Vs: Koripallo Pekingin olympialaisissa
Juupas-eipäs hommaan en lähde mukaan, mutta puututaan nyt sitten pariin seikkaan:
1.
Randy sanoi:
LeBron James ei osaa kuin hypätä? ;D
taikaviitta sanoi:
No, missä on uudet michaeljordanit, magicjohnsonit, larrybrdit ja karlmalonet? Entäs uudet shaqit, johnstocktonit tai reggiemillerit? Kareemeistä puhumattakaan? Nykyisellään amerikka ei tuota enää näitä kavereita joita kaikki voivat ihailla. Se tuottaa vaan aina uuden lebronjamesin, joka osaa hypätä, mutta ei osaa olla mitään muuta mitä LeBron on.
Kokeile lukea uudestaan. En väitä että LeBron James ei osaa kuin hypätä. Väitän, että USA tuottaa paljon LeBron-klooneja, jotka eivät loppujen lopuksi osaa kuin hypätä. Eivätkä näin ollen osaa mitään muutakaan, mitä LeBron osaa. Toivottavasti asia tuli nyt selvemmin perustelluksi.
2. Juupas-eipäs -tasoa hipoen voinen kysyä, että eikö kentällä pallotta liikkuminen ja joukkuepelaaminen kuulu perusasioihin? Näitä kaipaisi lisää, varsinkin niillä harvoilla kerroilla kun niitä tarvittaisiin. Jenkit juoksevat niin älyttömän määrän nopeita, että jokainen heidän pelaamansa 5-5 pistää silmään, varsinkin kun ne eivät ole järin hyviä.
Henkilökohtaiset taidothan ovat kovat. Mutta heittoprosentit on huonot? Kenties koska syötöt eivät ole ihan nappipasseja? Tai ehkä koska pelaajat seisoskelevat suorilla jaloilla ja sen jälkeen pallon saatuaan rykäisevät siitä kolkin? Pallon kiinniottaminen ja siitä heittäminen = perusasia.
3. Arenas on kova heittäjä ja häntä kaipaisinkin USA:n jengiin. Muut pelaajat joita joku listallaan mainitsi, tuskin kannattaa lisätä keskusteluun, kun puhutaan USA:n maajoukkueesta. Onhan siellä heittäjiä, mutta entäs larrybidejä tai reggiemillereitä? Kohta saadaan alkaa hakea jo rayalleneitäkin. Muutamien vuosien kuluessa etsitään jo uutta kylekorveria??
4. Itse olen myös sitä mieltä, että FIBA-kolmonen on vaikeampi jenkeille. Pelaaja on valmistautunut henkisesti kolmen pisteen heittoon, mutta kun viiva onkin lähempänä niin lopputulos on heikko. Kohta nähdään, paraneeko jenkkejen peli FIBA-söönnöillä, kun FIBA siirtää kaarta kauemmaksi.
Saattaa olla joihinkin asioihin en tarttunut, ne jääköön sitten kategoriaan meaningless... Mielestäni jenkeillä on sentään yksi seikka muuttunut; ylimielisyys. Sitä ei ainakaan minun silmiini ole kantautunut.