Koripallo.com

Koripallo-Katajan 60-vuotisjuhlaottelu: Kataja-Korihait pe 19.3.2010 klo 18.30

Vs: Koripallo-Katajan 60-vuotisjuhlaottelu: Kataja-Korihait pe 19.3.2010 klo 18.30

Lopussahan oli tilanne se, että vähän alle 14 sekkaa aikaa ja Kataja pääsi aloittamaan sisäänheitolla puolesta kentästä. Iveylle pallo, joka pomputti sitä kaukana yksikseen ilmeisesti kellosta aikaa pois, ettei haille jäisi enää juurikaan hyökkäysaikaa.

Vastoin kaikkea oletustani pelattiin loppuratkaisuksi kolmosenheitto Petelle, jonka heitto oli aikalailla ahdistettu, eikä mikään leipäheitto. Ihmetystä herätti monissa, että miksi juuri kaukaa kolmonen, kun kakkosellakin olisi voitettu? Itselleni olisi tullut mieleen paremmaksi ratkaisuksi ajo Iveyltä tai yritys korin alta pitkiltä miehiltä. No nyt valittiin tuo.

Pelin kulminaatiopisteiksi Katajan tappiota ajatellen muodostui mielestäni nämä seikat: Ensinnäkin hait puolusti paremmin ja Katajalta nimenomaan se osa-alue petti ja varsinkin apupuolustus.

Samoin pahoja mokia oli ne kaksi alliooppiyritystä riskillä, kun rauhallisempikin ratkaisuihin olisi ollut mahdollisuus. Käsittämättömiä riskejä otettiin niissä. Olisin ymmärtänyt ne, jos oltaisiin oltu parikymmentä pinnaa johdossa.

Eikä voi myös unohtaa sitäkään, että Pehkosen tultua kentälle, kompuroi omiin jalkoihinsa puolustuksessa ja sitten vielä ajoyrityksessään. Aika ratkaiseva menetys ratkaisevassa paikassa.

Peten menetys pallon ylöstuonnissa Sarsevitsille. Aika ratkaiseva menetys sekin.

Heinonen ja Jalonen olivat mielestäni Haitten valttikortteja, joita ei Salminen ollut huomioinut tarpeeksi.

Vs: Koripallo-Katajan 60-vuotisjuhlaottelu: Kataja-Korihait pe 19.3.2010 klo 18.30

Tässä pelissä tuli jälleen esille seikka, joka näkyy selvästi tietyistä pelaajista. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka Whitworth. Kun heitto otetaan pois, niin jäljelle ei sitten jääkään mitään. Kuinka monesti hänen miehensä pääsikään vapaasti tekemään korin? Hyvällä heittopelillä tuo ei näy tai käy niin paljon mielessä, kun pystyy vastaamaan huonoon puolustukseen hyvillä heitoilla.

Ja miksi Tim ei heittänyt eilen enempää? Paikkoja kyllä oli muutama enemmän käytettäväksi. Kun kerran on palkattu heittäjäksi, niin heittää pitää.

Muutenkin jälleen ihmetytti pelissä se, että sitä vastuuta siirrettiin liian paljon. Vain Sale uskalsi ottaa ratkaisuja. Tosin toiseksi viimeinen hyökkäys oli taas sellainen, että oliko pakko vielä?

Hienoa pelissä oli se, että Hait oli valmistautunut ja keskittynyt huomattavasti paremmin Katajan juhlalliseen otteluun. Kiitokset heille siitä!

Fighter2 sanoi:
En laittanut itse linkkiä, kun joskus aikaisemmin jos olen postannut ennakon tai raportin, niin takaisin on tullut hyvin ystävälliseen sävyyn "vittu luuletko ettei osata itse avata sitä sivustoa tosta kp.comin etusivulta, häh!?". :D :D Joten olen sen sitten jättänyt..
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä tällaisen. Eli voitko laittaa linkin siihen viestiin tai ketjuun, missä sulle on noin vastattu linkin postaamisesta?

JOEN SUU sanoi:
Pelin kulminaatiopisteiksi Katajan tappiota ajatellen muodostui mielestäni nämä seikat: Ensinnäkin hait puolusti paremmin ja Katajalta nimenomaan se osa-alue petti ja varsinkin apupuolustus.
Ainakin molemmissa ukin peleissä tällä kaudella tämä asia on ratkaissut voiton. Katajan apupuolustus on ollut surkeinta, mitä Poharissa on nähty tällä kaudella. Aina kun esim. Bojan pääsi ajamaan puolustajastaan ohi puolen kentän jälkeen, niin 2 pinnaa oli varma, koska ei sieltä apuja ikinä tullut.

Blofeld sanoi:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä tällaisen. Eli voitko laittaa linkin siihen viestiin tai ketjuun, missä sulle on noin vastattu linkin postaamisesta?

Tässä ainakin minulle annettiin tuon sisältöistä palautetta: http://www.koripallo.com/forum/index.php?topic=35780.0

Älä seiskasta välitä.Hän ei edes asu täällä tällä hetkellä.Hyvin sinä hommat hoidat.

Hän asuu toivossa.Kataja on kunnon vastus toivon missä se onkin että Kataja pääsee jatkoon .

dunkey sanoi:
Tässä ainakin minulle annettiin tuon sisältöistä palautetta: http://www.koripallo.com/forum/index.php?topic=35780.0

Anteeksi nyt hirveästi, kun olen onnistunut pahoittamaan mielesi. Pointti tossa on ollut lähinnä, että jos avataan matsitopic niin historian paskin aloitus on aina postata pelkästään linkki joukkueen omaan ennakkoon ( tai vastaavasti johonkin uutiseen). Topicci lähtee paljon paremmin lentoon, kun heittää omat pointsit ja näkemykset tulevasta pelistä (oma ennakko pelistä) ja loppuun vaikka linkki Korihaidenkin ennakosta. Ei hirveästi innosta itse alkaa kirjoittaa mitään näkemyksiä ainakaan ensimmäisenä, kun topicci on aloitettu pelkällä linkillä, mieluiten heti myötäilisin/vastustaisin ensimmäisen kirjoittajan mielipiteitä ja heittäisin omia myös kehiin.

Jos alat kaverin kanssa puhumaan matsista ennakkoon niin et varmasti käske hänen lukea Korihaiden ennakkoa ja sen jälkeen pyydät hänen jatkavan keskustelua vaan heität varmaan omatkin pointit siihen väliin? Vähän kärjistetty esimerkki mutta silti.

Ja Wimille pari kaljaa vähemmän tai vahvemmat lääkkeet niin kahden rivin tekstistä saa sanoman irti ilman suurempia pohdintoja.

Se on muuteenhyvä leffa havukka ahon ajattelija.
Et ole ensimäinen etkä viimeinen mun tavuista.
Punaviinii tässä siemailen älä ventti murehdi kyllä pärjään.

dunkey sanoi:
On ehkä hieman eri asia laittaa linkki jo olemassa olevaan ketjuun kuin avata uusi ketju ilman mitään muuta sisältöä. 217 tossa jo perustelikin tarpeeksi. Jos haluaa topikin avata, niin kyllä silloin mun mielestä pitäisi olla jotain sanottavaakin. Mutta kai se asiansa ajaa, varsinkin jos on kaverin kanssa kisa siitä, kumpi avaa enemmän ketjuja.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.