Koripallo.com

Korihait-Honka 29.9.

Vs: Korihait-Honka 29.9.

Kirsta sanoi:
38:40 (14) James Reaves teki pelistä erottamiseen johtavan virheen ???
Mitäs siellä on tapahtunut?

Timi sanoi:
Reaves palkittiin parhaana, eikä syyttä, kun istui vaihdossa ekalla puoliskolla niin joka kerta Haiden pistetehtailu loppui kesken. Turhautui ottelun lopussa Mäkäläisen repimiseen ja riutomiseen ja tönäisi tämän kumoon. Luonnollisesti mies lensi ottelusta suihkuun, mutta huomasi ainakin ehti virheensä ja otti seuraukset tyynesti vastaan.

Kirsta sanoi:
38:40 (14) James Reaves teki pelistä erottamiseen johtavan virheen ???
Mitäs siellä on tapahtunut?
Wrightilta tosiaan taas melko haluttoman oloinen esitys, purnaa selvistä askeleista ja virheistä. Ei se mikään heittäjä ole, mutta jotenkin tuntuu, että rahkeita parempiinkin suorituksiin olisi, mutta kun ei viitsi edes yrittää. Palloton pelaaminen hyökkäyspäässä=0.

Korihailta kyllä hienoa puolustusta ajoittain mitä nyt ne muutamat perus nukahdukset joista Belser ja Iisalo pääsivät heittämään vastapalloon aivan vapaina. Joukkuepuolustus piti ja sitä helppoa nopeaa ratkaisua ei kovin montaa kertaa tullut vaan Honka joutui todella tekemään töitä heittopaikkojensa eteen. Bojan pakitti Wilsonia erittäin hyvin, mutta Moorelle voisi joku sanoa, että jokaiseen heittoharhautukseen kaarella ei ole pakko hypätä.

Ja tuomarit, mistä aloitetaan. Ottelussa jäi monet askelet viheltämättä, korin alla steppauksia, lähtöaskeleita. Joku linja, puolessa kentässä tapahtui kaksi saman tyylistä virhettä toisessa tosin rikkoja ei ollut alin mies, siitä EU, toisessa rikkojalta riistettiin puolessa kentässä pallo, rikkoo alimpana miehenä ja pysäyttää nopean: normaali virhe. Ja sitten Nikula, miten pihalla voi mies olla.

Niinhän siinä kävi, että voitto tuli, ja vielä selvin numeroin. Täyden päivätyön saivat tosin tehdä, mutta sen yhtäkkisen kolmosrunin jälkeen, kun Korihait karkasi yli 10 pinnan johtoon, ei Honka enää tosissaan tullut voitosta taistelemaan.

Ottelun alku lupasi hyvää, kun Pohitullin typötyhjä katsomo ei ollut edes ehtinyt penkkeihinsä istahtaa ja Wright veti järkyttävän donkin. Kaukaa, korkealta ja täysin puun takaa. Valitettavasti tämä meni ohi, olisi varmasti ollut hienoin kori poharissa moneen vuoteen. Jopa Hongan vaihtopenkillä pelaajat olivat suu auki ja ihailivat tätä suoritusta. Siis ohiheittoa.

Korihaiden puolustusta oli kyllä ilo katsella, eikä Honkakaan paljon huonommaksi jäänyt. Isot pistelukemat vähän hämäävät, koska molemmat heittivät hyvin, varsinkin kaaren takaa. Jos korihaitten pelaajat tekivät erittäin kovia henkilökohtaisia koreja, niin samoin tapahtui Hongan puolelta. Kaiken kaikkiaan ihan viihdyttävä peli, vaikka kauden alkua vasta mennäänkin.

Tapaus Reavesissa Mäkäläinen rikkoi tätä ja jostain syystä James ei sitä tuntunut hyväksyvän. Ei ainakaan näyttänyt mitenkään ihmeelliseltä virheeltä, tiedä sitten, mitä tapahtui. Alkuun näytyti, että tilanne on jo ohi, mutta yhtäkkiä Reaves kuitenkin kimpaantui tästä ja tönäisi kahdella kädellä Mäkäläistä ja tämä lensi lattiaan pienen teatterin avustamana. Eihän tuomareilla ollut muuta vaihtoehtoa kuin heittää tämä jykeväahterinen sentteri ulos. Ei mitenkään paha tilanne sinänsä, mutta sääntöjen mukainen. DJ:lle vielä pisteet hyvästä tilannetajusta. Seuraavalla katkolla soi "äidin pikkupoika menee ulkomaille". Reaves jo varmaan vittuunnuksissaan varailee lentolippuja kotiin.

Tämä oli ehkäpä ainut tilanne koko pelistä, mikä meni tuomarikolmikolta oikein. Pelistä saatiin kyllä hyvää oppimateriaalia tuomarikoulutukseen, pääpainona linjaton viheltäminen ja vähän joka puolelta pystyi kyllä myös poimimaan tilanteita, jotka menivät täysin reisille. Ei ihme, että molemmat joukkueet kävivät välillä aika kuumana. Tuomareiden suoritus kokonaisuudessaan alle kaiken arvostelun.

Vaikka tämä nyt Korihailta ihan hieno voitto olikin, niin ei ihan joka pelissä voi nojata pelkkiin koviin yksilösuorituksiin. Toivoisi, että hyökkäyksessä pelattaisiin edes vähän enemmän pelejä, kuin ~3 kpl 40 minuutissa. Ellei peliksi lasketa pallolliselle tehtävää skriiniä. Myöskin korin alle pelattiin palloa erittäin harvoin ja kaiken lisäksi joka toinen syöttö sinne oli niin huono, että se katkaistiin.

Peluutus on huomattavasti parempaa kuin edellisinä kausina. Kuumia pelaajia ei oteta vaihtoon ja aikalisiä ei otettu, jos ei tarvittu.

Pelaajista kaikki onnistuivat, paitsi Wright. En olisi kuitenkaan heittämässä mihinkään vielä. Aika pirun huonoa tuuria oli monessa heitossa. Pallo oli jo sisällä lähestulkoon, mutta pyöri ulos. Vaikuttaa pieneltä mielialapelaajalta ja jos se eka donkki olisi mennyt sisään, niin ties millaista jälkeä olisi tullut. Mutta kaiken kaikkiaan on järkevää katsoa vielä tämäkin kortti loppuun asti.

Hongasta takamies Wilson on kyllä käynyt jonkun teatterikoulun, sellaista filmaamista oli muutamaan otteeseen. Williamson vaikutti kitisijältä, varsinkin tuomareiden suuntaan. Muuten kyllä kova pelaaja, kuten Belserkin. Selvästi Hongan kovin kaksikko ainakin tänään. Mäkäläinen on taantunut viime suomen kaudestaan selvästi. Eihän se ollut sellainen rottakaan enää, ainakaan näkyvästi. Positiivisin yllätys oli neverheard Kopio, joka veti pari kolmosta säkkiin ja prässäsi korihaiden pallontuojaa aktiivisesti. Olisi mielestäni ansainnut enemmän peliaikaa.

Timi sanoi:
Vuodesta -81 lähtien eka kerta kun Pohitullissa oli sm koripallo-ottelussa alle 600 katsojaa :-\
Mistä tämä tieto? KH:n sivujen mukaan yleisömäärä oli 693. Tosin todellinen määrä taisi olla noin max. 400.

Kova voitto hongasta. Onnittelut sinne! Jotenkin on jo nyt sellainen tunne, että kun JL on poistunut joukkueen peräsimestä, niin hailauman pelit saattaavat keväällä jatkua paljon pidempään kuin useimmilla joukkueilla.

Mahtava homma, että Jalonen saa taas peliaikaa. Todella älykäs ja mielikuvituksellinen pelaaja. Ehdin jo pelätä, että Jyri tuhoaa miehen uran.

Blofeld sanoi:
Mistä tämä tieto? KH:n sivujen mukaan yleisömäärä oli 693. Tosin todellinen määrä taisi olla noin max. 400.

Kumpi tieto? Tuo ei koskaan alle 600 katsojaa löytyy: http://fi.wikipedia.org/wiki/Korihait#Kannattajat

Ja liiton sivut kertovat yleisömääräksi 579: http://www.basket.fi/sarjat/ottelu/?game_id=239748&season_id=8589

Kaksi eri lukemaa ilmoitettu, miksiköhän?

Mr Brown sanoi:
Mitä on riisuttu pois? Se, että valmentajilta saa kommentteja on kyllä kehitysaskel. Se on yritystä tehdä jotain meidän katsojien eteen ja siinä mielessä selkeä askel oikeaan suuntaan ainakin asenteessa meitä kohtaan.

Miksei jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa pelitapahtumaan? En nyt kohdista tässä suoraan nimimerkkiin 1990 vaan ihan yleisesti: Onko hyvä, että tullaan vaan istuskelemaan suu kiinni eikä niinkään kannustamaan kunnon fanina? Itse tulen otteluun niin, että otan siitä kaiken irti. Olen eri mieltä kanssasi "1990". Jokainen voi kannustuksellaan luoda parempaa tunnelmaa otteluun ja sitä kautta myös pelaajille. Kunnon meteli katsomossa on tunnelmaa parhaasta päästä ja antaa rahalle paljon vastinetta. En tule otteluun vain palveltavaksi vaan myös pitämään hauskaa. Olen suunnitellut julkaista ihan kirjoitustakin tämän suuntaisesta aiheesta. Kannustuksesta riippumatta joukkueen menestyksestä jms.

Cheerleaderit, heittokisat, pieni valoshow pelaajaesittelyssä. Siinä ne pienet asiat mitkä on riisuttu pois. Niiden puuttuminen ei vaikuta minulla henkilökohtaisesti otteluun tulemista, mutta fakta on se että parilla viimeisellä kaudella on katsojamäärä tippunut, vaikka joukkue pärjää huomattavasti paremmin.

Jos joku tuote ei käy kaupaksi, niin syytät siitä ostajia? Ihanko totta?

1990 sanoi:
Cheerleaderit, heittokisat, pieni valoshow pelaajaesittelyssä. Siinä ne pienet asiat mitkä on riisuttu pois. Niiden puuttuminen ei vaikuta minulla henkilökohtaisesti otteluun tulemista, mutta fakta on se että parilla viimeisellä kaudella on katsojamäärä tippunut, vaikka joukkue pärjää huomattavasti paremmin.

Jos joku tuote ei käy kaupaksi, niin syytät siitä ostajia? Ihanko totta?

En syytä ostajia siitä, että liput eivät mene kaupaksi, mutta sanon, että monet voivat itse vaikuttaa viihtyvyyteensä. Tässä on nyt ollut kaksi peliä. Toisessa porukkaa oli reilut 900 vaikka Salosta olisi tullutkin se 100 katsojaa. Eilen oli vajaat 700 eli aika huonosti. Miten paljon tästä voi vetää johtopäätöksiä? Jos katsojamäärät tulevat olemaan jatkossa eilisen luokkaa niin sitten tietty on eri asia.

Tottakai kuuluu vaatia eri juttuja otteluihin, mutta se kannattaa tehdä ihan suoraan Westikselle. Onko tämä oikea kanava edes siihen? Cheerleaderit varmaan saavat olla jos vaan haluavat eli tuskin on mikään linjaus. Valoshowsta en tiedä, mutta taitaa olla ihan kieletty liiton puolelta? Heittokisoista sen verran, että olen ymmärtänyt, että kaikkea tuota on kyllä harkittu, mutta en tiedä miksi puuttuvat. Heitänkin nyt haasteen sinulle 1990: Lähde sinä vetämään sitä heittokisaa! Mä voin hankkia palkintoja :)

Mr Brown sanoi:
En syytä ostajia siitä, että liput eivät mene kaupaksi, mutta sanon, että monet voivat itse vaikuttaa viihtyvyyteensä. Tässä on nyt ollut kaksi peliä. Toisessa porukkaa oli reilut 900 vaikka Salosta olisi tullutkin se 100 katsojaa. Eilen oli vajaat 700 eli aika huonosti. Miten paljon tästä voi vetää johtopäätöksiä? Jos katsojamäärät tulevat olemaan jatkossa eilisen luokkaa niin sitten tietty on eri asia.

Tottakai kuuluu vaatia eri juttuja otteluihin, mutta se kannattaa tehdä ihan suoraan Westikselle. Onko tämä oikea kanava edes siihen? Cheerleaderit varmaan saavat olla jos vaan haluavat eli tuskin on mikään linjaus. Valoshowsta en tiedä, mutta taitaa olla ihan kieletty liiton puolelta? Heittokisoista sen verran, että olen ymmärtänyt, että kaikkea tuota on kyllä harkittu, mutta en tiedä miksi puuttuvat. Heitänkin nyt haasteen sinulle 1990: Lähde sinä vetämään sitä heittokisaa! Mä voin hankkia palkintoja :)
Minkälainen valoshow on ollut kyseessä silloin aikaisemmin? Tuskinpa sentään on kielletty...

Koris... sanoi:
Minkälainen valoshow on ollut kyseessä silloin aikaisemmin? Tuskinpa sentään on kielletty...

Sain sellaisen käsityksen joistain täällä lukemistani viesteistä (viime kaudella tai sitä edellisellä). Muistan, että joku joukkue sitä silti käytti, oisko ollu Lahti? En tiedä pitääkö paikkansa. Oma mielipiteeni on, että valoshow olisi hieno juttu ja toisi kyllä tunnelmaa ja nostaisi sitä. En tiedä tuleeko siitä kustannuksia minkä verran. Ne valot tuskin on ihan ilmaista vuokrata.

Koris... sanoi:

Forssassa ainakin vielä viime kaudella esittelyssä vedettiin hallin valot pimeiksi ja valoheittimellä valaistiin esiteltäviä pelaajia. Muistan itsekin pienenä aina odottaneeni tuota ottelun alkamisen kohokohtaa Pohitullin lehtereillä. Se oli vaikuttavaa pikkupojan silmin ja uskoisin sen olevan yhä edelleen lapsukaisille vaikuttava elämys?

Yleisöstä sen verran, että mielestäni määrä ei Pohitullissa ole juurikaan vähentynyt. Pikemminkin, luultavasti, seura on jättänyt tilastoista pois junioreiden vapaakortit yms. Ennen päädyissä oli pari penkkiriviä ja nyt kokonainen katsomo, se on syönyt pääkatsomosta, erityisesti ylhäätä porukkaa, joten halli on mielestäni väljemmän oloinen ja tulee käsitys, että porukkaa on vähän, kun vapaita paikkoja on enemmän ja ihmiset hajaantuu ympäri katsomoja. Näin ainakin itsellä tuntemukset.

Ja vielä noista vanhoista jutuista, minne on hävinnyt arpojen myynti, niitäkin tuli ovelta aina silloin tällöin osteltua. Missä on popparikoneet? Entä junnut, jotka myivät ympäri hallia pieniä sipsipusseja? jne.

Mr Brown sanoi:

Tässä on nyt ollut pari kautta vähemmän katsojia kuin ennen. Mun mielestä silloin voi jo vetää johtopäätöksiä. Olen aika varma että W lukee tätä palstaa aktiivisesti, kaikista kiireista huolimatta. Ja jos tämä ei ole oikea kanava antaa palautetta, mutta kuitenkin oikea rekrytoimaan heittokisaan vetäjää? Ja olen kyllä hyvin ihmeissäni jos liitto on kieltänyt pari vilkkuvaloa pelaajaesittelyn aikana...

Timi sanoi:
Ja vielä noista vanhoista jutuista, minne on hävinnyt arpojen myynti, niitäkin tuli ovelta aina silloin tällöin osteltua. Missä on popparikoneet? Entä junnut, jotka myivät ympäri hallia pieniä sipsipusseja? jne.

Nyt alettin muuten puhumaan asiaa! Arpojen myynti (puoliaikaveikkaus) loppui kun Veikkaus puuttui asiaan. On noita näköjään tippunut pois jonkin verran. Olit oikeassa 1990.
Mutta nyt haaste: Kuka lähtee mukaan ideoimaan lisää oheisohjelmaa matseihin? Mä oon mukana. En asu paikkaunnalla, mutta tulen paikanpäälle jos tällainen ideoinipalaveri laitetaan pystyyn ja voin jotain tehdäkin. Tämä kaikki siis Päähain ja kumppaneiden luvalla, tottakai :)

Arvontojahan taisi olla kahdelaista, en nyt muista toimivat yhtäaikaisesti, mutta oli perus arvan myyntiä, jossa puoliajalla nostettiin korista voittaneiden arpojen numerot. Toinen oli puoliaikaveikkaus, en muista sitäkään toimiko se siten, että veikattiin tulosta puoliajalla vai vain pelkästää kotijoukkueen pistemäärää. Joku parempi muistinen voinee selventää?

Edit. Ja sitten taisi olla vielä sellaistakin arvontaa, että pääsylippujen kääntöpuolelta löytyi jokin numerosarja ja puoliajalla arvottiin niiden perusteella voittajat.

1990 sanoi:
Tässä on nyt ollut pari kautta vähemmän katsojia kuin ennen. Mun mielestä silloin voi jo vetää johtopäätöksiä. Olen aika varma että W lukee tätä palstaa aktiivisesti, kaikista kiireista huolimatta. Ja jos tämä ei ole oikea kanava antaa palautetta, mutta kuitenkin oikea rekrytoimaan heittokisaan vetäjää? Ja olen kyllä hyvin ihmeissäni jos liitto on kieltänyt pari vilkkuvaloa pelaajaesittelyn aikana...

Kahdesta kaudesta voi vetää jo johtopäätöksiä. Puhuin kahdesta pelistä. Palautteen antamisesta: Jos antaa palautetta suoraan esim. maililla tai kasvotusten niin on se tehokkaampaa. Toki kummatkin luetaan. Tohon valojuttuun vastasinkin jo jossain edellisessä viestissäni. Niin ja mä en rekrytoi ketään ja jos rekrytoisinkin niin mitä muuta kautta sen tekisin kun en edes tunne sua? :)
Haastoin tekemään. Jos olisit halunnut vetää kisoja niin olisin kyllä puhunut ideoistamme Päähaille.

Sorry jos olen saanut ärsytettyä sua. En vaan jotenkin jaksa tätä valittamista, joka monesti täällä vallitsee. Tämä ei ole nyt kohdistettu suoraan suhun vaan yleisesti se tuntuu menevän niin. Salittua se tietty on, koska laki ei sitä kiellä :)

Videota eilisestä ottelusta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XQoaOCwoG5U[/youtube]

Kappas kehveliä, aivan kuin Reaves olisi laihtunut jo parisataa grammaa. Juoksu näytti jo melkein juoksemiselta. ;D

Hyvä video! Tollaset 3min peliä ja pari haastatteluja, tähän tyyliin myös jatkossa, kiitos. Videon perusteella tosiaan näytti, että Reavesin liikkeet olivat "sulavampia" kuin ekassa matsissa, eiköhän se kunto lähde tosta nousemaan, toiv. myös tulosta syntyy.

Hienosta videosta kyllä propsit!
Ps. Kuunnelkaapa kohta 4.04 tarkkaan ;D

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.