No minä olen sanonut tämän lukemattomia kertoja tällä foorumilla: seurat.
Kaikki lähtee seuroista. Sitten jos väkeä käy katsomoissa ja pelejä katsotaan ruuduilta, näkyvyys seuraa.
Seuroissa se ei voi myöskään olla minkään yhden "no palkataan AMK:sta 10h/vko joku nuori some-tyyppi" varassa, vaan sen pitäisi mennä läpi koko organisaation: pelaajat, valmennus, seurajohto, hallitus.
Siellä Hesarissa (ja Iltalehdessä ja Ilta-Sanomissa ja vähän kaikkialla) on ollut viimeiseen kuukauteen liki kymmenen juttua helsinkiläisestä naispesäpalloseurasta. Ei siksi koska Pesäpalloliiton viestintä olisi nostanut tikkua ristiinkään asian eteen, vaan koska seura on itse tehnyt itsestään kiinnostavan ja hankkinut joukkueeseen yhden kiinnostavimmista nuorista pelaajista.
Siis: naispesisjoukkue!
Kotimaisessa koripallossa on mielikuva lajista suurempana kuin mitä se oikeasti on. Susijengi liikuttaa arvokisoihin tuhatmäärin 6. pelaajia. NBA on miljardiluokan sarja, missä vielä pelaa tähtitason suomalainen. Sillä vaan ei ole merkitystä muun kotimaisen koripallon osalta n. lainkaan, koska vaikkapa Korisliigan yleisömäärät ja Ruudun katsojamäärät ovat samalla tasolla kuin... naisten pesäpallolla. Se on suomikoriksen tämänhetkinen taso. Siinä ei minkään liiton viskaalin temput sitä muuksi muuta.
Mutta kun ette edes klikkaile.
Naisten pesäpallosta tehtävien sisältöjen lukijamäärät Supervuorossa ovat korkeammat kuin miesten Korisliigan juttujen Koripallo.comissa.
edit. Vielä taustalukemistoa yllä olevaan halukkaille.
Roihuttaret on ollut tämän kauden yksi valopilkkuja niin pesäpallokentillä kuin katsomossakin. Seuran otteluiden tunnelma on naisten Superpesikseen poikkeuksellinen. Helsinkiläisseuran puheenjohtaja Ruth Palola ja oma kasvatti Ellen Kentala kertoivat ajatuksiaan itähelsinkiläisten ilmiöstä ja...
www.supervuoro.com