Vs: Korikobrat Lapua 2014-2015
Niin, en mä oikein ymmärrä, mitä väärää siinä on, että yrittää hakea joukkueelle parempia pelaajia? Vain muutos on pysyvää.Eiköhän jokaisella seuralla ole oikeus ja myös tarkoitus yrittää voittaa mahdollisimman paljon pelejä kauden aikana? Kv. pelien tuleminen osaksi joukkueiden ohjelmaa jo sinällään pakottaa hankkimaan lisävahvistuksia rosteriin.
Mun mielestä tässä ruletissa on noin kaksi oleellista periaatetta, joita kaikkien olisi syytä noudattaa.
1.Seura noudattaa liigan herrasmiessopimusta max. kolmesta sääntöjen mukaisesta ulkomaalaispelaajasta kerrallaan rosterissa.
2. Seura pystyy suoriutumaan itse taloudellisista velvoitteistaan, eikä tee riskisijoituksia tyyliin "sitten kun pääsemme välieriin asti niin saamme budjettimme tasapainoon"
Jos nämä velvoitteet on kunnossa, hankkikoon jokainen vaikka joka viikolle uudet jenkit? Halpaa se ei varmasti ole, mutta jos perse kestää merivettä, niin antaa poikien purjehtia vaan?
Kun mietin pontimia näille motkottamisille, niin pontimena on varmaan ainakin se, että joukkueiden voimasuhteita on hankala ankkuroida, mitään peliä ei voi pitää varmana voittona. Etenkin tällä kaudella se kun on muutenkin vaikeaa. En ole tainnut montaa pitkävetovoittoa itsekään tällä kaudella saada, kun on yrittänyt vähänkin kertoimia nostaa. Eikä se eilen huonompi jengi enää huomenna olekaan saletisti se huonompi, vaikka viivan alla makaakin...
JA ainaki meille pohojalaasille toinen motiivi on tuo maharotoon naapurikateus. Onko sillä pirulla ryökälehellä enämpi rahaa kun meillä, kun se hankkii tuollaasen paremman pirssin? Ja viä uuren puimurinki??!
Jos se, että Lapua nousisi pelaajahankinnoillaan taulukossa, on jollekin mahdotonta hyväksyä, niin ei voi mitään.
Itse toivon, ettei tuohon jenkkisääntöön tehdä muutoksia. Kolme on hyvä, kotimaisille jää kuitenkin kohtuullisesti tarvetta ja kysyntää. Paine, joka kasvaa tulee kiintiön kasvattamisen suuntaan, jotta eurosarjoja pelaavan joukkueen ei tarvitsisi tehdä hankintoja vain niitä pelejä varten. Ns. nelosjenkin tullessa tarpeettomaksi europelien loppuessa, syntyy uusi markkinatilanne, jota muut joukkueet joutuvat kauden aikana puntaroimaan. Jos kohtuujenkin saa vaikka varalle rosteriin puoli-ilmaiseksi, aika moni seura rupeaa sitä mahdollisuutta miettimään?
Siis mun toiveeni Lapuan suuntaan on, että pitäkää budjetistanne huoli, ja hakekaa keväällä voittoja muualtakin kuin Kauhajoelta