Vs: KORISLIIGAN VÄLIERÄT 2010 - PYRINTÖ vs KTP!
On oikein kivaa, varsinkin eilen, kun saa järkkäiltyä työkeikan Tampereelle. Oli todellinen ilo olla Pyynikillä. Kannustus ja fiilis (KTP:N kannattajien mekkalointia en kuullut laikaan vaikka ihan lähellä istuinkin) oli todella upea. Minä en vastaavaa ole muualta löytänyt ja olen paljon kiertänyt (USA:n yliopisto pelit tietysti myös upeita fiilikseltään, mutta erilaisa). Eikä huonommin kulkenut Pyrinnön pelikään.
Pelistä huomiona oli, että KTP:n pelaajat hiukan raskaampi rakenteisina olivat selvästi väsyneempiä, kuin Pyrinnön pelaajat. Lisäksi KTP:n tietyt pelaajat kuormittuvat tähän pelitahtiin ihan liikaa. Uskoisin, että Spencer pelaa lauantaina, mutta kenen tilalla onkin kysymys. En kuitenkaan jaksa uskoa, että Pyrintö menisi häviämään Kotkassa ja vaikka näin tapahtuisikin Pyrintö kyllä voittaa kotonaan ilman loukkaantumisia tai sairastumisia. Ai niin Ian Young on yksi sarjan huonoimpia pelaajia puolustamaan pallolisen skriini tilanteessa. Aikaisemmin ihmettelin miksi noin hyvä hyökkäyspään pelaaja pelaa Suomessa vaikkakin pomputtelee palloa liikaa. Olisi todella kova jos osaisi puolustaa skriinit ja saisi pelata todellisen pointin rinnalla, no Kotkassa tähän ei ole mahdollisuutta.
Puoliajalla olin menossa ovensuussa jo kaffeelle kunnes huomasin pelin mielenkiintoisimman tilanteen. Kenttä tyhjänä (pelaaajt kopissa)ja Reiska seisoo oman kenttäpäädyn sivurajalla kädet puskassa tuijottamassa punakaartia.Tuijotusta kesti usean minuutin (tuntui ikuisuudelta) ikään kuin Reiska olisi halunnut tappaa jokaisen henkilön katseellaan. Punakaartilaisista osa vain heilutteli Reiskalle, joka jatkoi tuijottamista vaikka ehkä olisi ollut paras keskittyä joukkueensa pelaamiseen ja yleensä joukkueeseen. Jos KTP meinaa jatkaa vielä lauantain jälkeen on Rieskan keskityttävä asiaan eikä provosoitua punakaartin huudoista. Reiska voisi mennä kysymään neuvoa Matisen Jukalta, joka sai kehuja punakaartilta tällä palstalla suhtautumisesta huuteluihin. Jäin käsitykseen, että molemmat arvostavat toisiaan.