Kuulemma oli ensimmäinen, kävin "haastattelemassa" ennen peliä. Mukava ihminen.Kyllä. Erinomainen suoritus Saara Wahlgrenilta. Etenkin, jos oli ensimmäinen selostus.
Kiva kuulla, että meni selostus hyvin.
Kuulemma oli ensimmäinen, kävin "haastattelemassa" ennen peliä. Mukava ihminen.Kyllä. Erinomainen suoritus Saara Wahlgrenilta. Etenkin, jos oli ensimmäinen selostus.
Jep. X:stä luin, että Mäkynen oli sairastunut, niin Saara oli tullut paikkaamaan häntä pikahälytyksellä. Siihen nähden todella kova suoritus.Kuulemma oli ensimmäinen, kävin "haastattelemassa" ennen peliä. Mukava ihminen.
Kiva kuulla, että meni selostus hyvin.
Näitä viestejä lukiessaan voi todeta, että harvassa on ne selostajat jotka ovat kaikkien mieleen.Ei lämmittänyt tämä selostaja, mutta toisaalta taso on niin alhaalla etteipä tuolla montaa miellyttävää selostajaa ole muutenkaan. Antaapi selostella vaan jatkossakin.
Voisihan tuota itsekin tuonne vaan ilmoittautua ja tehdä yhtä hyvää työtä kuin nämä nykyiset miinus Mäky ja Tapsa.
Ainoa joka tuntuu olevan pelkästään kehuttu on mainitsemasi Mäky
Ei ole helppoa, vaikka ehkä siltä se kotisohvalla tuntuu. Itse olen kymmenisen ottelua toista pallolajia kuin koripalloa selostanut, joten pientä näkökulmaa on tuohon "helppouteen".Jokainen katsoja voisi kokeilla selostaa koko ottelu
Hidastus toimii näissä järjestelmissä siten, että lähetystä vedetään koko ajan tiedostoon ja sitten kun hidastus halutaan painetaan nappia ja järjestelmä toistaa ennalta määrätyn ajan mukaisesti edelliset 15 sekuntia tms.Vilpas-Lapua -pelissä kameramies ei ole vielä zoom-nappulaa löytänyt.
Taitaa näiden kameramiesten vahvin osa-alue liittyä hidastuksiin, joissa ei näy hidastuksen tarkoitusta!
Näinhän se on, kaikilla ei ole eväitä Jumbojetin puikkoihin, vaikka kuinka opettelisi. Jos kameramies pysyisi edes pelin mukana, se olisi jotain äärettömän hämmästyttävää. Toisaalta, kun ei pysy, siksi häneltä on turha vaatia hidastusta, kun se meni jo. Näissä tapauksissa, kun lahjaton haluaa olla jotain mitä ei ole, on epäoonnistuminen varmaa. Ruudun toteutus on totaalisen kevyttä, niin väen määrän kuin osaamisen suhteen - vähän kuin mopokorttilaiset yrittäisivät saada Antonovia taivaalle. Motto lienee Toteutetaan mahdollisimman halvalla ja myydään mahdollisimman kalliilla.Hidastus toimii näissä järjestelmissä siten, että lähetystä vedetään koko ajan tiedostoon ja sitten kun hidastus halutaan painetaan nappia ja järjestelmä toistaa ennalta määrätyn ajan mukaisesti edelliset 15 sekuntia tms.
Hidastus on oikeasti yksi vaikeimmin hallittavia asioita, jos tehdään pienellä joukolla. Eli jos siellä on kameramies ja ohjaaja, niin siten tarvitaan melkein yksi hidastusmies erikseen. Siinä pitää saada pienessä ajassa monet ajoitukset kerralla kohdilleen. Sopii tulla näyttämään miten itse tuon osaa - minä en kolmen vuoden harjoitelulla ole vielä saanut hidastusta tyydyttävästi haltuun vaan takkuilen juuri noiden tässä kuvattujen murheiden kanssa. Eli jos lähetystä tekee yksi kameramies, niin hidastus todellakin on ylivoimainen tehtävä sille kameramiehelle.
Zoomaus on sitten kiinni ihan käytetystä kamerajärjestelmästä - toisissa se on helppoa - toisisa ylivoimaisen vaikeaa. Olennaista on se, että sen pystyy jotekin optisesti käsin pyörittelemään - hiirellä ja kosketusnäytöllä zoomaus jää tekemättä live lähetyksessä. Eli parempi ettei sitä zoom nappulaa löydäkkään - siitä seuraa lisää ongelmia, jos se nappulalla pitää hoitaa.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Minä olen Ruutua tehnyt....toki toisessa lajissa. Euroakaan en ole tienannut - osan laitteista olen ostanut itse. Seura on ehkä saanut jotain pientä - liitto saanut jotain ehkä isompaa...Ruutu on jokatapauksessa pitänyt pääosan rahoista.Motto lienee Toteutetaan mahdollisimman halvalla ja myydään mahdollisimman kalliilla.
Itse olen pyörittänyt kahden eri lajin Ruutu-tuotantoa jollakin amatöörikameralla, mutta kuitenkin siis olemattomin resurssein.Eli nämä Ruutu toteutukset toteutetaan isolta osin ihan olemattomin resurssein, mutta asiakkaalta osataan kyllä veloittaa ja asiakas luulee saavansa Ylen laatua
Jep, kierroksen mielenkiintoisin ottelu. No tää nyt on vaa tällästä harrastelua.Tällä kertaa näkyy lähetyksessä pelkkä haastatteluseinä! On tästä vaan niin kiva maksaa jatkuvasti vain enemmän ja enemmän!