Koripallo.com

Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Kumpi pääsee nostamaan Pantteripatsasta?


  • Äänestäjiä
    42
Viestejä
398
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Mammutti sanoi:
Tässä yks syy, miks Kataja https://twitter.com/TeppoHirstio
Tässä toinen https://twitter.com/villehamalainen

Itse koripalloseura Tampereen Pyrinnössä ei ole mitään vikaa eikä vihattavaa.
Jos tuo motivoi ratkaisuihin, niin ihan vastaavasti voisi comin käyttäjistä helposti listata vastaavia vihalistoja liki jokaisesta joukkueesta. Myös Biisoneista.
 
Viestejä
2 223
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Mammutti sanoi:
Tässä yks syy, miks Kataja https://twitter.com/TeppoHirstio

Teppo käy kesäisin uimastadikan kentällä pelaamassa. Lupaan vetää pari kertaa oikein kunnolla kyynärpäällä Teemun puolesta. Eiköhän se siten opi tavoille.
 
Viestejä
1 434
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Miumau sanoi:
Teppo käy kesäisin uimastadikan kentällä pelaamassa. Lupaan vetää pari kertaa oikein kunnolla kyynärpäällä Teemun puolesta. Eiköhän se siten opi tavoille.

Muista sitten kyynärpäähuitaisun jälkeen heittäytyä itse tuskaisesti maahan. Niin Mestari itsekin tekisi. :)
 
Viestejä
278
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Kirjosieppo sanoi:
Jos tuo motivoi ratkaisuihin, niin ihan vastaavasti voisi comin käyttäjistä helposti listata vastaavia vihalistoja liki jokaisesta joukkueesta. Myös Biisoneista.

Eiköhän jokainen (myös Biisoni-fani) saa tehdä omat ratkaisunsa ketä kannattaa ihan itse ja ihan millä perusteella tahansa. Joidenkin näkyvien Pyrintöfanien käyttäytyminen ei ainakaan edesauta Pyrinnön fanittamiseen. Tiettyjen Pyrintöfanien viha Biisoneita, Biisonien organisaatiota, Loimaata ja kaikkea Biisoneihin liittyvää kohtaan on tullut hyvin hyvin selväksi.

Minun valintani kahdesta finalistista on Kataja 8] Katajan faniporukka on sitäpaitsi hienoa sakkia :)
Ps.Kuten sanoin itse koripalloseurassa Tampereen Pyrintö ei ole mitään vikaa eikä vihattavaa. Hienoa koripalloa pelannut tänä kautena!!
 
Viestejä
2
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Alkaa Pyrinnöllä tulemaan paniikki kun varmana pidetty mestaruus tuleekin Joensuuhun.

Koko kauden kauhea uho päällä ja sitten tappion jälkeen alkaa kuraa lentämään. Melko oksettavaa toimintaa faneilta ruveta kaiken maailman kuvia väsäämään taikurista ensimmäisen tappion jälkeen. Käsittääkseni vielä fan clubin johtaja.

Katajan laaja materiaali alkaa selvästi tuottaa hedelmää Pyrinnön väsyessä. Sunnuntaina juhlitaan Joensuussa. Piste.
 
Viestejä
1 434
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Vahva ensimmäinen viesti foorumille nimimerkiltä hemppahulvetti! ;D

Ja kyllä, edelleenkin koen lähes oksettavana, että legendaarista Teemu Taikuria ei kohdella silkkihansikkain yli joukkuerajojen. Tämä pitkän ja loistokkaan uran Joensuussa tehnyt ikoni esimerkiksi osoittaa hienoa urheiluhenkeä rupatellessaan tuomarien kanssa joka ainoan häntä vastaan kohdistuneen vihellyksen jälkeen. Tuollainen pieni huomionosoitus legendalta voi olla motivaatiotaan pohtivalle tuomarille se ratkaiseva tekijä.
 
Viestejä
12
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Rannikko on erittäin taitava pelaaja, ei tarvitsisi lainkaan mitään teatteria tai selittelyä avukseen. Joensuussa ehkä aistittavissa semmoista tunnelmaa, että nyt vaan Pantteri tänne hinnalla millä hyvänsä, ja hieman ummistetaan silmiä omien toiminnalle.

Jalkapallo on jo vuosia kärsinyt filmauslajin maineesta, koripallo ei. Eikä sitä leimaa myöskään tarvitsisi. Filmaaminen vahingoittaa _aina_ lajin imagoa. Se on hyvä muistaa tässä korisbuumissa.

Ja sille, joka kertoi, että Pyrinnön kannattajilla on jotain Biisoneita vastaan, voidaan varmaankin muistuttaa toissavuotisesta banaani-casesta, josta Biisonit selvisivät kuin biisoni veräjästä. Lisäksi kerrottakoon, että Lahdessa puolivälierien ratkaisukamppailun jälkeen paikalliset tulivat sanomaan Pyrinnön kannattajille mm. "hoitakaa Pantteri kotiin niin ei ainakaan Biisonit voita". Että kyllä Loimaa on kerännyt antipatioita myös Tampereen ulkopuolella.

Eikä tässä pyrintöläisillä mitään hätää ole. Parempi nämä sarjat varmasti tulee voittamaan. Pantteri ei ole karannut vielä minnekään, vasta sitten jos Kataja voittaa kolme ottelua. Jos Kataja voittaa, niin kaikki onnittelut sinne suuntaan. Ei se lopulta tule Rannikon filmeihin tai muuhunkaan epäolennaiseen kaatumaan, vaikka niistä nyt kovasti puhutaan. Parempi voittaa, kumpi se sitten ikinä onkaan, siinä vaiheessa ei tarvitse enää kenenkään mitään selitellä.

Ja vielä lopuksi, että tämä kalabaliikki on lastenleikkiä verrattuna siihen spektaakkeliin, mikä oli Pyrintö-ToPo -sarjan ympärillä 2010. Varsinkin Tomi Kaminen lypsi sellaisen sirkuksen päälle, että huhhuh... ne oli aikoja ne :)
 
Viestejä
19 565
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

No kapteenihan tietääkseni saa hyvinkin paljon keskustella tuomareiden kanssa. Ja Teemuhan keskustelee ihan asiallisesti, jos milloin keskustelee.

Mutta miksi pitää jankata koko ajan samasta? Virheitä tehdään, niitä vihelletään ja niitä myös kalastellaan. Niillä mennään. Eikä Teemu ole näitä Lehtoja ja muitakaan pahempi. Paitsi osaa hiukan paremmin niitä " kalastaa ".

Ja tehköön kuka tahansa, ainakin minun puolestani, vaikka minkälaisia kylttejä. Ei paljon ainakaan meikäläistä paina nekään.

Ehdottaisin lopuksi, että niin Jokavani kuin eräät muutkin joensuulaiset ja tamperelaiset lopettaisivat tuon turhan jauhamisen, koska se ei johda mihinkään. Aikansa tietysti on " kivaakin ", mutta liika on liikaa.

Sitä paitsi näillä jorinoilla ei ole mitään merkitystä pelillisiin tuloksiin. Piste!
 
Viestejä
12
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

JOEN SUU sanoi:
Eikä Teemu ole näitä Lehtoja ja muitakaan pahempi. Paitsi osaa hiukan paremmin niitä " kalastaa ".

Noniin, tällainen tunnustus saatiin. Ei ole pahempi, paitsi ihan vähän! Lopetetaan siis tähän :)
 
Viestejä
398
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Mammutti sanoi:
Eiköhän jokainen (myös Biisoni-fani) saa tehdä omat ratkaisunsa ketä kannattaa ihan itse ja ihan millä perusteella tahansa. Joidenkin näkyvien Pyrintöfanien käyttäytyminen ei ainakaan edesauta Pyrinnön fanittamiseen. Tiettyjen Pyrintöfanien viha Biisoneita, Biisonien organisaatiota, Loimaata ja kaikkea Biisoneihin liittyvää kohtaan on tullut hyvin hyvin selväksi.

Minun valintani kahdesta finalistista on Kataja 8] Katajan faniporukka on sitäpaitsi hienoa sakkia :)
Ps.Kuten sanoin itse koripalloseurassa Tampereen Pyrintö ei ole mitään vikaa eikä vihattavaa. Hienoa koripalloa pelannut tänä kautena!!
Tietenkin saa. Kaikki muutkin saavat. Joka tilanteessa. Niinpä esimerkiksi joidenkin näkyvien Biisonifanien käyttäytyminen ei kuitenkaan ainakaan edesauta seuran fanittamista. Tiettyjen Biisonifanien viha Pyrintöä, Pyrinnön organisaatiota, Tamperetta ja kaikkea Pyrintöön liittyvää kohtaan on tullut hyvin hyvin selväksi.

Siellä muutenkin kiinnitetään hämmentävän paljon huomiota Pyrinnön tekemiseen. Niin taustojen kuin fanien toimesta. Ja joukkueet ovat kohdanneet vain yhdessä (!) pudotuspelisarjassa vuosien mittaan. Sen takia vihan määrä hämmentää.

Minun valintani kahdesta finalistista on Pyrintö. Ja valintani teen täältä kehä ykkösen nurkilta täysin objektiivisesti. Itse koripalloseurassa Loimaan Korikonkareissa ei ole mitään vikaa eikä vihattavaa. Hienoa koripalloa pelannut tänä kautena!!
 
Viestejä
1 432
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Kyllä se Sotkamon Jymy saattaa maanantaina viedä. Joma ei ole vielä valmis. Ehkä kun ilmat lämpiää.
Anteeks! väärä voorumi
 
Viestejä
278
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Kirjosieppo sanoi:
Siellä muutenkin kiinnitetään hämmentävän paljon huomiota Pyrinnön tekemiseen. Niin taustojen kuin fanien toimesta. Ja joukkueet ovat kohdanneet vain yhdessä (!) pudotuspelisarjassa vuosien mittaan. Sen takia vihan määrä hämmentää.
Tell me more !!? Varsinkin tuosta "Sen takia vihan määrä hämmentää." Sen haluaisin tosiaan tietää, miksi Biisonit on niin vihattu seura?
 
Viestejä
12
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Miumau sanoi:
Teppo käy kesäisin uimastadikan kentällä pelaamassa. Lupaan vetää pari kertaa oikein kunnolla kyynärpäällä Teemun puolesta. Eiköhän se siten opi tavoille.

Teepä tästä Mäntylä-/Morrison-hengessä semmonen "Teppo, tervetuloa Uimastadikalle" -uhkausjuliste vielä...

Ja sit vielä viet täytäntöön ton uhkauksesi. "Pari kertaa oikein kunnolla kyynärpäällä Teemun puolesta"... Ensin Teppo pyytelee anteeks että "ai ai, nyt sattuu, mutta kiitos kun opetit tavoille". Sit varmaan Teemu soittelee sulle seuraavana päivänä että "kiitos kun hoitelit homman mun puolesta".

Vai tapahtuuko näin sittenkään?

Ja tärkein kysymys kuuluu: miksi kirjoitat tuollaisia uhkauksia?
 
Viestejä
398
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Mammutti sanoi:
Tell me more !!
Kun kerran pyysit: kuinka monta kertaa joku Pyrinnön organisaatiosta, taustoilta tai pelaajistosta olisi tämän kauden aikana huudellut Biisoneiden suuntaan? Vastaus on luultavasti nolla. Vastaava määrä Biisoneiden suunnalta on paljon isompi, Sama aiemminkin. En usko, että Tampereella muuten kiinnostutaan Biisoneista, kuin silloin kun sieltä taas ruvetaan tölvimään. Ja yleensä perusteetta. Vai miten itse perustelet? Vaikka eihän se tähän keskusteluun kuulu.
 
Viestejä
976
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Tuli taas fiilisteltyä vanhojen tallenteiden parissa. 90-luvun lopun Piiloset-Honka -ottelussa oli vain yksi sätkivä pelaaja ja hänen nimensä oli Roope. Antoi tietysti hyvää oppia nuoremmalle.
 
Viestejä
2
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Jokelos sanoi:
Kyllä se Sotkamon Jymy saattaa maanantaina viedä. Joma ei ole vielä valmis. Ehkä kun ilmat lämpiää.
Anteeks! väärä voorumi

Samaa mieltä, juttu lähtee hieman karkaamaan. Pyrinnön kannattajilla tuli kiire alkaa syyttelemään muita heti kun antoi vähän kritiikkiä.
 
Viestejä
1 367
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

hyvä et on Biisonit vahvasti esillä myös finaaleissa ;D
ei kai noita eräiden kirjoittajien vihasuuksia suuntaan tai toiseen tarvi sen enempää ihmetellä, pari vuotta sitten tuli aika paljon tukea juuri Biisoneille kun oli iso paha pyrintö vastassa, aika yleinen ilmiö oli laji mikä tahansa
 
Viestejä
278
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Kirjosieppo sanoi:
Kun kerran pyysit: kuinka monta kertaa joku Pyrinnön organisaatiosta, taustoilta tai pelaajistosta olisi tämän kauden aikana huudellut Biisoneiden suuntaan? Vastaus on luultavasti nolla. Vastaava määrä Biisoneiden suunnalta on paljon isompi, Sama aiemminkin. En usko, että Tampereella muuten kiinnostutaan Biisoneista, kuin silloin kun sieltä taas ruvetaan tölvimään. Ja yleensä perusteetta. Vai miten itse perustelet? Vaikka eihän se tähän keskusteluun kuulu.

Ei kuulu ei, mutta laita nyt sitten ne esimerkit Biisoni pelaajien, Biisoni organisaation ja Biisonien taustojen huuteluista ja tölväisyistä Pyrinnön suuntaan joista on pitänyt vetää se herne nokkaan. Mieti sitten vähän ennen kuin kaivat AV korttia esiin...

Seuraavaks vois sitten siirtyä ihan aiheeseen eli hienoon korisliigan finaalisarjaan!! Biisonit ei kuulu tähän finaalisarjaan, vaikka Biisonit on taas jonkun mielen pahoittanut...

etsimen_takaa sanoi:
Asiallisista Bisons-faneista tehtävät havainnot on harvinaisuutensa puolesta pyydetty ilmoittamaan ympäristöministeriön tietoon. Pidän vähän kummallisena tätä Bisons-fanien siirtymää Kataja-leiriin, kun Kataja ensin vei finaalipaikan 5. välierässä jatkoajalla Biisoniluolasta. Toki kannattaa saa ketä hyvänsä. Mun sympatiat on Katajalla heti Pyrinnön jälkeen.

Mutta sitä mä en ymmärrä, mitä vihattavaa on seurassa ja joukkueessa, joka on onnistunut tällä kaudella paremmin kuin mikään muu seura jakamaan vastuuta nuorille lupaaville pelaajille ja saanut nämä kasvamaan tuohon vastuuseen. Ja on tuolla taktiikalla raivannut tiensä runkosarjavoittoon, ennätykselliseen kotirekordiin ja finaaleihin.

Vastatkaa joku tuohon kysymykseen, niin olen hyvin hyvin tyytyväinen.
 
Viestejä
398
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Mammutti sanoi:
Ei kuulu ei, mutta laita nyt sitten ne esimerkit Biisoni pelaajien, Biisoni organisaation ja Biisonien taustojen huuteluista ja tölväisyistä Pyrinnön suuntaan joista on pitänyt vetää se herne nokkaan. Mieti sitten vähän ennen kuin kaivat AV korttia esiin...

Seuraavaks vois sitten siirtyä ihan aiheeseen eli hienoon korisliigan finaalisarjaan!! Biisonit ei kuulu tähän finaalisarjaan, vaikka Biisonit on taas jonkun mielen pahoittanut...
Et saanut siis edes yhtä perutelua aikaiseksi? Case closed. Ja AV kuuluu vahvasti Biisoneiden näkyvimpiin hahmoihin, vaikkei se sieltä paikallistasolta siltä näyttäisi.
 
Viestejä
278
Vs: Korisliigan finaalit 2014: Tampereen Pyrintö vs. Joensuun Kataja

Nyt mä tipahdin, mitä pitäis perustella???....

Kirjosieppo sanoi:
Et saanut siis edes yhtä perutelua aikaiseksi? Case closed. Ja AV kuuluu vahvasti Biisoneiden näkyvimpiin hahmoihin, vaikkei se sieltä paikallistasolta siltä näyttäisi.

Käsittääkseni koitin kysyä sinulta esimerkkiä biisonipelaajien, organisaation tai taustojen huuteluista/tölväisyistä Pyrinnön suuntaan!!!! Mitä sitten pitäisi perustella????
Kirjosieppo sanoi:
Vastaava määrä Biisoneiden suunnalta on paljon isompi, Sama aiemminkin. En usko, että Tampereella muuten kiinnostutaan Biisoneista, kuin silloin kun sieltä taas ruvetaan tölvimään. Ja yleensä perusteetta. Vai miten itse perustelet?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös