Aamos Nikula eniten miinusmerkkisiä indexejä Korisliigassa viime ja tällä kaudella?
Joku raja nyt. Kaveri on vasta 18-v.Aamos Nikula on tosi huono pelaamaan koripalloa.
Mitäs isäukko peluuttaa enemmän kuin on ansainnut, joten kritiikki ansaittua. Eipä tuo Kion Williamskaan tuolla kekkuloi kymmeniä minuutteja per peli. Paska mikä paska, varmaan ens vuonna ihan kohtalainen divarikallena.Joku raja nyt. Kaveri on vasta 18-v.
Anteeksi mihin?Peli ratkesi vasta jäätävään tuomarivirheeseen..
Täältä ääni tuomarivirheelle.
Kiinnostaisi nähdä, missä oli puolustajan oikea käsi ja repimä hän sillä hyökkääjää.Katsoin itse saman tilanteen hidastettuna mutta täytyy sanoa että EU-virhe oli tulkintana äärimmäisen kova. Jos tilanne on sellainen ettei hidastuksestakaan voi olla ihan varma onko tilanteessa virhe, niin EU kuulostaa ankaralta.
Tuohon liittyen: onko Korisliigan tuomareilla oikeus tarkistaa tuollainen tilanne videolta?
Tietysti se ettei videotarkistuksessa ole useampia kamerakulmia, on ongelma. Ja ainakin tässä tilanteessa viheltänyt tuomari oli aivan eri kulmassa kuin kamera. Itse asiassa viheltänyt tuomari oli rikotun pelaajan takana joten voisi melkein kuvitella että käytti tilanteessa röntgenkatsetta.
Niin tai sieltä katsotuna näki selvästi mitä pelaaja teki oikealla kädellään. Tämän jälkeen vielä keskusteli toisen tuomarin kanssa jonka jälkeen näytti EUn. Se että tilannetta ei katsottu videolta viestii siitä että tuomari oli varmaKatsoin itse saman tilanteen hidastettuna mutta täytyy sanoa että EU-virhe oli tulkintana äärimmäisen kova. Jos tilanne on sellainen ettei hidastuksestakaan voi olla ihan varma onko tilanteessa virhe, niin EU kuulostaa ankaralta.
Tuohon liittyen: onko Korisliigan tuomareilla oikeus tarkistaa tuollainen tilanne videolta?
Tietysti se ettei videotarkistuksessa ole useampia kamerakulmia, on ongelma. Ja ainakin tässä tilanteessa viheltänyt tuomari oli aivan eri kulmassa kuin kamera. Itse asiassa viheltänyt tuomari oli rikotun pelaajan takana joten voisi melkein kuvitella että käytti tilanteessa röntgenkatsetta.
Liitossa onkin esityksiä asiasta, että luovutaan videotarkistuksestaja kyseenalaiset tilanteet tarkistetaan jatkossa otteluseurannasta. Tuomaristolla on myös puoliajalla velvollisuus tarkistaa täältä onko heidän toimissaan huomautettavaa.Kompetenssi on aina huono, jos verrataan otteluseuranta topicin veteraaneihin, tuhansien viestien kpl.comisteihin.