Koripallo.com

Korihait 2007-2008

Viestejä
263
Vs: Korihait 2007-2008

Marwan Gaines ei ole vakuuttanut, joten hän saa luultavasti lähteä! Toisaalta Gainesin paikalle Korihailta löytyy jo Niskanen, Alanko, Vehniäinen ja Haapasalo. Olin jo heti Gainesin sopimuksen julkistamisen jälkeen huolestunut miehen hyökkäystehoista ja ilmeisesti Jyri on todennut, että miehestä ei hyökkäyspäässä ole riittävästi apua.

Toisaalta takamiehiä (1-2 paikat) ovat vain Shiloh, Sarcevic ja Nummi. Kauhakin viihtyy ensisijaisesti kentän kulmissa kuten Lehtiläkin, joten he ovat molemmat selkeästi 3 paikan miehiä. Tässä mielessä takakentän vahvistaminen on ihan järkevää. Lisäksi Ilta-Sanomissa kerrotaan, että Sarcevic on kunnossa vasta marraskuussa aiemmin toivotun lokakuun puolenvälin sijasta, joten ihan perusteltu vaihto Gaines -> Stokes
 
Viestejä
40
Vs: Korihait 2007-2008

En itse pidä Gainesia ollenkaan kädettömänä hyökkäyspäänpelaajana. Viime Honka -matsissakin kunnostautui levyreissä ja pisteitäkin syntyi 17.
 
Viestejä
52
Vs: Korihait 2007-2008

Hait teki sen mitä hieman odottelin. Eli paranteli takalinjoja. Sentteri osasto on jo kohtuullisen hyvä. Reaves on vahva korin alla hyökkäykses ja puolustukses. Kumppis vetää hyökkäykses aina vastustajan yhden pitkän pois Reavesin tieltä. Ja tuo myös heitto voimaa joukkueeseen. Takana ei oikeastaan ollut muuta kuin shiloh. Nummi on nopea ja ihan ok puolustaja. Mut hyökkäykses nummelta puuttuu heittopeloite. Toisaalta nyt tulee kyllä ekstra vauhtia peliin. Ja ainakin kauha on tyytyväinen jos pallo liikkuu nopeasti eteenpäin. Pääsee pasi juoksemaan nopeita.
Hyvä hankinta. Nyt vain odotellaan ekaa peliä ja bojanin parantumista :)
 
Viestejä
263
Vs: Korihait 2007-2008

Ainoat asiat, jotka Stokesissa huolestuttavat minua ovat pituuden puutteesta johtuva puolustuspään heikkous sekä hyökkäyspään ajoittainen itsekkyys. Turusen kommentti KTP:lle hävityn puolivälierän jälkeen: "Tänään kuulin ensimmäisen kerran amerikkalaistenkin sanovan Stokesille, että pelaa joukkueelle." (E-Saimaa 2.4.2007)

Olen kuitenkin sitä mieltä, että Stokes sopii Korihaille paremmin kuin Gaines! ;)
 
Viestejä
4 452
Vs: Korihait 2007-2008

Ei ei ei ei, en nää mitään järkeä tässä jutussa. Jos Gaines tosiaan lähtee, lähtee myös isomäärä levypallovoimaa mukana. Nyt kun vielä Alanko ja Niskanen ovat sivussa, levypallo peli jää Reavesin ja Kumpulaisen harteille. Ja tietysti Gainesin mukana menee myös asenne. Ja mitä sitten ku Sarcevic palaa kentille, 3 takamiestä. Nummi ei myöskään saa yhtäpaljon peliaikaa kuin harjoituspelien perusteella oli luvassa. Voi voi voi voi!!!
 
Viestejä
346
Vs: Korihait 2007-2008

Olen kyllä samaa mieltä, että lähti liikaa levypalloista voimaa pois...ja kolme takamiestä on liikaa...
 
Viestejä
308
Vs: Korihait 2007-2008

Bupu sanoi:
Olen kyllä samaa mieltä, että lähti liikaa levypalloista voimaa pois...ja kolme takamiestä on liikaa...

Viime viikon Honka pelit nähneenä kannatan kyllä Stokesin hankintaa. Shiloh vaikuttaa paremmalta heittäjältä kuin syöttäjältä ja Bojanin ollessa poissa ei selvää pelinjohtajaa kentällä ollut.

Levypallot ovat kuitenkin tahtokysymys. Joskos Jussi ja James saisivat niitä ribareita kahmittua tarpeeksi ja jostain olen ymmärtänyt, että Shilohkin on aika etevä irtopallojen noukkija.

Saas nähdä, mitä hait sitten tekevät kun Bojan palaa kentällä? Veikkaan, että äijä vaihtuu ja tilalle tulee itseään kuntoon laittanut Demario Eddins ;D
 
Viestejä
263
Vs: Korihait 2007-2008

Jurg von Bonsdorf sanoi:
Shilohkin on aika etevä irtopallojen noukkija.

Shiloh tosiaan menee hyvin levypalloihin ja on noukkinut harjoitusmatseissa niitä noin kuuden keskiarvolla!

Minun mielestäni ei takamiehiä ole Stokesin tulon ja Sarcevicin kuntoutumisenkaan jälkeen liikaa. UU/Korihait on kuitenkin aikoinaan saavuttanut hyviä tuloksia kun heillä on ollut monta kovaa takamiestä samanaikaisesti rosterissa. Esim. Vuoden 1992 Korac-cupissa kokoonpanossa olivat: Gerald Lee, Erkki Saaristo ja Mika Kankaanpää, sekä vielä penkillä Jarno Nikula ja Mika Rinne. ;)
 

ray

Viestejä
47
Vs: Korihait 2007-2008

Voi,voi. 50% joukkueen ASENTEESTA kaiken muun hyvän lisäksi menetetty :'(
 
Viestejä
40
Vs: Korihait 2007-2008

ray sanoi:
Voi,voi. 50% joukkueen ASENTEESTA kaiken muun hyvän lisäksi menetetty :'(
Onko jossain muka sanottu, että Gaines lähtisi pois? Ainakin tänään oli viel harjoituksissa täysillä mukana. Toivottavasti ei lähde :)
 
Viestejä
2 584
Vs: Korihait 2007-2008

"Stokes tuli meille kahden kuukauden sopimuksella tuuraamaan Sarcevicia. Katsotaan mitä sen jälkeen tapahtuu" - Jyri Lehtonen.

Ilmeisesti saatte siis pitää Gainesin kuitenkin.

http://www.koris.net/1/artikkeliarkisto/?num=156326
 
Viestejä
346
Vs: Korihait 2007-2008

en vaan silti voi olla ihmettelemättä, että miksei Korihaiden omilla sivuilla kerrota asiasta yhtään mitään?!?! ??? tästä tulee vielä varmasti melko kovasti sanomista....
 
Viestejä
4 452
Vs: Korihait 2007-2008

Toivottavasti kyse ei ole siitä, että Korihait rikkoo hs:ää eikä Westis uskalla kirjoittaa asiasta mitään Korihaiden sivuille? Jos rikkoo, niin kyllä yleisö sitten äänestää jaloillaan. Niillä mennään ketä on sillä hetkellä pelikunnossa ja that's it!! Voimasana!!
 
Viestejä
263
Vs: Korihait 2007-2008

Sääntö sanoo, että Korisliigan joukkue voi merkitä ottelupöytäkirjaan enintään kolme sellaista pelaajaa, jotka eivät ole Suomen kansalaisia tai eivät ole pelanneet Suomen Koripalloliiton juniorisarjoissa.

Eli Gaines voisi periaatteessa olla mukana joukkueessa ja Jyri päättäisi aina ennen kutakin ottelua, että ketkä kolme jenkeistä merkitään pöytäkirjaan???

Itse en kyllä millään jaksa uskoa tähän vaihtoehtoon. Miksi pidettäisiin yhtä jenkkiä varalla tuo kaksi kuukautta? Tosin jos Gaines on älyttömän halpa, niin voihan sekin kai olla mahdollista. :eek:

Tuo JvB:n kaavailema Eddinsin paluu kyllä miellyttäisi minua! ;D ;D ;D
 
Viestejä
40
Vs: Korihait 2007-2008

http://www.korihait.fi/uuti.php?id=171&Tyyppi=E&sid=KgNkwqE43Z
Gaines siis lähetettiin takaisin :(
 

ray

Viestejä
47
Vs: Korihait 2007-2008

MasterP sanoi:
http://www.korihait.fi/uuti.php?id=171&Tyyppi=E&sid=KgNkwqE43Z
Gaines siis lähetettiin takaisin :(
Voitais lohduttautua sillä että heittotarkkuus on maitokaupassa myytävän alkoholijuoman luokkaa ;)
 
Viestejä
2 459
Vs: Korihait 2007-2008

Hyvä päätös. En jää kaipaamaan Gainesia, joka taidoiltaan sopisi paremmin LaVoon kuin Korihaihin.
 

reb

Viestejä
336
Vs: Korihait 2007-2008

Toivottavasti Stokes on sitten motivaatioltaan yhtä ahkera kuin Gaines. Kuulin huhuja, että punttisaliltakin muut lähtee kun Gainesin treeni on vielä kesken. Oli muuten Gaines kuulemani mukaan vielä tänään treenaamassa!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös