Kiitos viestistä. Jos käytät palvelua nettiselaimella, se kannattaisi ainakin vaihtaa Chromeen, jota palvelun käyttöön suosittelemme. Lisää ohjeita katselun optimointiin löytyy UKK-sivultamme: http://fanseat.com/help.
Edelliskaudesta poiketen myös Korisliigan striimeistä on nyt saatavilla useampaa eri laatua, joista kokoonpanosi valitsee automaattisesti parhaimman käytettävissä olevan yhteysnopeuden ja laitteen kapasiteetin mukaan. Oletko kokeillut vaihtaa lähetyslaatua alempaan käsipelillä playerin asetuksista (toimii nimenomaisesti Chromella)?
Toistuuko pätkimisongelma myös muissa Fanseatin lähetyksissä (jalkapallot, Mestis yms) vaiko ainoastaan Korisliigan lähetyksissä? Entä oletko huomannut, onko tilanteessa eroa silloin, kun Korisliigasta on lähetetty manuaalituotantoja (vs. *automaattikameratuotannot)? Viikko sitten keskiviikkona manuaalituotantoja tehtiin Helsingistä ja Kauhajoelta, loput neljä olivat automaattikameroin tuotettu ja tänään manuaalituotanto tulee Kotkasta ja automaattikameratuotanto Kauhajoelta.
Mainitsemasi nettinopeus on periaatteessa riittävä lähetysten pyörittämiseen, mutta se edellyttää, että käytännössä nopeuden ei juurikaan ole varaa vaihdella eikä sitä toivottavasti käytetä samanaikaisesti muuhun, eli kaikki muu netin käyttö kannattaa lähetysten katselun aikana minimoida.
Mitä tulee selostuksiin ja saliääniin, nämä ovat niin ikään Korisliigan kamerajärjestelmän ja liigaseurojen vastuulla, eli selostukset, niiden puute tai sisältö ovat ikävä kyllä asioita, joihin meillä ei ole isommin pelimerkkejä puuttua. Toki aina kun lähetyksissä niiden osalta ongelmia havaitaan, raportoimme siitä liigan ja seuran toimijoille asianmukaisesti, jotta nämä voisivat ongelmiin tarttua: http://fanseat.com/rights/2.
Best regards
Ystävällisin terveisin,
XXXXXXXXXXXXX
fanseat
*) Fanseat on ollut toiminnassa reilun vuoden ja tuona aikana olemme esittäneet yli 1500 suoraa lähetystä, joista n. 200 Korisliigaa. Tuotannoista Korisliiga on tällä hetkellä ainoa, jossa on käytössä em. automaattikamerat ja viime kauden lopulla osa Korisliigankin otteluista tehtiin manuaalituotantoina, eli n. 10% kaikista Fanseatin lähetyksistä on ollut automaattikameroilla tuotettuja.
Automaattikameroihin päädyimme alun perin siksi, että Korisliiga ja seurat olivat tehneet ko. tuotantoinvestoinnin edelliskaudella, jolloin ottelut näkyivät Korisliiga-TV:stä. Tuosta lähtien Korisliiga ja seurat ovat vastanneet tuotannoista, mukaan lukien ottelupaikkojen äänet ja yhteydet. Toki asiakkaamme näkevät palvelumme yhtenä Fanseatina ja näin asian haluammekin olevan, koska teemme ja rakennamme tätä kokonaisuutta hyvässä yhteistyössä Korisliigan ja seurojen kanssa. Seurat myös saavat korvauksen jokaisesta palvelusta katsotusta ottelusta eli siinäkin mielessä täysin toimiva kokonaisuus ja jokainen asiakas on erittäin tärkeä myös Korisliigalle ja seuroille. Tämä Korisliigan ja seurojen kanssa sopimamme kokonaisuus nojaa kuitenkin vahvasti monen eri toimijan tekemiseen ja tästä syystä ottelupaikkojen tuotantovalmius testattiin ennen kauden ensimmäisiä otteluita. Noissa testeissä havaitut haasteet korjattiin, mutta ensimmäisissä otteluissa oli parantamisen varaa; Kotkassa (rikkinäinen äänikaapeli), puuttuva tulosgrafiikka Joensuussa (hallissa tehty jotain toimenpiteitä, joka vaikeutti automaattista pisteiden ja kellon lukemista), sekä yhteyshaasteet Ukissa.
Keskitymme yhdessä Korisliigan kanssa nyt täysin saamaan tuotantovarmuuteen kaikilla paikkakunnilla kuin mitä se on muissa 90%:ssa Fanseatin lähetyksistä. Kehitämme lisäksi automaattikameraratkaisua yhdessä Korisliigan ja ko. järjestelmän toimittajan kanssa ja pyrimme päivittämään järjestelmää vaiheittain myös uudempaan versioon. (Kyseinen järjestelmä on käytössä myös muutamissa korkean profiilin kv-sarjoissa, kuten Ranskan korisliigassa, tässä esimerkki: http://www.lnb.fr/fr/LNB-TV/1000002/Video/6005/Pro-A-3e-journee-Paris-Levallois-vs-Limoges, ja tuohon Ranskan liigan tasoon tähtäämme tällä tuotantojärjestelmällä myös täällä Suomessa.)
Pahoittelut vielä Korisliigan lähetyksissä kokemistasi haasteista!