Saatu varmaan hyvät alennukset Ruutu+- yhteistyön tiimoilta. Keskittäminen kannattaa aina.Siis mitä?
Onko nyt ostettu Iltasanomista mainos?
Aikamoista.
Hassen ensimmäinen näkyvä onnistuminen. Johan sitä on helmikuusta asti siellä surffattukinSiis mitä?
Onko nyt ostettu Iltasanomista mainos?
Aikamoista.
Miten toi on onnistuminen, eikö lehtiin saa mainoksia ihan vaan laittamalla seteleitä pinoon? Bare minimum jos jotain.Hassen ensimmäinen näkyvä onnistuminen. Johan sitä on helmikuusta asti siellä surffattukin
Onhan tuo nyt jum@lauta onnistuminen. Mainos on paperilehdessä ja ihmiset, jotka lukevat lehteä saattavat kiinnittää siihen huomiota. Tätähän kilpailujohtajan twiittikin alleviivaa. Nyt on saatu mainos lehteen!Miten toi on onnistuminen, eikö lehtiin saa mainoksia ihan vaan laittamalla seteleitä pinoon? Bare minimum jos jotain.
Onko siis onnistuminen? Mieltä voi olla monta.Hassen ensimmäinen näkyvä onnistuminen. Johan sitä on helmikuusta asti siellä surffattukin
Kuinkahan monta palaveria tuota "tervetuloa takaisin fanit"-slogania on mietitty? Mielleyhtumät:
-tervetuloa: lämmin tervehdys alkuun,
-takaisin: eli siis takaisin palaamista odotetaan joltakin ryhmältä? Entäs uudet tulijat?
-fanit: siis innokkaat seuraajat. Entäs satunnaiset katsojat? Hiljaiset takarivin seuraajat? Ison rahan vip- paikkojen ostajat?
Onko siis onnistuminen? Mieltä voi olla monta.
No ainakin yritetty on, eli eteenpäin on menty.
Kaikissa tapahtumissa on (keskimäärin) yleisöt laskeneet siitä mitä ne olivat ennen pandemiaa. Ihmiset eivät ole edelleenkään oppineet uudestaan lähtemään liikkeelle, kun tottuivat jo kotioloihin. Ja osaa pelottaa vieläkin, niin hullulta kuin se tuntuukin - vanhempaa väkeä erityisesti. Ja sitten on toki hintojen kallistuminen jne.Alkoiko yleisömäärien lasku, kun koripalloliitto teki sopimuksen Sanomat Oy:n kanssa ja korisottelut siirtyivät Ruutu plussan puolelle? Yleisömäärien lasku on ilmeistä kaikilla korisliigapaikkakunnilla, toisilla paikkakunnilla se näkyy selvemmin, kuin toisilla. Tyyliin esim. Kauhajoella yleisömäärät ovat nousussa menestymisen ja uuden hallin myötä.
Entä Joensuu? Millainen vaikutus uusilla halleilla on ollut yleisömääriin?
Ilmeisesti lasku on isointa paikkakunnilla, missä pelataan mm. liiga-ja i-div. lätkää.
Yksi yleisömääriin vaikuttava tekijä on varmasti Ruutu+:n lisäksi tämän päivän yleinen hintojen nousu mm. polttoaineissa sekä sähkössä, että ruuassa. Joudutaan tarkemmin miettimään mihin hyödykkeisiin rahaa tuhlataan.
Tiedä sitten joutuvatko seurat maksamaan korkeampia salivuokria , kuin aiemmin, jolla voisi perustella mm. nykyisiä lipun hintoja.
Oli niin tai näin, tässä tilanteessa juuri markkinoinnilla voidaan vaikuttaa ihmisten valintoihin, niin koripalloliiton, kuin seurojen puolella. Itse lähtisin markkinoinnin suuntaamaan nuorille, opiskelijoille ja alle 40-vuotiaille aikuisille.
Tyhjää täynnä niinkuin varmaan puolella korisliigan seuroistaKävin Kouvojen sivuilla vilkaisemassa minkälainen joukkue kasassa, jolle Jyri soisi yleisöä. Pelaajalista ei auennut. Aukeeko muilla?