Vs: Kesäliigat 2010 - jotkut kutsuvat sitä koripalloksi.
Weeti sanoi:
Clippersin kesäliigajengistä löytyy muuten muutamakin kaveri, joita kehtaa seurata. Pelinjärkkääjä Eric Bledsoe, iso kolkkipyssy Nik Caner-Medley ja tietenkin Sofoklis Schortsanitis, jolla on a) mielenkiintoista lahjakkuutta eli "geimiä" sekä b) vähintään yhtä mielenkiintoinen nimi.
(Hei mitä helvettiä. Tuo Schortsanitis on kuulemma "tehnyt kovasti töitä painonsa pudottamiseksi", mutta hänet listataan vieläkin 156-kiloiseksi.)
Sofo on iso mies, mutta eka peli oli aika pieni: kolme heittoa ohi, neljä levyä ja kolme menetystä. Ei-hyvä alku.
Itse olen viitsinyt katsoa vain Warriors-Pistons-matsin. Warriorsilta hyvältä näytti lähinnä Andre Brown, joka on hyvä levypallopelaaja. Viime kauden lopulla loistanut Reggie Williams oli käsittämätön pallokarju (ball hog, ei taida käännös toimia).
Pistonsilla Summers, Jerebko ja Daye olivat aikalailla samanmoisia kuin viime kaudella runkosarjassakin. Summers heittää liikaa, eikä osaa pomputtaa; Jerebko on parhaimmillaan sählääjänä ja Daye on kaikesta lahjakkuudestaan huolimatta vielä melko keskeneräinen tuote. Kiinnostavampaa oli toki Greg Monroen esiintyminen. Esinnäkin olin vähän pettynyt miehen ulkoiseen olemukseen: kokoa olisi saatava lisää. Muuten Monroella näyttäisi olevan pikkunättejä korinalusliikkeitä, jotka eivät näytä kovin voimakkailta; hyvä pallosilmä, jonka ansiosta syötöt ovat usein todella oivaltavia; hyvä liikkuvuus vaan ei kauheasti pomppua; kelvollinen heittokäsi ja epäitsekäs pelityyli. Saap' nähdä, mihin Monroe pystyy. En usko, että ainakaan ensi kaudella pelaa vielä kovin merkittäviä minuuttimääriä, jos loukkaantumisilta vältytään. Pidin kyllä kovasti nuorukaisen asenteesta ja kehonkielestä kentällä. Vaikea löytää hyvää vertailukohdetta entisistä staroista, mutta jonkun mainitsema Vlade Divac ei liene kaukana totuudesta.
E: Ja kerrotaan vielä, että vähemmän tunnetuista nimistä D:n 2. kierroksen varaus Tarrico White vaikutti ihan ok pelimieheltä, mutta joutui pelaamaan melkoisten pallokarjujen rinnalla ja väärää pelipaikkaa (on sg, pelasi pg). Pointti Edgar Sosa näytti myös ihan hyvältä, mutta vastustaja oli kyllä paska. Ja Mac Koshwal olisi atleettinen jäbä johonkin eurooppalaisseuraan.