Koripallo.com

Korisliigan televisiointi

Vs: Korisliigan televisiointi

karvinen sanoi:
Onko joku saanut oikeasti toimimaan näitä lähetyksiä Win PC:llä?

Itse olen kokeillut kombolla: Win7 SP1 64 bit, IE 11, Silverlight 5.1 (myös Firefoxilla (12) on kokeiltu). Fanseatin yhteensopivuustaulukon mukaan pitäisi olla ok.

Pohjanmaan derby näkyi ja kuului alkukatkoksen jälkeen ihan ok aika lailla vastaavalla laitteistolla, tosin Firefoxilla.

Hyvin on kyllä palvelun lanseeraaminen Fanseatilta sujunut. Oletettavasti tällaisella nettipalvelulla on muuten melko marginaalinen määrä potentiaalisia käyttäjiä ja nyt vajaan viikon aikana tuostakin porukasta ollaan saatu iso osa karkoitettua pois. Ainakin tässä on pikkuhiljaa valjennut, miksi ensimmäinen kuukausi annettiin ilmaiseksi.

Itse annan palvelulle armonaikaa pari viikkoa eli sen, mitä tuossa nyt on ilmaista kuukautta jäljellä ja sen jälkeen palataan seuraavan kerran asiaan aikaisintaan ensi syksynä, mikäli palvelu siinä vaiheessa toimii.

Mikähän noista korisliigan lähetyksistä tekee niin vaikeita kun esim. Eilen kattelin salibandyn liigaa Nokia - Classic ihan ok kuvalla ja selostuksella.

Harmi, mutta eipä yllättänyt.

Viittasin jo alun perin Siwan turvakameratasoon... eipä ilmeisesti väärä arvio ollut. Eihän nää kattokamerat toimi.

Pelur175 sanoi:
Harmi, mutta eipä yllättänyt.

Viittasin jo alun perin Siwan turvakameratasoon... eipä ilmeisesti väärä arvio ollut. Eihän nää kattokamerat toimi.

Mun mielestä tuo yhden kameran tuotanto on lajifanaatikoille ihan mukava, kuvan laatukin ihan riittävä. Viime kaudella tuo sma tekniikka oli ihan riittävä.
Nyt ongelma on kuitenkin ihan muualla kuin kuvan laadussa. Kun sivustolle ei pääse kirjautumaan, striimi ei näy lainkaan tai pätkii tolkuttomasti.
8 € on mukavan edullinen paketti jos homma toimisi. Varsinkin kun näyttää siltä että joukkueet järjestävät jonkinlaisen selostajankin.
Viime kaudella olin jo oikein tyytyväinen mihin lähetyksiin joissa salin valot riittivät ja ääni tekniikka oli niin hyvä että salin äänet ja mm kuuluttajan ääni kuuluivat. Siihen kun päästään, minä olen tyytyväinen 8 € hintaan. Jos kuva ei näy, hinta on kohtuuton.

Europot sanoi:
Mun mielestä tuo yhden kameran tuotanto on lajifanaatikoille ihan mukava, kuvan laatukin ihan riittävä. Viime kaudella tuo sma tekniikka oli ihan riittävä.

Tästä samaa mieltä. Yhden kameran tuotanto edullisesti mahdollistaa vieraspelien katselun helposti, mutta tuotanto kustannukset pysyvät järkevinä, eikä tv turhaan ala syömään pelien yleisömääriä. Korisliigan tuote pitäisi kuitenkin vielä pitkään olla livenä pelien seuraaminen, jotta kassaan saataisiin rahaa ja tapahtumiin tunnelmaa. Niin kauan kuin tv puolen homma on erillisen maksun takan jossain netissä, ei tätäkautta kuitenkaan saada uusia ihmisiä lajin pariin.

Joo, tänään oli eka päivä kun palvelu toimi jokseenkin kuten piti. Kauhajoen lähetyksessä tulosgrafiikka temppuili jostain syystä aika paljon, mutta onneksi nyt oli salin äänet kohdillaan ja kuuluttaja-Olli huuteli tilanteita tuttuun tapaansa melkeinpä joka korin jälkeen.

Pyrintö - Kataja pelistä täytyy antaa kiitosta, mainio selostaja ja Sopanen nyt on aina paikallaan kommentaattorina. Kuvakin rullasi ensimmäistä kertaa hyvin.

Onko joku pystynyt katsomaan kahta matsia samaan aikaan ilman että kuva pätkii? Löytyy nopein mahdollinen netti ja esim NBA-matseja pystyy katsomaan vaikka viittä kerralla ilman pätkimistä.

Hilguma sanoi:
Joo, tänään oli eka päivä kun palvelu toimi jokseenkin kuten piti. Kauhajoen lähetyksessä tulosgrafiikka temppuili jostain syystä aika paljon, mutta onneksi nyt oli salin äänet kohdillaan ja kuuluttaja-Olli huuteli tilanteita tuttuun tapaansa melkeinpä joka korin jälkeen.

Tuo tulosgrafiikan kyvyttömyys tunnistaa numeroita ainakin 1/7 ja 5/9 välillä aiheutti kyllä välillävähän haastetta pysyä kärryillä pelitilanteessa, mutta kuva muuten kuva ja ääni toimiva (kunhan oikea selain/plugin kombo löytyi)

clikc sanoi:
Tuo tulosgrafiikan kyvyttömyys tunnistaa numeroita ainakin 1/7 ja 5/9 välillä aiheutti kyllä välillävähän haastetta pysyä kärryillä pelitilanteessa, mutta kuva muuten kuva ja ääni toimiva (kunhan oikea selain/plugin kombo löytyi)

Kerro ihmeessä se oikea selain/plugin kombo :). Aiemmin viestiketjussa kerroin omista komboistani, jotka Fanseatin sivujen mukaan pitäisi toimia...

Eilen en päässyt katsomaan pelejä livenä ja tänään kun yritin katsoa arkistosta, niin kaikki korisliigan pelit näkyvät mulla siten, että ääni toimii, mutta kuvan sijasta oli vain musta ruutu näytöllä. Bisons - Khimki kuitenkin näkyi ok? Toimiiko muilla tuo arkistokatselu ok?

Androidilla KTP-Vilpas matsista näytti tulevan kuvaakin, mutta lähetys alkoi jostakin tuntia ennen peliä eikä Fanseat appsista löytynyt tapaa kelata eteenpäin (ainakaan minä en keksinyt). Eikä jaksais muutenkaan pieneltä näytöltä tihrustaa.

karvinen sanoi:
Kerro ihmeessä se oikea selain/plugin kombo :). Aiemmin viestiketjussa kerroin omista komboistani, jotka Fanseatin sivujen mukaan pitäisi toimia...

OSX+Safari9.0 +silverlight 5.1.30514.0 toimi sekä livenä, että ainakin pyrintö-kataja arkistosta

karvinen sanoi:
Toimiiko muilla tuo arkistokatselu ok?

Androidilla KTP-Vilpas matsista näytti tulevan kuvaakin, mutta lähetys alkoi jostakin tuntia ennen peliä eikä Fanseat appsista löytynyt tapaa kelata eteenpäin (ainakaan minä en keksinyt).

Win10, IE 11.0, Silverlight 5.1.40728.0 Toimii, jos ei ole lähettäjän päässä oikeuksien, kirjautumisen tai lähetyksen vaikeuksia.

Eri kohteista koriksessa erilaista tasoa. Joensuusta ei tule kelloa eikä tulostaulua ennenkuin fiksaavat oman kameran siihen tulostauluun kiinni. (se nostetaan saksinostimella ylös joka ottelua varten erikseen => eri paikassa.)

IE:ssä luulin, ettei voi kelata ollenkaan, kun se tartuntapallo katoaa aina, kun sen kohdalle vie kursorin mutta hiiren vasemmalla näppäimellä raahaamalla sai kuitenkin ajankohdan vaihtumaan. Kovin pieniä aikasiirtoja on hankala tehdä mutta kokoruudulla 42 tuuman näytöllä sai noin kymmenen sekunnin päähän otettua uusiksi. Arkistoversiot tuntuvat putoilevan eri ajan päästä katseltaviksi.

taas ei peli näy, studio-osuus kyllä pyöri hyvin mutta kun pelin pitäis alkaa niin ei taas toimi

42

Minulla näkyy vain musta ruutu. Ei ääntä, ei kuvaa.

42

IE:llä kokeilin. Chromella sanoo, että pitää asentaa Silverlight. Se on kylläkin asennettuna. Mitäs muita vaihtoehtoja vielä oli? Firefox?

42

No nyt välähti kuva sekunniksi ja sitten "A video playback error has occurred. (1001)" Onko tämä nyt edistystä?

Koko ajan alkua lukuun ottamatta on näkynyt oikein hyvin. Kyllä sulla 42 on varmaan omissa systeemeissä jotain parannettavaa?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.