Koripallo.com

Korisliiga awards 2011

Viestejä
1 005
Vs: Korisliiga awards 2011

http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uutiset.shtml/2011/05/1328080/koripallokauden-parhaat-valittu?koripallo

Koripalloliiton palkitut

Miesten Korisliiga:


Vuoden pelaaja: Ville Kaunisto Kouvot.

SM-finaalien MVP: Damon Williams Tampereen Pyrintö.

Vuoden ulkomaalaisvahvistus: D. Williams.

Vuoden puolustuspelaaja: Vesa Mäkäläinen Kauhajoen Karhu.

Vuoden kehittynein pelaaja: Petri Heinonen UU-Korihait Uusikaupunki.

Paras kuudes pelaaja: Mikko Jalonen UU-Korihait.

Vuoden tulokas: Cedric Latimer Namika Lahti.

Vuoden valmentaja: Pieti Poikola Tampereen Pyrintö.

Vuoden erotuomari: Pekka Niemi Tampere.


No niin! :) Kyllä odotettuja oli nuo palkinnot ja mielestäni oikeisiin osoitteisiin meni, ei valittamista. Onnea kaikille palkituille!
 
Viestejä
490
Vs: Korisliiga awards 2011

Sinänsä vekkulia, ettei vuoden tuomaria nähty viimeisissä finaaleissa lainkaan. Liekö siellä joku muu arvosteluasteikko tuomareille. Toki itse en olisi vaihtanut kuin Oravan finaalien viimeisistä otteluista.
 
Viestejä
1 638
Vs: Korisliiga awards 2011

vakaa skuuppi sanoi:
Sinänsä vekkulia, ettei vuoden tuomaria nähty viimeisissä finaaleissa lainkaan. Liekö siellä joku muu arvosteluasteikko tuomareille. Toki itse en olisi vaihtanut kuin Oravan finaalien viimeisistä otteluista.

Mahtaiskohan johtua siitä että Pekka Niemen setä Ismo Niemi on Pyrinnön apuvalmentaja? ::)
 
Viestejä
490
Vs: Korisliiga awards 2011

zack sanoi:
Mahtaiskohan johtua siitä että Pekka Niemen setä Ismo Niemi on Pyrinnön apuvalmentaja? ::)
No tällä perusteella Niemi ei sitten olisi voinut viheltää yhtäkään Pyrsän matsia kaudella, ei kotona, eikä vieraissa. En jaksa ruveta tarkistelemaan, mutta mielestäni on viheltänyt.
 
Viestejä
1 520
Vs: Korisliiga awards 2011

vakaa skuuppi sanoi:
No tällä perusteella Niemi ei sitten olisi voinut viheltää yhtäkään Pyrsän matsia kaudella, ei kotona, eikä vieraissa. En jaksa ruveta tarkistelemaan, mutta mielestäni on viheltänyt.
Ei kai runkosarjassa mitään kieltoa olekaa sille, ettei voisi viheltää oman paikkakuntansa joukkueiden pelejä. On Pyrinnön pelejä muutkin tamperelaistuomarit vihellelleet, mutta finaaleissa mentiin ehkä tarkemmalla sihdillä. Ennen kuin joku taas mainitsee Oravan, niin miehen Pyrintö-ajoista on jo kulunut yli 20 vuotta, joten ei pitäisi olla eturistiriitoja. Viime vuonna Mikko Toivonen vihelsi muistaakseni jonkun finaalipelin. Noin kolmannes kaikista korisliigatuomareista muuten tulee Tampereen seudulta.

Liitetään vielä Niemen kommentti tämän päivän Aamulehdestä:
- Palkinto merkitsee minulle todella paljon, koska tästä pystistä kilpaili muutama muu kova kaveri. Vaikka Pyrintö pilaa aina minun matkani finaaleihin, jatkan viheltämistä vuorenvarmasti ensi kaudella.
 
Viestejä
111
Vs: Korisliiga awards 2011

Juu kyllä joensuulaisenaki pitää sanoo et meni oikeisiin osoitteisiin yhtä lukuunottamatta: kyllä se Lowelle ois pitäny finaalien MVP myöntää ramonin sijaan
 
Viestejä
4 452
Vs: Korisliiga awards 2011

JayKay sanoi:
Ei kai runkosarjassa mitään kieltoa olekaa sille, ettei voisi viheltää oman paikkakuntansa joukkueiden pelejä. On Pyrinnön pelejä muutkin tamperelaistuomarit vihellelleet, mutta finaaleissa mentiin ehkä tarkemmalla sihdillä. Ennen kuin joku taas mainitsee Oravan, niin miehen Pyrintö-ajoista on jo kulunut yli 20 vuotta, joten ei pitäisi olla eturistiriitoja. Viime vuonna Mikko Toivonen vihelsi muistaakseni jonkun finaalipelin. Noin kolmannes kaikista korisliigatuomareista muuten tulee Tampereen seudulta.

Liitetään vielä Niemen kommentti tämän päivän Aamulehdestä:
- Palkinto merkitsee minulle todella paljon, koska tästä pystistä kilpaili muutama muu kova kaveri. Vaikka Pyrintö pilaa aina minun matkani finaaleihin, jatkan viheltämistä vuorenvarmasti ensi kaudella.

Eikös joskus muinoin ollut sääntö, että paikkakunnalla asuvat tai kotoisin olevat tuomarit eivät saa puhaltaa sen paikkakunnan joukkueen pelejä? Nykyään tuota on höllennetty. Esim. Siivosen veljekset puhaltavat Korihaiden peleissä.

Parhaan tuomarin valinta osui kyllä kohdalleen. Pyrintö varmaan pilaa Niemen matkat finaaleihin niin kauan, kun Damon Pyrsassa jaktaa :D
 
Viestejä
449
Vs: Korisliiga awards 2011

Siis Pekka Niemi voisi hyvinkin viheltää tamperelaisen joukkueen pelejä, muutkin tamperelaiset voivat.

Mutta Pekka Niemi ja Pyrinnnön valmentajista Ismo Niemi ovat sen verran läheistä sukua, että sen takia tuo lienee rajattu pois. Ei paikkakunnan tai mahdollisen seurasidonnaisuuden takia vaan sukulaisuuden takia.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös