Olisihan siellä rahaa, samoin kuin Tampereella, jos olisi tonttimaata johon helposti tehdä. Kauhajoella muuta olekaan kuin avointa peltoa 1 euron hintaan keskustassa, johon voi Power-myymälän näköisen hallin tehdä, samoin kuin Joensuuhun Motonetin näköisen hallin. Mutta Helsingin keskustaan ei voi tehdä tuollaisia.
Juuri näin. Eikä sitä nyt muuksi muuta "kyllä ne stadilaiset on laiskoja ja tyhmiä".
Potentiaaliset paikat hallille järkevillä paikoilla voi laskea yhden käden sormilla ja niihin haluaisi aika moni muukin rakentaa.
Tontteja Helsingissä olisi kyllä saatavissa, mutta vaikka johonkin saisi vaikkapa nätin hallin rakennettuakin, on erittäin epätodennäköistä, että saisi hallin lisäksi loputtomasti tonttimaata parkkipaikoille - nyt vaikkapa maksimissaan sellaiselle 3000 kokoiselle yleisömäärälle. Ja vaikka sekin luonnistuisi, on 0 % mahdollisuus, että kaupunki antaa kaavoittaa ja rakentaa sellaisella ajatuksella, että siitä max. 3000 katsojan määrästä n. jokainen tulee paikalle autolla.
Sitten kun mennään niihin paikkoihin, mihin voisi huomenna alkaa hallia suunnitella vain korishallina, ei välttämättä kilometreissä olla kovinkaan kaukana ihmisistä - mutta kun sillä ei ole sitten väliä. Vaan sillä että silloin keskimääräisen katsojan julkisilla liikennevälineillä paikalle pääseminen kestää 45-60 minuuttia.
Jos Kauhajoen areena olisikin rakennettu Honkajoelle ja ainoa tapa päästä paikalle olisi bussikuljetukset Kauhajoen keskustasta, montako kymmentä katsojaa Karhun yleisökeskiarvo olisi?