Koripallo.com

Korihait 2013-2014

Vs: Korihait 2013-2014

Joko Mikkola tai Stansbury katkaisee upean sarjansa, molemmat ovat toistaiseksi jokaisella liigakaudellaan onnistuneet pudottamaan joukkueensa sarjasta. Ensi kaudella siis ainakin toinen näistä katkaisee kunniakkaan sarjansa:)

Vastenmielistä nähdä tällaisiin rikoksiin syyllistynyt kaveri keikkumassa penkinpäässä. :-\

MeKaksi sanoi:
Vastenmielistä nähdä tällaisiin rikoksiin syyllistynyt kaveri keikkumassa penkinpäässä. :-\

Sama tunne. Toisaalta Mikkolan ylimielisyys on sitä luokkaa, että jopa nämä vapaa-ajan sekoilut jäävät sen varjoon.

En ymmärrä tätä Mikkola vihaa. Mies on tuomionsa kärsinyt ja se siitä. Loistava valmentajakin vielä.

Päällikkö sanoi:
En ymmärrä tätä Mikkola vihaa. Mies on tuomionsa kärsinyt ja se siitä. Loistava valmentajakin vielä.

Samaa mieltä siitä että mies on tuomionsa kärsinyt ja siitä.

Mutta että oistava valmentaja? Ainakin kohtuullisen vaatimattomat näytöt toistaiseksi päävalmentajana liigatasolla tai nuorten maajoukkueissa. Onko muita näyttöjä?

Huhujen mukaan itse donkkikuningas Lawrence Wright olisi palaamassa korihaihin. Olis muute loistava lisä Korihaiden rosteriin :p

wimi2 sanoi:
Huhujen mukaan itse donkkikuningas Lawrence Wright olisi palaamassa korihaihin. Olis muute loistava lisä Korihaiden rosteriin :p

Harvinaisen epäonnistunut nimimerkin valinta :mad:

wimi2 sanoi:
Muistin virkistämiseksi laitan tähän alle korihaiden rosterin:

Loppu. Tuossa joukossa Lari Kangaskin olisi loistava lisä.

Batman sanoi:
Sama. Bannia näistä.

Samalla ovenavauksella voisi heittää oikean wiminkin. Vaikka onhan se varmaan kiva naureskella kaverille, joka ei osaa käyttää tietokoneen näppäimistö.

Style sanoi:

Varmasti pääsee tuolla pelaamaan, mutta jos vaihtoehtoina oli mm. Utah, Nebraska, Providence, Boston College ja Kansas State, niin hmm...

Daniel Herbert taitaa suunnata isänsä mukana Saksaan.

Jos tuo kokoonpano muuten pitää paikkansa, niin Rainamaa, Malinen ja Jalonen on erinomainen pohja. Tuohon vielä Ikävalko plus jenkit paikoille 3-5, niin on ihan pätevä poppoo kasassa.

EDIT: Tuossa lainaus yhdestä nebraskalaisesta lehdestä:
erbert has visited Utah, Providence, Long Beach State and Tulane, meaning Nebraska will be his final stop among his NCAA-allotted five official visits.

Kansas State, Arizona and Boston College all wanted Herbert to visit within the past 10 days, but he turned down those invitations, a source said. Michigan also was showing interest.

Vielä Arizona ja Michigankin... Huh! Joskus pienet minuutit huippuyliopistossa voi olla parempi juttu kuin iso rooli pikkuyliopistossa. Noh onhan Conference USA:ssä ainakin kohtuuhyvä Memphis...

Itse en oikein välitä näistä jenkkiyliopistoihin lähtijöistä, ei siinä, saahan siinä opiskeltua ja on varmaan kivaa ja kaikkee, mutta näin pelillisesti.

Lähteä nyt vajaa parikymppisenä neljäksi vuodeksi junnusarjaan läpsyttelemään, mutta toivottavasti olen väärässä.

Pesre sanoi:
Itse en oikein välitä näistä jenkkiyliopistoihin lähtijöistä, ei siinä, saahan siinä opiskeltua ja on varmaan kivaa ja kaikkee, mutta näin pelillisesti.

Lähteä nyt vajaa parikymppisenä neljäksi vuodeksi junnusarjaan läpsyttelemään, mutta toivottavasti olen väärässä.

Niinku Nikkilä. Ja Kotti. Ja Huff. Ja Haanpää. Ja Koivisto. Ja junnu Lee. Ihan niinku noille kavereille ei olis ollu hyvä valinta lähteä jenkkien junnusarjoihin.

Koponen ja Rannikko on mun mielestä ainoita joiden ei selkeästi kannattanu mennä yliopistoon, tie isoihin peleihin oli niin selkeästi avoinna heti nuorena.

Salin on yllättynyt ainakin minut kypsyydellään.

Mielenkiintoista nähdä mihin Ahonen, Sulemanovic ja Lindblom päätyvät valittuaan suoran Euroopan tien.

Minulla oli hieman sellainen tuntuma ettei Korisliigassa pelanneita enää oteta NCAA-joukkueisiin, mutta kai sitten hyväksytään.

Tulane lienee kohtuullisen heikkotasoinen joukkue, joten peliaikaa lienee luvassa varsinkin kun Herbert on vielä vuoden tai kaksi vanhempi kuin muut freshmanit.

Onnea matkaan.

Muistaakseni ainakin Kotti oli ensimmäisenä syksynä pelikiellossa alkukauden, koska oli pelannut "ammattilaissarjassa" eli ammattilaisten kanssa.

Löysinkin aiheeseen liittyvän uutisen, mutta en tietenkään tiedä mikä on politiikka nykyään.

http://www2.ljworld.com/news/2001/sep/22/foreign_cagers_fight/

edit: löytyihän se lopullinenkin ratkaisu: ei pelikieltoa:

1 PC avoids a potential disaster, as the NCAA hands down its decision concerning the eligibility of the Friars' three foreign born players— sophomores Chris Anrin and Maris Laksa, and freshman Tuukka Kotti. The controversy stems from whether the three played in professional leagues over the summer. Kotti and Anrin escape without a suspension, while Laksa is forced to sit out the first two games of the season.

Pesre sanoi:

Ja Möttölä ei ikinä olisi pelannut NBAssa ilman Utahia..
Ja Koponen tekee nyt hyvää uraa, mutta meren taakse lähtö olisi voinut avata jo ovet selälleen kirkkaimpiin areeniohin.

On mielestäni yksilökohtaista, kenelle NCAA sopii tai kenen sinne pitäisi pyrkiä. Junnulle oli yliopistokoris oli loistava valinta, sillä Suomessa junnuna oli lähinnä 3/4-paikan hyppyheittäjä. Old Dominion kouli hänestä sisäpelaajan. Teemu ja Petsku (sekä Sasukin) olivat taitotasoltaan varsin kypsiä Eurooppaan jo nuorella iällä ja heille sopi tämä toinen tie.

Olen saanut Herbertistä hieman samanlaisen kuvan kuin Junnusta. Laiskahko (tosin Junnu ei tätä ollut) ja ujohko, kukkakeppimäinen stretch-nelonen. NCAA on varmasti tässä tapauksessa hyvä valinta, jos saa peliaikaa ja jenkkikoutsi ruoskii uralla eteenpäin. Tosin aina ei tiedä, onko iso rooli pienessä yliopistossa parempi kuin pienempi isossa. Ehkä isoimmat, Arizona, Michigan, Boston College,..jne., kannatti unohtaa, mutta olisi vielä funtsinut duoa Providence & Utah.

JoKaFan sanoi:
On mielestäni yksilökohtaista, kenelle NCAA sopii tai kenen sinne pitäisi pyrkiä. Junnulle oli yliopistokoris oli loistava valinta, sillä Suomessa junnuna oli lähinnä 3/4-paikan hyppyheittäjä. Old Dominion kouli hänestä sisäpelaajan.
Harmi toisaalta, että range siellä katosi. Olisi ehkä ollut mahdollisuuksia siihen NBA varaukseen, jos pystyisi Erik Murphyn tai Matt Bonnerin tapaan nurkkakolmosia upottamaan.

On niitäkin pari tapausta, että se yliopisto ei olekaan ollut hyvä ratkaisu tai ainakin väärä yliopisto on tullut valittua.

JoKaFan sanoi:
On mielestäni yksilökohtaista, kenelle NCAA sopii tai kenen sinne pitäisi pyrkiä. Junnulle oli yliopistokoris oli loistava valinta, sillä Suomessa junnuna oli lähinnä 3/4-paikan hyppyheittäjä. Old Dominion kouli hänestä sisäpelaajan. Teemu ja Petsku (sekä Sasukin) olivat taitotasoltaan varsin kypsiä Eurooppaan jo nuorella iällä ja heille sopi tämä toinen tie.

Olen saanut Herbertistä hieman samanlaisen kuvan kuin Junnusta. Laiskahko (tosin Junnu ei tätä ollut) ja ujohko, kukkakeppimäinen stretch-nelonen. NCAA on varmasti tässä tapauksessa hyvä valinta, jos saa peliaikaa ja jenkkikoutsi ruoskii uralla eteenpäin. Tosin aina ei tiedä, onko iso rooli pienessä yliopistossa parempi kuin pienempi isossa. Ehkä isoimmat, Arizona, Michigan, Boston College,..jne., kannatti unohtaa, mutta olisi vielä funtsinut duoa Providence & Utah.

Kyllä suomalaisen kaduntallaajan on aika vaikea arvioida noiden koulujen välisiä eroja. Utah on nyt ihan eri Utah kun Majeruksen aikana, eli yleistykset ei päde.

Sekä Kotti että Möttölä olivat selkeästi parempa pelaajia kuin Herbert jenkkeihin siirtyessään, tosin Herbertillä on niin paljon loukkaantumisia taustalla että mahdollisuudet on vaikka mihin. Koulun valinnassa taisi kuitenkin tulevat mahdollisuudet hyviin minuutteihin olla isossa roolissa.

Tuosta linkityksestä voisi kyllä päätellä että juuri tuollainen stretch 4 ura on edessä, ei Herbertistä jenkeissä taideta yrittääkään tehdä sisäpelaajaa kuten tapahtui Kotille ja Leelle

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.