Koripallo.com

Ke 8.12 Tarmo-Kouvolan Kouvot 18.30 @ Kokonhalli Porvoo

Eräs tämän kauden yllättäjistä Kouvolan Kouvot saapuvat Tarmon vieraaksi, toivottavasti takkiauki asenteella ::) Jyrkällä tuskin tuota huolta on, koska Kouvot on nuori ja kurinalainen joukkue.

Viimeksi Kouvot voitti Manskarilla 10-pisteellä.

Nuori lupaus puskista tullut Erno Johansson on varmasti merkattuna tässäkin ottelussa, myös Nikkarisen pelinlukua on hienoa seurata.
Young-Vinson taistelupari on myös ratkaisevaa ottelun kannalta. Porvoo tarvitsee myös muidenkin kuin Heardin onnistumisia.

Maittaako Conerlylle puolustus?

Vaikeaa on, mutta pallo on pyöreä!

Vs: Ke 8.12 Tarmo-Kouvolan Kouvot 18.30 @ Kokonhalli Porvoo

Korjattakoon sen verran, että Erno on Kouvojen toiseksi vanhin pelaaja :D Hänhän on lähes ikäloppu, eli 25vuotias. Samaa ikäluokkaa Walkerin sekä Vinsonin kanssa. Jokatapauksessa Kouvojenhan piti ennakkoarvailujen mukaan taistella suoran putoamisen välttämisessä, mutta toisin on toistaiseksi käynyt. Kouvojen jengi on sen verran kuitenkin nuori, että henkseleitä paukutellen ei ole varaa lähteä yhteenkään otteluun varsinkaan vieraissa. Ymmärtääkseni Porvoo on laittanut kotiluolassaan useammankin vastustajan tiukoille, joten tiukkaa vääntöä odotellaan.

En valitettavasti pääse peliin, olisi mahtavaa jos joku, (mieluiten puolueeton Ei-Conerly vihaaja) voisi vähän raportoida pelistä. Plussia ja miinuksia. Onnea Tarmolle!

raappa sanoi:
Jokatapauksessa Kouvojenhan piti ennakkoarvailujen mukaan taistella suoran putoamisen välttämisessä, mutta toisin on toistaiseksi käynyt. Kouvojen jengi on sen verran kuitenkin nuori, että henkseleitä paukutellen ei ole varaa lähteä yhteenkään otteluun varsinkaan vieraissa. Ymmärtääkseni Porvoo on laittanut kotiluolassaan useammankin vastustajan tiukoille, joten tiukkaa vääntöä odotellaan.

Jotenkin muistikuvani odotuksista oli toinen. Muistan kyllä tilanteen jossa Toikka lähti, rahojen piti olla loppu ja että silloin puhuttiin surkeasta tilanteesta. Jokainen jotain asioista jotain ymmärtävä tajust että Kauniston signaamisella joukkue nousi varmasti pois putomiskahinoista. Sen verran kova pelaaja että pitää kolmen jenkin kanssa jämät varmasti takanaan.

Jos Kaunisto olisi poissa, Kouvot olisi suunnilleen samassa tilassa kuin Lappee, siellä näkyy Pekkolan puuttuminen (ja Vanjoen toipilaisuus) tosi selvästi.

Odottaa mielenkiinnolla saako Marouf peliaikaa vielä Tarmo paidassa ja jos saa niin mikä on miehen pelikunto nyt?

mie

PekLa sanoi:
Jotenkin muistikuvani odotuksista oli toinen. Muistan kyllä tilanteen jossa Toikka lähti, rahojen piti olla loppu ja että silloin puhuttiin surkeasta tilanteesta. Jokainen jotain asioista jotain ymmärtävä tajust että Kauniston signaamisella joukkue nousi varmasti pois putomiskahinoista. Sen verran kova pelaaja että pitää kolmen jenkin kanssa jämät varmasti takanaan.

Jos Kaunisto olisi poissa, Kouvot olisi suunnilleen samassa tilassa kuin Lappee, siellä näkyy Pekkolan puuttuminen (ja Vanjoen toipilaisuus) tosi selvästi.

Kyllä kouvot lehdistön silmissä pistettiin taistelemaan suoran putoajan paikasta.Esim IS-veikkaajassa sanottiin,että Porvoo putoaa suoraan ja kouvot karsii,mutta kouvilla on myös katastrofin ainekset pudota suoraan.Lappee pistettiin kolmanneksi viimeiseksi ja sanottiin,että joukkueella ei vaaraa sarjapaikasta.vilpas oli seuraava...

kyllähän sitä itse kullakin oli pelko persiissä kun joukkuetta alettiin ilmoittamaan,mutta kuten ollaan huomattu,niin mahtavastihan tuo nuori poppoo on pelannut :D

mie

Mielenkiintoinen peli illalla luvassa.Täytyy itsekkin raahautua paikalle täältä kouvolasta.Joukkueet lytättiin ennen kautta kahdeksi viimeiseksi,mutta toinen on tällä hetkellä neljännellä sijalla.Tarmo on pelannut tiukkoja matseja ja taistellut monta kertaa voitosta,mutta vasta kaksi voittoa tullut ja nekin peräpään joukkueista.Kouvot on sen sijaan pelannut todella hyvin odotuksiin nähden.Kouvoilla on nuori joukkue ja ailahduksia voi tulla edelleen,mutta kuten huomattu,kouvot voi voittaa kenet vain.Takki auki ei todellakaan joukkue ole lähdössä porvoon kaatoon.kuten sanoin,tarmo on pelannut hyvin.

pisteet lähtevät kouvolaan,jos:
-levarit jäävät omiin näppeihin
-jos onnistumisia tulee useammalta kuin kahdelta mieheltä
-puolustus pelaa
-menetykset saadaan pidettyä kurissa

Omiin luotetaan ja pisteet lähtevät kouvolaan!

Huh huh 41 - 58.

Kotikentällä melkein 60 pinnaa omaan päähän taukoon mennessä. Ei levypalloja, ei riistoja, ei edes virheitä (5) = ei yritystä!

Tarmo kitkutteli jotenkin mukana ekan kympin. Nikkarinen iski kolme kolmosta peräkkäin sukkaan ja siinä napsahti selkäranka.

Huomioin arvoista on myös se, että Conerlyakin on alkanut puolustusmaittamaan, ja muutenkin hyvää heittopeliä häneltä tänään.

Kouvoilta onnistuivat jokaiken, vuoronperään kolmosia sukkaan ja Vinsonin levypallo peli erottuivat pelistä.

Esalta taas perus 'mussun-mussun' peli..

on se harmittavaa kun on niin vaikeaa löytää mitään hyvää tarmosta tällä hetkellä :-\ taas hasardi syöttöjä ja liian lepsuja ollaan kaarella, siinä ero napsahtaa helposti kun annettaan vapaita kolmosia tai ollaan sijoittuneita niin että ei ehdi puolustamaan vapaata kolmosta heittäävää kouvoa. Ja tarmon tilanne sen kun paranee, kyllönen loukkaantunut.

Ps. Jos nyt jotain positiivista niin vihdoin nähtiin edes jotain korille ajoja conerlyltä, sitä tuttua ajoa mitä divaristakin nähtii. Voisi käyttää sitä useamminkin vaikka pelintekijä onkin.

Aikooko Tarmo kokeilla sitä Scottia ollenkaan vai onko mies enää edes Porvoossa?

Kyllä mies treenaa Tarmon mukana, eiköhän mies jossain ottelussa kokoonpanossa nähdä, vaikka mies tuskin onkaan mikään sateentekijä.

Bryant24 sanoi:
Tarmo kitkutteli jotenkin mukana ekan kympin. Nikkarinen iski kolme kolmosta peräkkäin sukkaan ja siinä napsahti selkäranka.

Huomioin arvoista on myös se, että Conerlyakin on alkanut puolustusmaittamaan, ja muutenkin hyvää heittopeliä häneltä tänään.

Ollaan kyllä oltu eri peleissä, jos Conerlya mielestäsi kiinnosti puolustaminen. Miehen +/- tilasto joukkueen huonoin -25 p. Lisäksi tuo mainitsemasi Nikkarinen oli Aubreyn mies heittäessään neljä kolmosta pohjaan toisella kympillä, lisäksi ainakin yhdessä Walkerin kolmosessa vastuu oli Aubreylla. Eli melko huoletta voidaan todeta että peli jotakuinkin ratkesi hänen puolustamiseensa.

Alan vahvasti kallistua sille kannalle että Connerly ei vaan yksinkertaisesti osaa puolustaa paremmin. Ei edes yritetä skriinin jälkeen puolustaa juurikaan yhtään ketään, puhumattakaan että yritettäisiin kiertää sitä skriiniä, ylhäältä tai alhaalta. Apupuolustus on täysin olematonta, seistään selkä suorassa ja katsotaan kun kaverin mies ajaa korille. Vaikka pallo olisi vastakkaisessa nurkassa, siis käytännössä neljän syötön päässä omasata miehestä, mies seisoo metrin päässä omasta ukostaan selkä korille päin, täysin tietämättömänä mitä kentällä tapahtuu. Sulkemisesta on kai turha sanoa mitään........

Ylöspäin Connerly on hyvä, ajoittain jopa loistava, mutta puuteet puolustuspelissä ovat vaan yksinkertaisesti niin suuria, että ei kaverista paljon hyötyä Tarmolle ole. Okei, täytyy sanoa että koko Tarmon joukkuepuolustus on kaameeta katsottavaa, olematonta, mutta mitä eilen Aubreya seurasin niin suuri osa ongelmista puolustuksessa saa alkunsa juuri hänestä. Kun omat kaveritkaan eivät pysty lukemaan mitä Aubrey tekee, vai tekeekö mitään, syntyy auttamatta kierre jossa kukaan ei tiedä enää mistään mitään.....

Olen täysin samaa mieltä porvoon kanssa!

porvoo sanoi:
Ollaan kyllä oltu eri peleissä, jos Conerlya mielestäsi kiinnosti puolustaminen. Miehen +/- tilasto joukkueen huonoin -25 p. Lisäksi tuo mainitsemasi Nikkarinen oli Aubreyn mies heittäessään neljä kolmosta pohjaan toisella kympillä, lisäksi ainakin yhdessä Walkerin kolmosessa vastuu oli Aubreylla. Eli melko huoletta voidaan todeta että peli jotakuinkin ratkesi hänen puolustamiseensa.

Alan vahvasti kallistua sille kannalle että Connerly ei vaan yksinkertaisesti osaa puolustaa paremmin. Ei edes yritetä skriinin jälkeen puolustaa juurikaan yhtään ketään, puhumattakaan että yritettäisiin kiertää sitä skriiniä, ylhäältä tai alhaalta. Apupuolustus on täysin olematonta, seistään selkä suorassa ja katsotaan kun kaverin mies ajaa korille. Vaikka pallo olisi vastakkaisessa nurkassa, siis käytännössä neljän syötön päässä omasata miehestä, mies seisoo metrin päässä omasta ukostaan selkä korille päin, täysin tietämättömänä mitä kentällä tapahtuu. Sulkemisesta on kai turha sanoa mitään........

Ylöspäin Connerly on hyvä, ajoittain jopa loistava, mutta puuteet puolustuspelissä ovat vaan yksinkertaisesti niin suuria, että ei kaverista paljon hyötyä Tarmolle ole. Okei, täytyy sanoa että koko Tarmon joukkuepuolustus on kaameeta katsottavaa, olematonta, mutta mitä eilen Aubreya seurasin niin suuri osa ongelmista puolustuksessa saa alkunsa juuri hänestä. Kun omat kaveritkaan eivät pysty lukemaan mitä Aubrey tekee, vai tekeekö mitään, syntyy auttamatta kierre jossa kukaan ei tiedä enää mistään mitään.....

Tuo kuulostaa liiankin tutulta. Divarissa tuo vielä meni läpi, koska lähes aina vastustajan viisikosta löytyi pelaaja, jota ei juuri tarvinnut puolustaa. Liigassa jälki on ollut armotonta, kun yksi mies on täydellinen vapaamatkustaja henkilökohtaisessa puolustuspelaamisessa, joukkuepuolustuksesta nyt puhumattakaan.

Eipä voi kehua Heardinkaan eilistä (arvio tosin perustuu liveen) esitystä. Taukoon mennessä nolla (0) levypalloa, kun kysymyksessä on kuitenkin hyvin urheilullinen parimetrinen pelaaja.

porvoo sanoi:

Erittäin hyvin tiivistetty analyysi. Tähän ei taida vastaväitteitä tulla muilta kuin yhden miehen (tai naisen) sotaa Conerlyn puolesta käyvältä Thighighiltä. Vai onkohan vieläkin sitä mieltä, että valmentaja on kieltänyt Conerlyä puolustamasta paremmin - tälläistäkin muistaakseni väläyteltiin viime kaudella ;D

Joo tuskin maltan odottaa hänen näkemystään asiasta. Milloin valmentaja kielsi puolustamasta ja toisella kertaa taas hän oli liian nopea puolustaja, joka aiheutti virheitä. Katsotaan nyt rauhassa, mikä on todellinen syy Conerlyn tämänhetkiseen seisoskeluun, vai onko se vain meidän muiden optista harhaa. Vai olisiko hän (mainittu nimimerkki) nyt jälleen poistunut stagelta - lopullisesti.

Liigan ja Tarmon kannalta on hyvä (ikävä ilmaisu, mutta en nyt parempaankaan pysty), että myöskin Vilpas ja LrNMKY:llä on omat haasteensa, jotta Tarmon kyntäminen ei ole vielä siunannut heidän kohtaloaan tippua divariin ensi kaudeksi ja näin ollen jännitys siltä osin säilyy ainakin toistaiseksi.

thighigh sanoi:
Minusta on huvittavaa se, että aikaa käytetään koripallo.com:issa sen arvailuun, kuka minä olen. Ilmeisesti Conerly on myös naisten keskuudessa suosittu, sillä minun vihjataan jatkuvasti olevan nainen. Siltikin, yllättynyt olen siitä miten heti haukutaan Conerly, kun edes yksi (tässä tapauksessa bryant24, en minä!) päätti hieman häntä kehua. Olisi myös erittäin kiinnostavaa tietää, keitä te olette, rakkaat kanssakirjoittelijani. Eihän teistä kukaan vain ole tekemisissä Conerlyn tai joukkueen kanssa, ja jätä näitä negatiivisia asioita sanomatta kasvotusten? Ei sentään,eihän niin epäammattimaista voi missään organisaatiossa olla. En voi edellisestä pelistä sanoa mitään sillä en päässyt paikalle, en edes liveä pystynyt seuraamaan, siksi pyysinkin jonkinlaista ottelureporttia (mieluiten Kouvojen faneilta,jos heitä oli paikalla) jotta saisin tietää muutakin kuin miten huono Conerly on ja sen jälkeen arvailua siitä, kuka minä olen. Tämä on ilmeisesti Porvoon suunnalta mahdotonta. Olen sen jo huomannut,että Conerlyn syyksi laitetaan kaikki joukkueen ongelmat. Ja Teillä kaikilla on oikeus mielipiteeseenne, niinkuin on minullakin. Niinkuin tuolla joku kirjoittikin aiemmin,ilmeisesti katsomme eri pelejä,eri silmillä. Nähtävästi yleisö jakautuu kahtia kun tulee aika raportoida pelistä, ja siitä kuka tekee mitäkin oikein. Ne pelit joita itse olen nähnyt,olen huomannut ongelmia enemmän muualla, kuin joukkueen pienessä päässä. Mutta tämä on oma näkemykseni. Toivon, että jos Tarmo on kerran vaihtoja tekemässä niin tekevät niin, että alkavat pelejä voittamaan. Siltikään, en usko että takamiehen vaihto on se ratkaisu mitä Tarmo tarvitsee. Tämäkin oma mielipiteeni. On huvittavaa miten minut on otettu silmätikuksi, ja miten minua arvostellaan siitä että kehun Amerikkalaista takamiestä, joka mielestäni on erittäin taitava. Eihän täällä arvailla muidenkaan henkilöllisyyksiä, tai syitä kirjoituksiin. Kyllä minuakin huvittaa se, miten täällä tuota kehumaani pelaajaa haukutaan. En silti lähde arvailemaan kirjoittelijoita, koska se on mahdoton tehtävä. Porvoossa kannattaisi keskittyä olennaiseen ja se on tällä hetkellä se, että Tarmo häviää jatkuvasti.

Kukaan ei käsittääkseni ole kyseenalaistanut Conerlyn taitavuutta, vaan sitä, että hänen puolustuspelaamisensa tai pikemminkin sen puute, on kestämätön asia Tarmolle. Toki myös pelinrakentajan tärkeimpiä ominaisuuksia on saada muut pelaajat näyttämään hyviltä (lue: järjestää heille avoimia heittopaikkoja) ja tässäkin osa-alueessa on Conerly osoittautunut yllättävän kevyeksi liigatasolle. Oletan, että et itse ole juurikaan koripalloa pelannut, koska et tätä puolustuspelaamisen puuttumista hänen pelaamisessaan näe ja se sinulle suotakoon. Myönnän, että olen ottanut sinut silmätikuksi ja pahoitteluni siitä. Olen vain kyllästymiseen asti yrittänyt saada sinulta luonnehdintaa hänen puolustuspelaamisesta, mutta kommenttisi on, että Tarmon puolustus vuotaa korin alta, valmentaja on kieltänyt puolustaa, Conerly on liian nopea puolustaja jolloin hän saa helposti virheitä tai isot miehet eivät ota levypalloja jne jne.

Kyllä Tarmon puolustus vuotaa jokapuolelta (alta ja kaarelta), jos yksi mies käsittää puolustuspelaamisen seisoskeluna. Silloin on turha edes ajatella, että Tarmolla voisi olla edes alkeellisimpia joukkuepuolustuksen elementtejä, kun neljä muuta saa paikkailla Conerlyn aukkoja, sen sijaan, että jokainen pelaaja vuorollaan auttaisi toinen toisiaan, kuten hyvällä joukkuepuolustuksella on tapana.

Seuraavaksi kun seuraat Tarmon ottelua, niin koetappa pahuuttasi seurata oikein tarkasti Conerlyä myös puolustuspäässä.

thighigh sanoi:
Minusta on huvittavaa se, että aikaa käytetään koripallo.com:issa sen arvailuun, kuka minä olen. Ilmeisesti Conerly on myös naisten keskuudessa suosittu, sillä minun vihjataan jatkuvasti olevan nainen. Siltikin, yllättynyt olen siitä miten heti haukutaan Conerly, kun edes yksi (tässä tapauksessa bryant24, en minä!) päätti hieman häntä kehua. Olisi myös erittäin kiinnostavaa tietää, keitä te olette, rakkaat kanssakirjoittelijani. Eihän teistä kukaan vain ole tekemisissä Conerlyn tai joukkueen kanssa, ja jätä näitä negatiivisia asioita sanomatta kasvotusten? Ei sentään,eihän niin epäammattimaista voi missään organisaatiossa olla. En voi edellisestä pelistä sanoa mitään sillä en päässyt paikalle, en edes liveä pystynyt seuraamaan, siksi pyysinkin jonkinlaista ottelureporttia (mieluiten Kouvojen faneilta,jos heitä oli paikalla) jotta saisin tietää muutakin kuin miten huono Conerly on ja sen jälkeen arvailua siitä, kuka minä olen. Tämä on ilmeisesti Porvoon suunnalta mahdotonta. Olen sen jo huomannut,että Conerlyn syyksi laitetaan kaikki joukkueen ongelmat. Ja Teillä kaikilla on oikeus mielipiteeseenne, niinkuin on minullakin. Niinkuin tuolla joku kirjoittikin aiemmin,ilmeisesti katsomme eri pelejä,eri silmillä. Nähtävästi yleisö jakautuu kahtia kun tulee aika raportoida pelistä, ja siitä kuka tekee mitäkin oikein. Ne pelit joita itse olen nähnyt,olen huomannut ongelmia enemmän muualla, kuin joukkueen pienessä päässä. Mutta tämä on oma näkemykseni. Toivon, että jos Tarmo on kerran vaihtoja tekemässä niin tekevät niin, että alkavat pelejä voittamaan. Siltikään, en usko että takamiehen vaihto on se ratkaisu mitä Tarmo tarvitsee. Tämäkin oma mielipiteeni. On huvittavaa miten minut on otettu silmätikuksi, ja miten minua arvostellaan siitä että kehun Amerikkalaista takamiestä, joka mielestäni on erittäin taitava. Eihän täällä arvailla muidenkaan henkilöllisyyksiä, tai syitä kirjoituksiin. Kyllä minuakin huvittaa se, miten täällä tuota kehumaani pelaajaa haukutaan. En silti lähde arvailemaan kirjoittelijoita, koska se on mahdoton tehtävä. Porvoossa kannattaisi keskittyä olennaiseen ja se on tällä hetkellä se, että Tarmo häviää jatkuvasti.

Pyysit raporttia puolueettomata ei Connerly vihaajalta. En ehkä ole täysin puolueeton, mutta Connerlya vastaan minulla ei ole mitään. Raportista tuli melkoinen analyysi Aubreyn puolustamisesta, mutta mielestäni se nyt vaan oli asia joka pelistä jäi selkeimmin mieleen. Kaikkia ongelmia en suinkaan miehen syyksi kaada, en suinkaan. Suuria ongelmia löytyy muualtakin. Mutta puolustuspäässä Aubrey valitettavasti on se suurin yksittäinen ongelma joka voitaisiin korjata.

Pyrin kirjoittamaan mahdollisimman kattavan analyysin 25 vuoden pelaaja kokemuksellani Aubreyn heikkouksista puolustuksessa. Annoin esimerkkejä, ja jopa tilastot puhuivat puolestani, kirjoitus oli ensimmäiseni jossa kritisoin Connerlya. Jospa sinä koittaisit nyt vuorostasi kertoa vastaavalla tavalla miksi AUbrey on niin hyvä pelaaja kuin annat ymmärtää.

P.S Minulle on aivan sama kuka sinä olet, nainen vai mies, tyttö vai poika, sitä vai tätä.

EDIT. mauton kommentti poistettu. pahoittelen.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.