Koripallo.com

KORISLIIGAN VÄLIERÄT 2010 - PYRINTÖ vs KTP!

Vs: KORISLIIGAN VÄLIERÄT 2010 - PYRINTÖ vs KTP!

zack sanoi:
1. Viittasin lähinnä Analyytikon kommenttiin, kuinka maalaisille laitettiin luu kurkkuun niin kentällä kuin katsomossa.
2. Kaikilla osa-alueilla. Pyrinnön ns. "fanit" eivät saa ääntä aikaan millään muulla kuin säälittävillä kissankelloilla, joihin verrattuna Virtasen torvetkin kuulostavat loistavalta.
3. Sitä voit miettiä ihan itse. Säälittävimpiä gh ja muovifaneja saa kauan etsiä Korisliigassa.

1. Mä ainakin tuuletin päätössummerin soidessa huomattavasti enemmän kuin kotkalaiset. Mutta et vastannut siihen, miksi Punakaartin pitäisi pitää turpa kiinni. Jään odottelemaan.

2. Säälittävillä kissankelloilla? Mites ne rummut? Tai huutaminen, taputtaminen, metelöinti? Ööö, sä olet aika kujalla. Ja jos se Virtasen torvi on se tyhjä talouspaperirulla mihin se yks äijä puhalteli niin, että kuului vanhan pyörän jarrutusääni, ja sä vielä tykkäsit siitä, niin eihän siinä mitään, sä sitte tykkäät siitä äänestä. Mulla ei myöskään ollut hallista lähtiessä sellainen olo, että kukaan ois lyöny mulle luuta kurkkuun. Ja vielä, jos sun mielestä on luun lyömistä kurkkuun se, että huudetaan "saatte turpaanne Kotkassa", niin se kertoo susta aika paljon kannattajana. Sen verran myönnän, että eilinen oli aavistuksen laiska esitys Punakaartilta verrattuna joihinkin parempiin päiviin, mutta silti enemmän meteliä kuin 95 prosentissa peleistä olen miltään muulta kannattajaporukalta kuullut. Meteli kuuluu ulos asti ja sun täytyy oikeesti olla kuuro, jos väität jotain muuta kuin että Punakaarti dominoi Pyynikkiä.

3. Säälittäviä muovifaneja? Punakaartista valtaosa on edustanut Pyrintöä jossain vaiheessa elämäänsä jossakin lajissa, suurin osa koripallossa. Lisäksi punakaartilaiset ovat käyneet Pyynikillä peleissä jo vuosia ja vuosia, ennen kuin eräs Aamulehden toimittaja nimesi porukan vuosi sitten Punakaartiksi. Se nimi jäi puolivahingossa, ja eipä se oikeastaan haittaa. Muutamia tyyppejä on tullut lisää sen jälkeen, mutta sehän on kai vain plussaa? Sä et sitä paitsi vastannut, minkä takia SUN MIELESTÄ Punakaarti on muovinen, käskit mun miettimään itse. Ja kun mietin, Punakaarti ei ole lainkaan muovinen, päinvastoin. Se on hyvin, hyvin pyrintöläinen.

Paitsi että jään yhä odottelemaan sun vastauksia jo esittämiini kysymyksiini, kysyn sulta yhden kysymyksen lisää: Minkä takia sä tiedät Punakaartin, mutta vain muutama koripallo.comin kirjoittaja tietää, kuka on zack? Mun vastaus on: Punakaarti on Suomein kenties äänekkäin ja tunnetuin faniryhmä, ja sä, no, sä olet vain joku zack.

quesis sanoi:
1. Mä ainakin tuuletin päätössummerin soidessa huomattavasti enemmän kuin kotkalaiset. Mutta et vastannut siihen, miksi Punakaartin pitäisi pitää turpa kiinni. Jään odottelemaan.

Sori, ilmaisin tässä itseäni huonosti. Tarkoitin lähinnä, kun King James sanoi jotain tyyliin; "Maalaisille lyötiin luu kurkkuun niin kentällä kuin katsomossa" että mielestäni Punakaartilaisten on syytä olla hiljaa (analyytikko oletettavasti on punakaarrin jäsen), koska mielestäni KTP:n kannatusta oli hauskempi kuunnella. Varsinkin kun istuin varsin lähellä heitä, niin ne KTP ja Kotkan TP -chantit kuuluivat hienosti.

quesis sanoi:
2. Säälittävillä kissankelloilla? Mites ne rummut? Tai huutaminen, taputtaminen, metelöinti? Ööö, sä olet aika kujalla. Ja jos se Virtasen torvi on se tyhjä talouspaperirulla mihin se yks äijä puhalteli niin, että kuului vanhan pyörän jarrutusääni, ja sä vielä tykkäsit siitä, niin eihän siinä mitään, sä sitte tykkäät siitä äänestä. Mulla ei myöskään ollut hallista lähtiessä sellainen olo, että kukaan ois lyöny mulle luuta kurkkuun. Ja vielä, jos sun mielestä on luun lyömistä kurkkuun se, että huudetaan "saatte turpaanne Kotkassa", niin se kertoo susta aika paljon kannattajana. Sen verran myönnän, että eilinen oli aavistuksen laiska esitys Punakaartilta verrattuna joihinkin parempiin päiviin, mutta silti enemmän meteliä kuin 95 prosentissa peleistä olen miltään muulta kannattajaporukalta kuullut. Meteli kuuluu ulos asti ja sun täytyy oikeesti olla kuuro, jos väität jotain muuta kuin että Punakaarti dominoi Pyynikkiä.

Älä ota kaikkea niin vakavasti ;)

quesis sanoi:
3. Lisäksi punakaartilaiset ovat käyneet Pyynikillä peleissä jo vuosia ja vuosia, ennen kuin eräs Aamulehden toimittaja nimesi porukan vuosi sitten Punakaartiksi. Se nimi jäi puolivahingossa, ja eipä se oikeastaan haittaa. Muutamia tyyppejä on tullut lisää sen jälkeen, mutta sehän on kai vain plussaa? Sä et sitä paitsi vastannut, minkä takia SUN MIELESTÄ Punakaarti on muovinen, käskit mun miettimään itse. Ja kun mietin, Punakaarti ei ole lainkaan muovinen, päinvastoin. Se on hyvin, hyvin pyrintöläinen.

Olin viime vuonna, Pyrinnön pahimman tappioputken aikana lähes kaikissa Pyrpan kotipeleissä kun Tampereella silloin asuin. Silloin ei ollut tietoakaan minkäänlaisesta organisoidusta fanitoiminnasta mitä kenties nyt on? Yllättäen, kun Williams saapui, tuli muutama voitto, porukka alkoi yhtenäistymään ja kerääntymään samaan paikkaan pitämään mekkalaa. Ei kerro mitään gloryhunteruudesta?

Annan pienen vinkin vastasuudeksi teille, älkää ottako kaikkea niin turhan vakavasti ja tarttuko joka provoon. ;)

EDIT:

quesis sanoi:
Punakaarti on Suomein kenties äänekkäin ja tunnetuin faniryhmä

Tartun vielä tähän. Eiköhän Lahden poppoo johda vielä tähän mennessä kumpaakin kategoriaa, hyvässä ja pahassa.

Koripalloanalyytikko #1

:D

Hyvin kyllä nappasivat provosta pojat kiinni. Zack voikin nyt tulostaa topicin itselleen talteen ja masturboida loppukevään itsensä onneen onnistuneen trollaamisensa ansiosta.

Lisää Ultras-meininkiä katsomoihin. Olisi hienoa nähdä kannattajaryhmien välisiä myllyjä joskus. Punakaarti ainakin on koodiston mukaisesti pukeutunutta väkeä. 8]

zack sanoi:
1. Viittasin lähinnä Analyytikon kommenttiin, kuinka maalaisille laitettiin luu kurkkuun niin kentällä kuin katsomossa.
2. Kaikilla osa-alueilla. Pyrinnön ns. "fanit" eivät saa ääntä aikaan millään muulla kuin säälittävillä kissankelloilla, joihin verrattuna Virtasen torvetkin kuulostavat loistavalta.
3. Sitä voit miettiä ihan itse. Säälittävimpiä gh ja muovifaneja saa kauan etsiä Korisliigassa.

Mitenköhän FoKoPo tähän liittyy? Kun ei ole mitään sanottavaa, taso on valitettavasti tämä. Joko päiväkodissa päiväunet loppuivat?
No justihin heräsin ja heti piti tänne koneen ääreen kiiruhtaa. Laitoin sen vuoksi tuon Vorssan tuohon, kun en oikein muuten keksinyt, että mikä sun kirjoittelun pointti oli. Tuo paha mieli ja sen purku -teoria tuntui loogisimmalta. Mielestäni salissa oli mökää taputusten, huutojen, rumpujen ja sellaisten muodossa. Lisäksi kuului pari möreämpää (viskibasso, tms) kotkalaiskommenttia höystettynä sorsapillillä. Itse en edelleenkään pysty tekemään niin suurta eroa kannattajien väliseen taistoon, kuin sinä tunnut pystyvän.

zack sanoi:
Olin viime vuonna, Pyrinnön pahimman tappioputken aikana lähes kaikissa Pyrpan kotipeleissä kun Tampereella silloin asuin. Silloin ei ollut tietoakaan minkäänlaisesta organisoidusta fanitoiminnasta mitä kenties nyt on? Yllättäen, kun Williams saapui, tuli muutama voitto, porukka alkoi yhtenäistymään ja kerääntymään samaan paikkaan pitämään mekkalaa. Ei kerro mitään gloryhunteruudesta?

Annan pienen vinkin vastasuudeksi teille, älkää ottako kaikkea niin turhan vakavasti ja tarttuko joka provoon. ;)

EDIT:

Tartun vielä tähän. Eiköhän Lahden poppoo johda vielä tähän mennessä kumpaakin kategoriaa, hyvässä ja pahassa.

Se on totta, että homma organisoitui ja sai nimen vasta vuosi sitten talvella. Mutta se ei poista sitä faktaa, että 90% punakaartilaisista kävi peleissä jo ennen tuota organisoitumista ja nimeämistä, eikä sitä, että heistä noin 70% on jossain vaiheessa elämäänsä edustanut Pyrintöä. Gloryhunttausta olisi se, jos sinne eksyisi kymmenittäin tapparammiähiä heti kun alkaa korisukka heilumaan, mutta ei se, että pitkään jatkunut kannattaminen vihdoinkin organisoidaan.

Tartun provoihin, koska, kuten beat1 aiemmin mainitsi, Punakaarti koostuu pääosin mulkuista jotka tykkää voittaa ja on odottaneet tätä mestaruussaumaa koko ikänsä, ja näiden faktojen nojalla Punakaarti tykkää myöskin huomiosta.

Lahden poppoolle annan täyden tunnustuksen, siksi kirjoitinkin, että Punakaarti on kenties äänekkäin ja tunnetuin. Kauden viimeisessä kohtaamisessa lahtelaisraukat jäivät Pyynikillä pahasti jyrän alle, joten jos viimekerta ratkaisee (kuten urheilussa yleensä), olemme niskan päällä. Mutta toki Lahdessa toiminta on ollut pitempään organisoitunutta, ja itse ainakin harmittelin, kun ei puolivälierissä päästy vastakkain, olisi saatu hyvät geimit. Hyvässä hengessä toki, mihin eivät esimerkiksi kouvolalaiset pystyneet viime kevään puolivälierissä.

Koripalloanalyytikko #1 sanoi:
:D

Hyvin kyllä nappasivat provosta pojat kiinni. Zack voikin nyt tulostaa topicin itselleen talteen ja masturboida loppukevään itsensä onneen onnistuneen trollaamisensa ansiosta.

Lisää Ultras-meininkiä katsomoihin. Olisi hienoa nähdä kannattajaryhmien välisiä myllyjä joskus. Punakaarti ainakin on koodiston mukaisesti pukeutunutta väkeä. 8]

Kukas sieltä tekstin seasta pilkistää ellei King James itse.... Kun tunnetaso nousee, on vaikeampi pidätellä omaa minäänsä. Lipsuu, lipsuu.

Muutama hakkaa rumpuja jossai kulmassa ja ne 4-5 taputtaa siinä mukana. Ja täällä riidellään kuka oon äänekkäin faniporukka. Sitte tänne tulee nimimerkki "Zack" leijumaan, kun kuusi (6), siis KUUSI ihmistä fanimatkalla tulee huutamaan (wow) ja kuinka he päihivittivät Punakaartin, jossa on juuri ja juuri joku 15.

Tää on niin pientä täällä, että pistää oikee naurattamaan kun kaverit vänkkäävät kenellä on äänekkäin faniporukka.
Toho KTP faniporukkaan kun lisätään vielä semmoset 44 lisää ja kunnon kannustushuudot, niin tule Zack sitte avautumaan lisää.

Laitetaan nyt ihmeessä topicci "Äänekkäin faniporukka Korisliigassa 2010", johon sitte päästäis vänkkäämään kenen 6 hengen faniporukka on äänekkäin. Mutta puhutaan tässä topicissa pelistä kuitenkin.

EDIT: siis pointtini oli se - jos joku ei sitä tajunnu, että annetaan porukan kannattaa miten haluaa ja miten tykkää. Pääasia kuitenkin on se, että edes kuuluu jotain. Eikö niin?

Peace!

Koripalloanalyytikko #1

Yrittäkääpä pojat pysyä asiassa välillä.

JustinCase sanoi:
EDIT: siis pointtini oli se - jos joku ei sitä tajunnu, että annetaan porukan kannattaa miten haluaa ja miten tykkää. Pääasia kuitenkin on se, että edes kuuluu jotain. Eikö niin?

Peace!

nimenomaan!

manzu sanoi:
Näinhän myö kaikki toivomme. Odotin kyllä Spenceriä tähän otteluun, mut yhtä huikeen ottelun KTP pystyi kääntämään tästäkin. Kun katsoo ottelun edistymiskäyriä oli se varamasti katselijoille hyvinkin viihdyttävää. Koria tuli todella korkella prosentilla ja PPP arvot - molemmilla yli 1,0 - on play offs sarjassa ennennäkemätöntä. Menetyksiä molemmilla alle 10 on myös harvinaista. Molemmilla joukkueilla yli 10 koriinjohtavaa syöttöä. Riistoja minimaalisesti. Siliteltiinkö siellä puolustuksessa?

Pystyykö sitten Young samankaltaiseen esitykseen tiistaina on kyseenalaista. Onko se toivottavaa pitkässä ottelusarjassa? McDade, joka on erinomainen sisäpelaaja syöttöjä myöden, nyt 5 koriinjohtavaa syöttöä, mutta myös 5 virhettä jo kolmannella jaksolla. Mielestäni tarvitaan kahta sentteriä, Cliff parantaa, mut riittääkö se? Koko neljän jakso ilman varsinaista pitkää miestä ja lopuksi myös Washington ulos. Päänsärky on kuitenkin Reiskan.

Muuttuiko Pyrinnnön pelissä mikään? Tilastollisesti ei piiruakaan. Hester, Lowe ja Williams edelleen vaparirohmuina. Johtunee pallonhallinnasta. Lowe, Williams kuitenkin hieman heikommin kolmosissa. Affen viidestä ulos, mut miksei yhtää vapaaheittoa. Annettiinko Williamsille tilaa, jottei voi Ahvenniemelle syöttää - tuskin? Kolmoset kuitenkin jo alkuottelussa. Lopussa ei ilmapalloja heitelty. Neljännellä jaksolla 10 epäonnistunutta heittoa ja puolesta(5) otti Pyrintö hyökkäyslevypallon. Johtuneeko juuri tuosta KTP:n pitkien puutteesta.

Onko vaara, että KTP:n pelistä tulee Youngin ja Washingtonin kilpaheitäntää ja sisäpeli hyytyy, en usko ja toivottavasti ei.

Pakissa ei silitelty. Pyrinnön joukkuepuolustus oli alussa ihan kuutamolla, mutta KTP:n karattua toisen jakson puolivälissä alkoi puolustus tiivistyä.

Molemmat sumputtivat puolustustaan korin alle. Ahvenniemi, Mc Dade ja Jones saivat ulos noin kilometrin tilaa. Tuomarilinja oli todella tarkka tällä kertaa, sellainen nostaa aina onnistumia hyökkäyspäässä.

Minusta tällä kertaa vain joukkueet tekivät suhteellisen kovia koreja, varsinkin viimeisellä jaksolla ja etenkin Young. Harjulan kaikki kolmoset ja Niemen ainoa olivat täysin vailla puolustajaa, noita sisään laittamalla olisi pelin voinut ratkaista jo aiemmin. Washington oli Hesterin hellässä huomassa ja heitoissa lähes poikkeuksetta käsi naamalla.

Williams ja Hester käänsivät pelin Pyrinnölle vaikka Young vastaan laittoikin.

Tästä on epäilemättä viisaammat vääntäneet aiemminkin, mutta valistakaapa meikäläistä; mistä johtuu se, ettei Pyrintö aja korille? Tässäkin matsissa moneen kertaan pallo jäi jumiin (joskus pitkiksikin ajoiksi paikalleen) kolmen pisteen viivalle, mutta leikkauksia korille ei tuntunut tapahtuvan vahingossakaan. Pelkästään kovan puolustuksen syyksi en arvaisi tuota laittaa, sillä aina silloin tällöin pyrintöläisiltä on nähnyt suorastaan huikeita läpiajoja. Etenkin matsin loppupuolella vapareita ja kullanarvoisia virheitä tuntuu säännönmukaisesti syntyvän juuri siitä, kun Hester tai Williams lopulta ottavat ja lähtevät vääntämään kohti koria.

Toinen itseäni kummastuttanut asia oli se, että kotijoukkueen pisin mies lähti ainakin kahteen kertaan karkuun korin alta sen sijaan, että olisi nostanut palloa ylös. Onko Jonesin käsi oikeasti niin iso ja pitkä, vai onko tässä jotakin itseluottamuskysymyksiä?

Olipahan pirun jännä matsi. Ja mahtava näky, kun suurin osa yleisöstä lyö kättä yhteen tasatahtiin.

Koripalloanalyytikko #1

mieky sanoi:
Tästä on epäilemättä viisaammat vääntäneet aiemminkin, mutta valistakaapa meikäläistä; mistä johtuu se, ettei Pyrintö aja korille?

Väitätkö, ettei Jones-McDade kaksikko kentällä kahdestaan ollessaan ole sellainen pelote, joka tekee ajamisesta vaikeaa? Ainakin niin kauan kuin eivät ole virhevaikeuksissa ja/tai tuoreilla jaloilla? Lisäksi Williams tekee usein paljon pisteitä pakittelemalla perse edellä korin alle, mutta eipä onnistu tätä kaksikkoa vastaan, kun ei tuntunut onnistuvan Matistakaan vastaan.

mieky sanoi:
Tästä on epäilemättä viisaammat vääntäneet aiemminkin, mutta valistakaapa meikäläistä; mistä johtuu se, ettei Pyrintö aja korille? Tässäkin matsissa moneen kertaan pallo jäi jumiin (joskus pitkiksikin ajoiksi paikalleen) kolmen pisteen viivalle, mutta leikkauksia korille ei tuntunut tapahtuvan vahingossakaan. Pelkästään kovan puolustuksen syyksi en arvaisi tuota laittaa, sillä aina silloin tällöin pyrintöläisiltä on nähnyt suorastaan huikeita läpiajoja. Etenkin matsin loppupuolella vapareita ja kullanarvoisia virheitä tuntuu säännönmukaisesti syntyvän juuri siitä, kun Hester tai Williams lopulta ottavat ja lähtevät vääntämään kohti koria.

Pyrintö pelaa sitä katukoristaan, jossa yksi(pallollinen) pelaa ja loput katsovat. Pallon ja pallottomien liike on olematonta, näistä kuitenkin yleensä ne parhaat paikat ajaa syntyvät. Viimeisessä Honka-pelissä sitä ajamista tehtiin jo alusta alkaen ja lopputulos on kaikkien tiedossa.

Kylläpä oli keskustelut :D

Mutta joka tapauksessa, Punakaarti ei ole mikään kaksi lyö rumpua ja neljä taputtaa vieressä. Kyllä sieltä on kajahdellut ihan unohtumattomia huutoja! Vielä en ole kuullut missään, keneltäkään, minkään seuran kannattajalta vastaavia: toisaalta yhtä nasevia, toisaalta yhtä asian vierestä. Etenkin Honkaa vastaan sai kyllä Matinen kuulla kerta kerralta enemmän omaa nimeään... "Lennä Matisen Jukka..." liekö vähään aikaan mikään niin naurattanut. Sitä paitsi rumpujen hakkaamisen sijasta näyttää olevan aika taidokasta meininkiä, mitä Espoossa samalta riviltä touhua seurasin.

Mutta itse aiheesta: Eric Washington putosi puoleen pisteissä, siitä mitä teki Lrantaa vastaan (28 -> 15), joskin mies on aiemminkin tehnyt 15 pistettä Pyrintöä vastaan. Hester nautti ihan olan takaa kevätpäivästä ja DW palasi myös kahdenkympin kerhoon (21p). Honka käytti ottelussa kaikista eniten käsiä ja suuta, vaikka Pyrintöä vastaan nimenomaan jalkojen pitäisi liikkua sutjakkaasti. Kyllähän Pyrintö esitteli myös aikamoista heittopeliä, eikä vain itsekästä puskemista. Tampereella on tarkka visio ja kun kuuntelee Pieti Poikolaa, huomaa, että harvoin katukorista pelataan niin taktisesti.

mieky sanoi:
Toinen itseäni kummastuttanut asia oli se, että kotijoukkueen pisin mies lähti ainakin kahteen kertaan karkuun korin alta sen sijaan, että olisi nostanut palloa ylös. Onko Jonesin käsi oikeasti niin iso ja pitkä, vai onko tässä jotakin itseluottamuskysymyksiä?

Vastaus on luettavissa rivien välistä aikaisemmassa viestissäni mutta laitetaan nyt tähänkin. Taitojen puute eli huonous.

Koripalloanalyytikko #1

Tri Pe sanoi:
Vastaus on luettavissa rivien välistä aikaisemmassa viestissäni mutta laitetaan nyt tähänkin. Taitojen puute eli huonous.

Ai siinä "this is hjuumör"-viestissä, jonka kokonaan lukeminen oli myötähäpeän takia täysi mahdottomuus?

Olli "Maajoukkuepelaaja" Ahvenniemi vei Clifton Jonesia ja Ville-Pera Lindiä kuin litran mittaa sarjan ensimmäisessä pelissä ja tulee jatkamaan samalla linjalla loppuun asti.

etsimen_takaa sanoi:
Kylläpä oli keskustelut :D

Mutta joka tapauksessa, Punakaarti ei ole mikään kaksi lyö rumpua ja neljä taputtaa vieressä. Kyllä sieltä on kajahdellut ihan unohtumattomia huutoja!

Kyllä minä tiedän Punakaartin ja Pyynikin. Ennenkaikkea sen tunnelman mikä siellä on. Toivottavasti et ymmärtänyt minua väärin. Nostan hattua todellakin Punakaartille siitä työstä mitä ne tekee.

Pro Pyrintö!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.