Koripallo.com

Korihait 2011-2012

Vs: Korihait 2011-2012

Tässä vaiheessa on jälkiviisaana helppo sanoa, että munilleen meni, mutta eiköhän haiseuralla kauden alussa kuitenkin ollut yrityksenä kasata voittava joukkue eikä vaan mennä pelailemalla. Joukkueen roolitus oli toki alusta lähtien pielessä mutta pitää myös muistaa, että loukkaantumiset rassasivat jokkuetta alusta asti läpi kauden. Vanzant ei oikein missään vaiheessa toipunut pahasta loukkaantumisestaan eikä pystynyt lunastamaan niitä lupauksia, joita häneen oli asetettu ja joita hän preseason-matseissa antoi itseltään odottaa. Pahin puute kentällä oli kuitenkin selkeän sentterin puute, tilanne joka oli kyllä selvästi nähtävissä jo ennen kauden alkua. Johnson ei korin alla viihtynyt eikä Heinosestakaan sinne ollut. Vanzantin vaihto Reavesiin tapahtui sitten aivan liian myöhään ja tietysti voi kyseenalaistaa senkin, oliko Reaveskaan oikea valinta vaikka ei olisi loukkaantunutkaan. Aika vaatimattomalta vaikutti etenkin hyökkäyspään taidot ja suoritusvarmuus.

Kun kävi ilmi, että paletti ei toiminut olisi muutoksia sekä rosteriin että pelaamiseen pitänyt osata tehdä paljon nopeammin ja radikaalimmin. Tiedä häntä oliko toimintakyvyttömyydessä enemmän kyse valmennusjohdon osaamattomuudesta vai rahanpuuttesta mutta kyllähän tuostakin materiaalista olisi kaikkine puutteineen pitänyt olla saatavissa paljon enemmän irti ja se ettei sitä saatu, menee kyllä täysin valmennuksen osaamattomuuden piikkiin. Katsojasta näytti, että minkään näköistä joukkuepelaamista ei oltu harjoiteltu. Hyökkäyksessä ei juuri pelinrakentamista huomannut vaan kukin kävi vuorollaan puskemassa päätä seinään, samoin puolustaminen oli yksilösuorittamista.

Rahatilanne on varmaan aika monella korisliigaseuralla pelaaja- ja valmennusvalintoja rajoittava tekijä mutta toivottavasti jo hyvässä vaiheessa kevättä seuralle saadaa ensi kaudeksi palkattua kokenut ammattivalmentaja, jolla on suhteita ja kokemusta myös pelaajarekrytoinneissa.

Ihan alun alkaenhan joukkue, jonka piti lähteä kauteen, oli kasattu oikein tasapainoisesti.

Vanzant/Jalonen
Moore/Malinen
Latimer/Rainamaa
Heinonen/Herbert
Howard

Howardin kädettömyys ja vaihto, jossa puhdas vitonen vaihtuu 3-4 paikan skoraajaksi, sekä Vanzantin loukkaantuminen aloittivat alamäen, jota ei saatu pysäytetytksi kuin ajoittain, kunnes joku loukkaantui. Kaipa viime kausi vedettiin niin onnella ja rajoilla noitten loukkaantumisten kanssa, että viime kautisetkin piti kasata tähän kauteen? Harvassa oli ottelut, jotka pelattiin täydellä kokoonpanolla kaikkien ollessa iskussa.

Ensi kauteen sitten kärkeen kovemman profiilin valmentajasignaus. Tai Vuorinen täyspäiväiseksi Helminen apurinaan.

Timi sanoi:
Ensi kauteen sitten kärkeen kovemman profiilin valmentajasignaus. Tai Vuorinen täyspäiväiseksi Helminen apurinaan.
No vittu ei.

Timi sanoi:
Ensi kauteen sitten kärkeen kovemman profiilin valmentajasignaus.

Ei tarvitse olla edes mikään kovemman profiilin omaava hintava valmentaja, mutta ihan oikea päävalmentaja sentään eikä toiminnanjohtaja. Kyllähän Haiden tämän kauden kotimainen runko oli oikeinkin kilpailukykyinen ja olisi ollut riittävä runko pleijareihin, mutta jenkit eivät olleet riittävän hyviä (TAI oikein roolitettuja). Hyvä valmentaja saa huonommastakin/kokemattomammastakin rosterista jotain irti, mutta huono valmentaja ei välttämättä hyvästäkään.

%%%%%Tämä oli myös itselleni merkkipaalukausi. Ensimmäistä kertaa sitten kauden 91-92 en ole käynyt yhdessäkään pelissä paikan päällä. En koti- enkä vieraspelissä. %%%%
Kiva kuulla. Erinomaisen ammattimaista paskaa olet heittänyt täällä, vaikka et ole käynyt kattomassa peliäkään. Olen pitänyt sinua jotenkin ammamaisena, ammattilaisena. Oletkin tainnut saada kaikki informaation peleistä sun anopilta, vai onko sulla edes sitäkään. Tervetuloa Korihaiden kotimatseihin ja kannustamaan joukkuetta tulevaisuudessa. Luuserit katoaa ensin..... penkkiluuserit ??????

Blofeldiltahan nyt on aina tullu tuollaista tekstiä, mikään ei ole ikinä hyvin! Varmaan herran mielestä -90 mestaruuskin oli jostain väärin voitettu tms. Ei siitä kannata välittää / ottaa tosissaan.

Reaves ei enää pelaa, kun ei ole panostakaan. Onko sen Jalosenkaan järkeä pelata, jos vähääkään joudataan miettimään pelaamista.

Kata Pultti sanoi:
%%%%%Tämä oli myös itselleni merkkipaalukausi. Ensimmäistä kertaa sitten kauden 91-92 en ole käynyt yhdessäkään pelissä paikan päällä. En koti- enkä vieraspelissä. %%%%
Kiva kuulla. Erinomaisen ammattimaista paskaa olet heittänyt täällä, vaikka et ole käynyt kattomassa peliäkään. Olen pitänyt sinua jotenkin ammamaisena, ammattilaisena. Oletkin tainnut saada kaikki informaation peleistä sun anopilta, vai onko sulla edes sitäkään. Tervetuloa Korihaiden kotimatseihin ja kannustamaan joukkuetta tulevaisuudessa. Luuserit katoaa ensin..... penkkiluuserit ??????
Jos pari-kolme peliä vaihtuu nollaan peliin, niin eipä siinä määrällisesti suurta muutosta ole.

Kata Pultti ei ole varmaan kuullut sellaisesta uudehkosta keksinnöstä kuin televisiosta. Kyllä sieltä niitä pelejä näkee. Tai sitten mulla on joku privaattikanava, mihin silloin tällöin lähettävät pelejä.

Mutta ei mitään, toivottavasti sait nyt huonosti menneen kauden jälkeen hieman parannusta oloosi, kun pääsit avautumaan jollekin random nimimerkille keskustelupalstalla.
Timi sanoi:
Blofeldiltahan nyt on aina tullu tuollaista tekstiä, mikään ei ole ikinä hyvin! Varmaan herran mielestä -90 mestaruuskin oli jostain väärin voitettu tms. Ei siitä kannata välittää / ottaa tosissaan.
En osaa sanoa -90 mestaruudesta. En ole nähnyt kuin finaalipelit ja en voi kertoa, pääsivätkö sinne oikein vai väärin.

Vastaa vaan rohkeasti niihin kohtiin, mistä olet eri mieltä. En mä voi sille mitään, että sun mielestä mennyt kausi oli erinomainen suoritus Kerroin vaan, että en jaa tätä käsitystäsi. Mutta herroittelusta plussaa. En muista tällaista kunnianosoitusta saaneeni.

Tuollainen yleinen paskanjauhanta, mitä tuossakin viestissäsi sinulle tyypillisesti teet, on täysin vailla perusteita. En ole tällä kaudella hirveästi jaksanut edes kirjoitella. Esimerkiksi viime kaudella kyllä jaoin kehuja vuolaasti koko joukkueelle. Valitettavasti sinä vaikutat olevan joku kultakala. Muistisi suhteen, muuten en tiedä.

Mutta se on vain oma tappiosi, jos et ole jaksanut lukea niitä harvoja juttujani, mitä tähän ketjuun olen jaksanut väsätä. Olen kuitenkin ennakoinut nähdyn kaltaista mahalaskua jo kauden ensimmäisten pelien jälkeen ja joulun aikoihin sanoin, että sarjataulukko valehtelee Korihaiden sijoituksen osalta. En nyt mitään kunniaa ole hakemassa, mutta reilusti lähemmäs nämä arvaukseni ovat kuitenkin menneet kuin useiden kirjoittelijoiden ylioptimistiset toiveet paremmasta.

Jos joku on tähän kauteen tyytyväinen, niin siitä vaan. Jokaisella on makunsa. Ovathan koiratkin tyytyväisiä kun pääsevät nuolemaan pallejaan.

Isken itse myös lusikkani soppaan ja kerron, että tosiaan ensi kaudella Korihaiden on hankittava valmentaja.
Jenkki
Jenkki
Jenkki
Jalonen
Latimer
Heinonen
sekä ihan ok "junnut" Rainamaa / Malinen on sellainen joukkue jolla parempaa olisi voinut odottaa..

Ja uuden valmentajan ei tarvitse olla mikää "totaalinen" nimivalmentaja, mutta eiköhän nuo ukin "omat pojat" ole jo nähty. Sieltä ei sitä tarvittavaa oikein löytynyt. Vai onko se Helminen avain onneen sitten?

Itsekkin toivoin .Helmistä
Huhujen mukaan . Korostan . Kuulin että pelaajat halusivat helmisen pois .

Mutta toisaalta uudet kuviot .
Tuoko entinen mestarivalmenta ryhtii ..

Tai tuuleeko ja jaksaako alottaa alusta .

Westerholmilla mielenkiintoinen "tunnustus" Länsi-Suomessa, myös jutun web-osoite on aika mielenkiintoinen vaikka itse nettijutussa asiasta ei vihjaista. Jos joku saa lehden käsiin niin voisi referoida tänne mitä siellä sanottiin.

http://www.ls24.fi/koripallo/valmentaja_vaihtuu_joukkue_kootaan_aikaisemmin_3546363.html

Mikäli näin tapahtuu niin talviset huhut Westerholmin siirtymisestä pois Korihaista ovat askeleen lähempänä muuttua totuudeksi.

MC sanoi:
Westerholmilla mielenkiintoinen "tunnustus" Länsi-Suomessa, myös jutun web-osoite on aika mielenkiintoinen vaikka itse nettijutussa asiasta ei vihjaista. Jos joku saa lehden käsiin niin voisi referoida tänne mitä siellä sanottiin.

http://www.ls24.fi/koripallo/valmentaja_vaihtuu_joukkue_kootaan_aikaisemmin_3546363.html

Mikäli näin tapahtuu niin talviset huhut Westerholmin siirtymisestä pois Korihaista ovat askeleen lähempänä muuttua totuudeksi.

Ei ole kyllä mitään yhteyttä tuolla linkin nimellä ja itse varsinaisella tekstillä. Ei mitään valmentajan vaihtumisesta, ei mitään joukkueen kokoamisesta.

MC sanoi:

- Westerholm on nyt toiminnanjohtaja, ei jatka koutsina
- Uusi valmentaja tiedossa huhtikuun aikana, keskusteluja on käyty, mutta mitään julkaistavaa ei vielä ole
- Jalonen, Herbert ja Malinen (optio) jatkavat
- Ilman sopimusta olevat kotimaiset eivät ole ilmaisseet halua siirtyä muihin maisemiin, jokaisen jatko hyvin mahdollista
- Uusia kotimaisia on jo kartoitettu
- Jenkeistä ei harkita kuin mahdollisesti Heardia. Tosin tämä jenkkijuttu taitaa olla toimittajan oma huomautus?
- Kesällä aiotaan treenata paremmin (timi huom. ammattilaisjoukkue Kauhajoen malliin)

Mä oon ymmärtänyt että Moore ja Reaves olis kummatkin halukkaita jäämään ensi kaudeksi vielä, mutta siitä en sitten tiiä haluaako Korihait pitää.

Luojan KIITOS meille etsitään uutta valmentajaa... Toivottavasti löytyykin sit!

Onhan noita "lähiseutujen" kokeneita valmentajia vielä vapaana. Vai liittyykö Uki myös tähän nuorten valmentajien rekrytointibuumiin?

Fighter2 sanoi:
Mä oon ymmärtänyt että Moore ja Reaves olis kummatkin halukkaita jäämään ensi kaudeksi vielä, mutta siitä en sitten tiiä haluaako Korihait pitää.
Kaupungilla puhutaan ainakin ihan totena (ei huhuna), että usan länsirannikon lumimyrskyjen todennäköisyyttä jännitetään taas syksyllä.

Ja tämä siis ennen aprillipäivää.

Fighter2 sanoi:

Mooren vois kannattaakin pitää mutta ei kai nyt sentään Raevesia????

Kimmo Vyyryläisen auto nähty parkissa Orren Krouvin parkkipaikalla.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.