Koripallo.com

Korihait-Lahti 28.12.08 klo 17

Vs: Korihait-Lahti 28.12.08 klo 17

Jäikö pikku-pekkola isoveljensä täysin varjoon? Vai oliko se sittenkin toisinpäin?

Highpost sanoi:
Kovan työn takana taisi voitto olla. Korihait meinasi vielä lopussa hätyytellä. Nixon-Abdullah kaksikko yhteensä 9 pistettä ja 10 menetystä. Edes jet lag ei kelpaa nyt selitykseksi kun pysyttelivät euroopassa joulutauon. Onneksi tänään Mäkäläinen-S.Pekkola kaksikko hoiti kahdestaan pisteet lahteen. Arvaanko oikein ettei matsi noussut tasoltaan kovinkaan korkeaksi?

ps. wimi, korkki kiinni ja apteekin kautta kotisohvalle lepäämään, huomenna on työpäivä.
[te]Minulla vai

sapeed sanoi:
Jäikö pikku-pekkola isoveljensä täysin varjoon? Vai oliko se sittenkin toisinpäin?
Oli se sittenkin toisinpäin... HUOH

Timi sanoi:
Muuten kyllä vastoin ennakko-odostuksia ihan viihdyttävä peli, jos ei täysin viininpunaisten lasien läpi katso.
Oli joo, jos tykkää menetyksistä ja ohiheitoista. Kyllä jopa minä olen tällä kaudella nähnyt poharissa tasokkaampia pelejä ja myöskin viihdyttävämpiä, mutta joulun jälkeen olevista peleistä ei paljoa voi odottaa ja yleensä nämä ovat aika arpapeliä kuitenkin, kuten voi muista ottelutuloksista nähdä.

Pelin eka puoliaika oli kyllä yllättävän hyvääkin peliä korihailta, kun ottaa huomioon, ketä oli vastassa. Aika tasatahtia mentiin, kunnes Gonner sai jonkun suonenvedon ja veti lyhyen ajan sisään kolme kolmosta kassiin ja korihait pääsi seitsemän pisteen taukojohtoon. Kaikki näytti ihan hyvältä ja odotuksissa oli tasainen toinen puolisko.

En ollut näkemässä, mitä puoliajalla Korihaiden kopissa tapahtui, mutta voisin kuvitella että siellä kiskottiin kilpaa kaljaa. Kun kolmas erä alkoi, Lahti puolusti helvetin kovaa ja pallollista Bojania aika lailla sääntöjen rajamailla ja kotijoukkue ei saanut mitään aikaan. Lahti teki koreja samaan malliin kuin aikaisemminkin, mutta Korihait ei mistään sisään. erä vierailijoille 5-25 ja peli oli ylivoimaisempaa kuin Rahnaston pelaaminen Turhapuroa vastaan. Tauolla ei varmaan yksikään katsoja jaksanut enää voittoon uskoa ja tuskin pelaajatkaan.

Neljäs erä meni aika tasatahtia, kunnes lopussa korihait sai tuomareiden suosiollisella avustuksella eroa kiinni. Ratkaisevat kolmoset eivät (yllättäen) menneet sisään ja lahdella oli varaa missata vapareitakin roppakaupalla. Paikka toimi muuten aika hyvin ja sitä olisi sopinut koittaa jo kolmannen jakson puolellakin kun lahdella oli kentällä tasan yksi kaveri, joka olisi voinut kolmosia sisään saada.

Tästä pelistä ei voi suurempia johtopäätöksiä vetää, kun lähes kaikki pelasivat alle oman tasonsa joulun juhlimisen jäljiltä (paitsi Mäkäläinen ja Pekkola). Toki Lahti näytti, että se kuuluu sarjan kärkipäähän ja pystyy voittamaan näitäkin pelejä. Korihait hävisi vaihteeksi levyritkin pystyyn, kun niistä ei kiinnostanut edes taistella. Tämä oli se yksi iso ero joukkueiden välillä. Turha tässä on ketään sen suuremmin arvostella, kun ei tässä sarjassa joukkueet voi olla lähellekään täydessä vireessä heti joulun jälkeen. Onnea Lahdelle kuitenkin voitosta.

Lipunmyyntiä voi kuitenkin arvostella. Miten vitussa voi olla mahdollista, että 5 minuuttia ennen matsin alkua jonon pää on vielä viisi metriä ulkona? Jo viime vuonna oli samoja ongelmia, mutta sitä ennen en muista, että tällaisia jonoja on pahemmin ollut. Kyllä se nyt oli aika selvää, että tähän aikaan olevassa pelissä on enemmän katsojia kuin jossain syksyisenä keskiviikkona olevassa, johon paikan päälle tulee se 500 ihmistä.

Minun mielestäni sitä porukkaa oli katsomossa normaalia vähemmän , yläkatsomossa oli kosolti tilaa ja Lahden "laudanhakkaaja" fanit oli kokonaan poissa.
Peli ei juurikaan hienouksia tarjonnut , ja kotijoukkue kaatui ns. "sysipaskaan" 3:n jaksoon ??
Pelissä oli ainoastaan 2-pelaajaa , jotka oli kovassa iskussa , ja nekin Lahden S.Pekkola ja V.Mäkäläinen , muita ei juurikaan kannata mainita.
Noo kunhan sulatellaan kinkkuja , niin nähdään alkaako se peli kulkea Korihailta ;)
Edelleen kun saisi jostain apuja tuohon kotimaiseen porukkaan , niin vois odotella vähän parempia pelejä... Tosin tämä tuomarikolmikko ei jälleen kerran ollut pelin tasalla , mutta ei myöskään ratkaaissut sitä... :-\
((Tämäkin peli oli voitettavissa ???))

pallo66 sanoi:
Minun mielestäni sitä porukkaa oli katsomossa normaalia vähemmän , yläkatsomossa oli kosolti tilaa ja Lahden "laudanhakkaaja" fanit oli kokonaan poissa.
olitko pelissä?

Blofeld sanoi:
Oli joo, jos tykkää menetyksistä ja ohiheitoista. Kyllä jopa minä olen tällä kaudella nähnyt poharissa tasokkaampia pelejä ja myöskin viihdyttävämpiä, mutta joulun jälkeen olevista peleistä ei paljoa voi odottaa ja yleensä nämä ovat aika arpapeliä kuitenkin, kuten voi muista ottelutuloksista nähdä.

Oisit lainannut sen lopputekstinkin!

Timi sanoi:
Yleisö piti hyvin meteliä ja porukkaa oli paikalla paljon.

Tuosta se viihtyvyys syntyi, siksi myös jätin lasit kotio.....

Niin, ja Korihaiden peli päättyi Gonnerin kahteen peräkkäiseen virheeseen heti kolmannen jakson alkuun.

pallo66 sanoi:
Tottakai , eihän sitä muuten tietäisikään... ;)
niin siis tupa oli täynnä, näköjään oli yli 900

Joo , tilastojen mukaan olis ollut tuo 900+ , mutta vaikutti tyhjemmältä...
Hyvä vaan , jos olin väärässä , mutta mielestäni enemmänkin olis mahtunut ?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.