Koripallo.com

Korisliiga ja Ruutu

Käsipallolla on joku oma kanava, jolla kai on oikeudet matseihin. Yle ei ainakaan ole pariin vuoteen näyttänyt perinteisiä finaalimatseja. Onko siellä sitten todettu, etteivät katsojamäärät nouse millään keinoin, otetaan ne vähäiset pennoset pois käsisniiloilta.

Muutenhan aika iso osa joukkuelajeista on kuitenkin Ruudussa, toivottavasti mitään (nykyistä) koristv-viritystä ei ainakaan tule.

E: Solidsportilla (Voit tilata kuukausikannattajuuden 9,90€ kuukaudessa tai ostaa kaikki kauden ottelut hintaan 79€, jolloin näet myös muiden joukkueiden pelit. Osa tuotoista menee suoraan joukkueiden tukemiseen, ja tilauksen voi lopettaa milloin tahansa) käsismatsit tosiaan ovat, ei millään omalla siis. :)

Sanoma menettää NBA- ja Susijengi-oikeudet lyhyen ajan sisällä. Luopuuko se helpotusta tuntien myös Korisliigasta vai voisiko se tässä tilanteessa jopa kilpailla sen säilyttämisestä?

Sanoma menettää NBA- ja Susijengi-oikeudet lyhyen ajan sisällä. Luopuuko se helpotusta tuntien myös Korisliigasta vai voisiko se tässä tilanteessa jopa kilpailla sen säilyttämisestä?

Niin, ilmeisesti on tosiaan tieto siitä, että nykyinen sopimus päättyy kesällä 2026. Spekuloin vain sen varassa, että sitä ei mahdollisesti ole aikomus jatkaa.

Niin, ilmeisesti on tosiaan tieto siitä, että nykyinen sopimus päättyy kesällä 2026. Spekuloin vain sen varassa, että sitä ei mahdollisesti ole aikomus jatkaa.
Jos nyt päättyy kevääseen 2026, minne toivoisitte siirtyvän? Itse toivoisin jopa viaplayta, jolloin seurat saisi hyvää korvaustakin mahdollisesti, ja olisi laadukas tuotanto. Mutta mitä kotimaisia palloilusarjoja muka heillä koskaan ollut? Ei oikeastaan yhtäkään.
Mtv taas niin kiinni jääkiekon sm-liigassa, ettei heitä varmaan edes kiinnosta. Mitäköhän sitten siinä jää jäljelle, se surullisen kuuluisa koristv, vai yllättäisikö discovery ja ottaisi korisliigan?

Jos nyt päättyy kevääseen 2026, minne toivoisitte siirtyvän? Itse toivoisin jopa viaplayta, jolloin seurat saisi hyvää korvaustakin mahdollisesti, ja olisi laadukas tuotanto.
Miksi Korisliigan Viaplaylle päätyminen johtaisi a) hyvään korvaukseen ja b) laadukkaaseen tuotantoon?

Itse näkisin, että aika minimaalisen määrän tilaajia Viaplay saisi tuotteelleen min. 38e/kk hintaan Korisliigan katsojista. Joten korvauskin olisi lim>0.

Lisäksi Viaplay ei taida tuottaa lähetyksiä yhdestäkään näyttämästään urheilulajista/-tapahtumasta. Vain studiot, selostukset ym. itse lähetyksen päälle/ympärille.

Realistiset vaihtoehdot ovat Ruutu, Discovery ja vedonlyöntiyhtiö X.

Itse toivon Ruutua, koska siihen on nyt tässä tottunut ja on iso riski, että ei ainakaan parane jos siirtyisi esim. KorisTV:lle. Onko KorisTV:ssä pakko valita ns. "oma joukkue", siksikään ei sopisi itselle. Paras olisi tietysti YLE, koska katsojamäärät olisi 10x se mitä muualla, mutta lienee mahdoton toivomus.

Viaplay olisi kyllä loistava. Euroliiga, valju, NHl, talviurheilu formulat, mahdollisesti NFL ja siihen vielä saisi Korisliigan kylkeen. Kyllä tuosta tuotteesta sen 40 maksaisi kuussa.

Itse kuulun siihen kerhoon joka ei todellakaan ole ostamassa mitään 40€ urheilupakettia oli siinä korista tai ei. Onko se sitten plus vai miinus? Jossain Viaplaylla varmaan tulisi jotain sellaisia katsojia jotka eivät ole ruutua ottaneet koriksen takia mutta kylkiäisenä joskus voisi katsoa. Sitten on minunlaiseni, jotka jättävät sitten kokonaan katsomatta.

Näihin toivoisin kertamaksullisia paketteja missä maksaisin yhden hinnan koko Korisliigakauden katseluoikeudesta. Siinä ei sitten tarvitse maksaa muusta kuin siitä mitä haluaa katsoa, joten hinta olisi halvempi kuin saman aikajakson kuukausihinta kokonaisuudessaan.

Tällainen toive taitaa kuitenkin olla vuonna 2025 hyvin utopistinen. Palveluntarjoajat menettäisivät rahaa, kun ihmiset eivät maksaisi sisällöistä joita eivät katso. Kertamaksun takia kukaan ei myös vahingossa maksa kuukautta ylimääräistä turhaan, kun unohti perua automaattisen tilauksen.

Kuukausihintaa on myös helppo aina väliajoin nostaa ja kun ihmisillä on jo tilaukset niin ei kukaan huomaa parin euron nousua. Vasta kun hinta on noussut vähintään kymmenellä eurolla, joku ehkä peruu tilauksensa.

Sivuhuomiona vielä. Sanoma on tehnyt tuon Ruutu-jäsenyyden peruuttamisen harvinaisen könköksi ihan varmasti tarkoituksella, tai näin ainakin epäilen.

Viaplay, Hbo/Discovery, Ruutu, Elisa, ihan sama kuka noista (paitsi KorisTv) saa mun puolesta korista näyttää, jos vain saisin tilauksen maksettua tuolla tavalla.

Jos Nelonen on luopumassa sovinnolla miesten korisliigan oikeuksista, voidaan tästä aika suoraan päätellä, että nykyisen hintaisella tuotannolla homma ei ole kannattavaa liiketoimintaa. Tässä kohtaa toiveet halvemmasta hinnasta ja paremmasta laadusta (ainakaan yhdessä) eivät liene millään tapaa realistisia.

Kun kovasti muissa yhteyksissä huudellaan korisliigan yhtiöittämisen perään, eikö tässä olisi nyt se ensimmäinen kohta josta seurat voisivat ottaa koppia itse? Tuotannot kuntoon paikallisella osaamisella (seuran piikkiin) ja valmista korisTV:n jakelukanavaa hyödyntämään. Pelkkää voittoa seuroille.

Eilen huomasin kutosella mainoksen, ilmeisesti naisten jääkiekkoliiga discoverylla jatkossa. Tämä on iso asia naisurheilulle, vaikka ruutu näyttääkin naisten jalkapalloliiga kansallista liigaa. Mutta tässä lienee suuremmat rahat kyseessä. Olisiko Discoverylla rahkeita ottaa Sanoman jälkeen myös korisliigat ja divarisarjat? Toivotaan. Korisliigoja ja divareita en missään nimessä halua mihinkään koristv:hen. https://press.warnerbrosdiscovery.f...ry-ja-jaakiekkoliitto-sopimukseen-naisten-paa

Jos nyt päättyy kevääseen 2026, minne toivoisitte siirtyvän?
Ihan minne vaan, mutta ei mihinkään KorisTV:seen. En ole tuotteeseen edes tutustunut, mutta kuulostaa yhtä "kiinnostavalta" kuin Leijonat-tv, Pesis-tv ja mitä näitä on.
Jos ja kun taitaa olla niin, että Ruutu menettää kaikki korikset, niin mitä sieltä talvella tulee? Lentopalloa, salibandyä ja ringetteä,
eli toisin sanoen ei mitään.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin