Koripallo.com

Korihait 2018-2019

Status
Viestiketju on suljettu.
mistäs aloittaisin? Herbert: suolistosairauden parantaminen on kohtuupaljon vaadittu kotimaiselta korisseuralta. Tuli Ukiin jopa kesken ensimmäisten jenkkiopintojen, kun kenenkään mielestä ei olisi kannattanut tulla koko Suomeen. Lopettaja, ei lähtijä.
Valtonen: HBA-Märsky imee lukioikäisiä koko maasta. Käsittääkseni nyt menossa opiskelemaan jenkkeihin, eikä paikkansa tässä vaiheessa muutoinkaan Suomessa.
Van Andringa oli toinen jalka ulkomailla viime kaudellakin, Molenius nyt sinne lähtikin.
Lieneekö vähemmän kotimainen Andersenkaan enää Suomessa. Peltokangas ja Kilpinen: koeta nyt pitää pikkukaupungissa eri puolella Suomea koko ikänsä pelanneita, toisella siellä kaksoisvelikin.
Vastaavaa liikennettä näkee isojen kaupunkienkin joukkueissa. Suuri osa edellä mainituista tulijoistakin on täällä vastaanotettu "liigakelvottomina divarihaina" minkä voisi huomioida ainakin niiden kohdalla, jotka nyt alemmassa sarjassa.
Tulevan kauden joukkueessakin ihan hyvä valmiusaste ajankohtaan nähden.

Peltokangas lähti opisekelemaan Seinäjoelle ja takaisin Kobrapaitaan, muuten olisi jäänyt Ukiin. Näistä viime vuosien vaihtuvuudesta ainoastaan Alanen ja Sulonen ovat siirtyneet koripalloilullisista (tai kentän ulkopuolisista) syistä kilpailijoihin, vieläpä Tuominen kaapannut molemmat. Molen ja Mariuksen lasken ulkomaille lähtijöinä hieman erikastiin.

Eikös Eero Lehtonen lähtenyt opiskelemaan Tampereelle. Menee silti pelaamaan divaria Turkuun. Aika outoa, kun poikaa on niin paljon Korihaiden taholta kehuttu.Miksi ei siis jäänyt korisliigaa pelaamaan kotikaupunkiinsa tai jopa uuteen opiskelukaupunkiinsa Tampereelle ja Pyrintöön :)

Huoh

Nyt ne jo pahoittaa mielensä nuorten opiskelupaikkojen valinnalla :D Ei oo helppoo.

Eikös Eero Lehtonen lähtenyt opiskelemaan Tampereelle. Menee silti pelaamaan divaria Turkuun. Aika outoa, kun poikaa on niin paljon Korihaiden taholta kehuttu.Miksi ei siis jäänyt korisliigaa pelaamaan kotikaupunkiinsa tai jopa uuteen opiskelukaupunkiinsa Tampereelle ja Pyrintöön :)

Ei lähtenyt. Tietääkseni on vielä maanpuolustus hommissa.

siis kysyykö oeitsi tosiaan, miksi siis joku nuori suomalainen ei jää korihaijin pelaamaan jämä sekunteja ja minuuteja korihaihin.? korihait on siis voittanut viimeisistä 76sta korisliigaottelusta siis 12o_O koripallosta en nin siis tiedä mutta itse olen siis jääkiekkomiehiä ja itse haluaasin pelata voittavassa joukkueessa, isommassa roolissa, paremmalla työnantajalla., noh toivotaan että korihain ja uujkn suunta on tulevina kausina nousujohteinen:)

siis kysyykö oeitsi tosiaan, miksi siis joku nuori suomalainen ei jää korihaijin pelaamaan jämä sekunteja ja minuuteja korihaihin.? korihait on siis voittanut viimeisistä 76sta korisliigaottelusta siis 12o_O koripallosta en nin siis tiedä mutta itse olen siis jääkiekkomiehiä ja itse haluaasin pelata voittavassa joukkueessa, isommassa roolissa, paremmalla työnantajalla., noh toivotaan että korihain ja uujkn suunta on tulevina kausina nousujohteinen:)

ei ollut Lehtonen jämäminuuttimies, nähtiin usein avausviisikossakin. Sekunneista puhumattakaan, siihen ei koriksessa riitä edes pelaajien vaihtotahti, lätkää en kommentoi...
Ratkaisi lopussa luettelemistasi kolmesta asiasta ainakin kaksi ensimmäistä siirtymällä divariin

Viimeksi kun Dantzler kokosi joukkueen, niin runkosarjasijoitus oli Kobrien kanssa viides. Täytyy siis luottaa mieheen, että sarjan jumbopaikan sijaan taisteltaisiin viimeisistä pudotuspelipaikoista.

Yksi jenkki vielä puuttuu ja monipuolinen 3-4 paikan peluri tuohon kokoonpanoon istuisi hyvin. Sean O’Brien olisi mun puolesta tervetullut takaisin.

PG: Edwards, Laine
SG: Djeen, Kuukkanen, Viinikkala
SF: Marttinen
PF: Coleman
C: Conley, Nuolivirta

Viimeksi kun Dantzler kokosi joukkueen, niin runkosarjasijoitus oli Kobrien kanssa viides. Täytyy siis luottaa mieheen, että sarjan jumbopaikan sijaan taisteltaisiin viimeisistä pudotuspelipaikoista.

Yksi jenkki vielä puuttuu ja monipuolinen 3-4 paikan peluri tuohon kokoonpanoon istuisi hyvin. Sean O’Brien olisi mun puolesta tervetullut takaisin.

SF: Marttinen
PF: Coleman

Heh heh. Tuo Kobrien viidenneksi koottu joukkue olisi ollut melko lailla erilainen nykysäännöillä. Damon Williams ja mikä-sen-nimi-nyt-oli "suomalainen" takamies rosterissa. Eli kuudella ulkomaalaisella, ei onnistu enää.
Onnea ja menestystä Korihaille, vaikea kausi edessä. Uki on viimeksi tainnut taistella playoffpaikasta 2013, jolloin jäi yhden voiton päähän. Sen jälkeen ollut hieman hiljaisempaa.

Mahdoton näistä ensimmäistä ammattilaiskauttaan aloittavista on juuri kenenkään tietää. Kukaan ei ole varmasti Suomessa Mercerin otteluita seurannut laisinkaan. Sinällään ihan ok-tason NCAA:n I-divarin koulu, missä Jelks oli jo toisella kaudellaan pistänyt hyviä tehoja. Sitten taas pari viimeistä kautta mennyt hieman heikommin ja pelimäärästä päätellen ollut loukkaantumisia myös. Että ota näistä nyt sitten selvää - mutta en kuitenkaan ainakaan itse vielä tituleeraisi "kovaksi".

Joo. Allekirjoittaneellekin jäi epäselväksi, millä perusteella Jelksiä kutsutaan kovaksi. Ei sillä, etteikö saattaisi ollakin.

Nuolivirta on kyllä mielenkiintoinen kaveri.

Sitten taas pari viimeistä kautta mennyt hieman heikommin ja pelimäärästä päätellen ollut loukkaantumisia myös. Että ota näistä nyt sitten selvää - mutta en kuitenkaan ainakaan itse vielä tituleeraisi "kovaksi".
Tilastoissa on neljä peliä rookie kaudelta missä ei ole pelannut lainkaan. Sen jälkeen pelannut kaikissa matseissa.
Mercer pudotti omassa finaaliturnauksessaan Grand Canyonin jossa pelasi mm. Fifi Aidoo.
Rookieista ei koskaan tiedä, mutte ei nyt ainakaan vielä voi tuomita huonoksi hankinnaksi.

Onkohan vielä haussa kotimaisia pelaajia markkinoilta vai täydennetäänkö rosteri junnuilla? Oskar Michelsen olisi meikäläisen toivelistalla, mutta onhan sitä vielä muitakin kotimaisia ilmeisesti vapailla markkinoilla... Kanervo, Haanpää, Latimer mm.

SF: Coleman, Marttinen
PF: Jelks

Nyt on jenkkien osalta kasassa luotettava pointti ja kolme urheilullista ja liikkuvaa ”isoa”. Ihan hyvä kokoonpano, mutta suoritustasosta ei vielä voi sanoa mitään. Kaukoheittouhkaa tuohon rosteriin kaipaisin kyllä lisää.

Joo. Allekirjoittaneellekin jäi epäselväksi, millä perusteella Jelksiä kutsutaan kovaksi. Ei sillä, etteikö saattaisi ollakin.

Nuolivirta on kyllä mielenkiintoinen kaveri.
Miksei kokeltais . Mulla on se tunne hän on kova . En tunne Nuolivirtakaan .

Status
Viestiketju on suljettu.