Hyvä peli Korihailta Nokiaa vastaan. Nokian uusi takamies on kyllä juuri sellainen, jonka joukkueessa en itse haluaisi pelata. Scoraava pointti, joka ei puolusta lainkaan. Labon ja O'Maran heittomäärät romahtivat, mikä ei varmaan ole Tuomisen pelikirjan ajatuksena.
Ihan irrallinen ajatus tämän yksittäisen pelin jälkeen - Nokia päästi kentälle 3, Hait 4 suomalaista pelaajaa. Sen lisäksi molemmilla joukkueilla on harjoitusvahvuudessaan vielä yksi ylimääräinen ulkomaalainen. Henkilökohtaisesti tuo ei minua juurikaan häiritse, mutta sen pitäisi toimia varsin selvänä merkkinä siitä ettei ole minkäänlaisia minimaalisiakaan mahdollisuuksia pelata lähitulevaisuudessa 16 joukkueen sarjaa kolmella ulkomaalaisella.
Hieman ihmettelen miten edes nykyiset joukkueet saavat harjoituksissaan toteutetuksi 5 vs 5 harjoitteita, niihin tämä peli kuitenkin perustuu.
Ja yksi irrallinen huomio, tässä ottelussa harvoin kehuttu Dantzler kyllä minun mielestäni vei Tuomista: kolme jaksoa Korihait eliminoi O'Maran lähes totaalisesti lowpostin tuplaamisella, eikä tilanne jatkossakaan paljon parantunut, kun O'Mara syötti palloa jatkuvasti heikolla puolella vapaana olleelle Alaselle, jonka itseluottamus on viime aikoina romahtanut ja vapaatkin kolmoset lähtevät leivänpaahtimen tarkkuudella.
Nokian suomalaiset tänään pahasti alavireisinä, Alanen on ollut tuolla tuulella jo pitkään. Väsynyt isosta roolista?