Kuten kuvasin, en lähde minäkään vänkäämään, etteikö Vilpas olisi suosikki, tai etteikö sarja voisi päättyä vaikkapa 4-1 Vilppaalle.
Ihmettelin vain sitä, millaisia pelejä gallupi odottaa finaaleissa Salossa näkevänsä? Kiistatta Vilpas oli sarjan paras kotijoukkue, runkosarja ilman tappioita jne., mutta siihen ei minusta voi pelkästään perustaa arviota jyräämisestä. Viimevuotinen välieräsarja oli minusta aika lähellä Vilppaan jyräämistä Karhun yli kotonaan, Karhubasket oli vailla mahdollisuuksia. Nyt itse odotan kuitenkin aika lailla erilaisia pelejä, myös Salossa.
Ja olen edelleen sitä mieltä, että Gullsit eivät pelanneet lähellekään sillä tasolla, mihin tuolla kokoonpanolla olisi pitänyt päästä, no matter millainen betonipuolustus olisi ollut vastassa. Kotti ja Marshall olivat käytännössä ainoita, joilta nähtiin koko ajan solidia suorittamista. Se varmasti voidaan nähdä Vilppaan puolustuksen ansioksi, minä näin pikemminkin kymmeniä täysin vapaita heittoja seinille, sekoilua molemmissa päissä kenttää, ja omaehtoista sulamista kun olisi pitänyt tappaa ottelu. Varmaankin osin puutteellisesta näkemyksestä aiheutuvia vääriä johtopäätöksiä. Ja tuo ilmaisu "kuin akat" oli huono, myönnän ja pyydän anteeksi, naisilta. Se vain on sellainen vanhan ajan sanonta joka ensimmäisenä tuli mieleeni. "Kuin juniorit" olisi varmasti tässä yhteydessä ollut osuvampi, naisethan pelaavat monessa lajissa fiksumpaa ja viihdyttävämpää peliä kuin miehet.