Koripallo.com

Kouvot 2010-2011

Vs: Kouvot 2010-2011

Moi Joensuuhun! Huomenna laitamme tilastot nettiin - nyt tuli pelin jälkeen sen verran hommia että jää huomiselle kun tilastokone jäi lukkojen taakse sinne yöpymään ;) :)
Täällä viitattuun tilastojen puuttumiseen löytyy syy - en nähnyt järkeväksi laittaa niitä jakeluun kun eivät hirveästi kerro kuitenkaan pelin luonteesta johtuen. Samaan johtopäätökseen oli tullut paikallinen lehtikin.
Huominen kuten tämän päiväinenkin antaa jo paljon enemmän todellista tietoa - tämän hetkisestä tilanteesta. Toivottavasti saamme armeijamiehetkin (Nikkarinen, Toivonen, Kouki, Haaja ja Kukkonen) jatkossa paremmin harjoituksiin niin Jyri pystyy pitämään myös 5 vs 5 treenejä ::)
Tervetuloa Manskarille huomenna klo 17.00 seuraamaan Kouvojen ja Tarmon välistä koitosta, sitä ennen (klo 14.30) finaalissa Kotkan ylpeys KTP kohtaa Rakveren härät.

Ihmispallo sanoi:
Ei parane kyllä yhtään väheksyä Nelsoniakaan, päinvastoin :D Kouvoilla vaikuttaa onnistuneen jenkkivalinnat hyvin kohdilleen, kaikki kolme ovat kunnon pelimiehiä omilla tonteillaan.

DERICK NELSON :D :D :D

Samoin!

Tehdäänkö treffit peliin ja tarjotaan kahvit toisillemme? ;)

Olen koko ikäni ollut hieman allerginen sokkotreffeille ;)

Ihmispallo sanoi:
Ei parane kyllä yhtään väheksyä Nelsoniakaan, päinvastoin :D Kouvoilla vaikuttaa onnistuneen jenkkivalinnat hyvin kohdilleen, kaikki kolme ovat kunnon pelimiehiä omilla tonteillaan.

Nelsonin osalta kaipaisin lisää perusteluja, esitys oli jokseenkin kysymyksiä herättävä...

Yhden huonotasoisen, joskin tiukan harjoituspelin perusteella ei pitäisi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä mutta laitetaan nyt kuitenkin alustavia ajatuksia:

- Kouvojen takamiesten puolustus oli viime kaudella jäätävän hyvää; pitkälti Shiloh-Moye kaksikon ansioista vastustajat saatiin useasti pidettyä 60-70 pisteen tuntumassa. Tällä kaudella joukkueessa ei ole näin hyviä 1vs1 tilanteiden puolustajia. Nikkarinen kehittyy edelleen mutta vaikeuksia tulee pidempiä ja ulottuvampia takamiehiä puolustettaessa ja BA Wolker ei näyttäisi puolustuspäässä yltävän samaan intensiteettiin kuin Moye ja Shiloh.

- Nelson pisti kolsterit sisään (hyvistä paikoista) mutta muuten flegmaattisen oloinen kaveri - sijoittui monta kertaa väärin puolustuksessa ja hyökkäyksessä ei pystynyt luomaan itselleen paikkoja. Jatkossa ratkaisuvalikoimaan tarvittaisiin keskimatkan heitot (Corey Smithin tyyppisesti) ja myös ajot korille. Tämän päivän esityksen perusteella pohjaan ei pystynyt ajamaan kuin Walker ja Nikkarinen ja Antto tunnetusti joutuu varomaan blokkia sen verran paljon, että valitettavan usein ajo ei tuota koria eikä edes puolustajan virhettä.

- Vinsonin rooli joukkueessa? Ei pelkästään yhden harjoistuspelin takia vaan muutenkin on pakko nostaa esille Vinsonin rajoitteet hyökkäyspäässä. Näin kapealla rotaatiolla pelattaessa joukkueeseen ulkomaalaisvahvistus ei voi olla jonkin tietyn osa-alueen (Vinsonin tapauksessa kai levypallot?) spesialisti vaan vaaditaan monipuolisuutta.

- Kouvojen rotaation kuudes ja seitsemäs mies löytynee osastolta Toivonen-Seppälä/Herbert/Haaja. Näistä Toivonen on fysiikaltaan ja ehkä taidoltaankin ihan hyvää SM-sarjatasoa mutta nuoremmat kaverit eivät vielä ole. Tässä tulee olemaan melkoinen ero viime kauteen, jolloin rotaation 6-7 pelaajan roolissa vuorottelivat Kataja-Kanervo-Nikkarinen. Nyt joudutaan tilanteeseen, jossa puolustuspäässä pitäisi pystyä "piilottamaan" ainakin yksi heikko lenkki, joskus useampikin...

Olen about samaa mieltä. Vastustaja pääsee aivan liian lähelle verrattuna viime kauteen. Walker - Nikkarinen - Seppälä ei saa otettua vastustajan vauhtia pois. Joukkuekaverit joutuivat ohjaamaan minkä miehen Nelsonin on pidettävä. Ei hyvä. Flegmaattinen on hyvä kuvaus kaverista.

Jotenkin toivoisin kunnon "rottaa" korin alle. Kouvoilta puuttuu jälleen kunnon rotta, joka tekee korin tai aiheuttaa virheen vastustajalle. Toivottavasti Vinssonista on tähän jatkossa.

Anteeksi etten jaa negatiivista asennettasi kolmospyssy. Joko olemmat olleet seuraamassa eri peliä tai sitten toinen osaa nauttia pelistä ja toinen taas ei. Kyllä minä näen Kouvojen alkavan kauden paljon valoisampana kuin pari kuukautta sitten itse oletin. Nelsonista olemme näköjään myös aika lailla eri mieltä...minä ainakin nostan miehelle hattua, enkä kytkintä :D

EDIT: Jekku, sinäkin Brutukseni ;)

Noh, minä sanoin vain, että kaverit joutuivat ohjailemaan Nelsonia puolustuksessa :)
Katsotaan mitä tulee. Pari kuukautta sitten meillä ei ollut kuin pari pelaajaa ja nyt meillä on sentään
muutama pelaaja, joten kait se tilanne on huomattavasti parempi ;)

Ihmispallo sanoi:
Anteeksi etten jaa negatiivista asennettasi kolmospyssy. Joko olemmat olleet seuraamassa eri peliä tai sitten toinen osaa nauttia pelistä ja toinen taas ei. Kyllä minä näen Kouvojen alkavan kauden paljon valoisampana kuin pari kuukautta sitten itse oletin. Nelsonista olemme näköjään myös aika lailla eri mieltä...minä ainakin nostan miehelle hattua, enkä kytkintä :D

Eri mieltä saa olla mutta mielellään perustelujen kanssa :) Kolmosten ohella Nelson lähinnä kunnostautui pakkipään virheissä ja laittamalla helpot heitot korin läheltä ohi.

Niinkuin aiemmin tuli todettua yhden pelin perusteella ei kannata syvällistä analyysiä tehdä mutta Nelsonin pitää pystyä laittamaan palloa lattiaan nyt nähtyä paremmin (pallo vietiin käsistä useamman kerran). Tämä tulevaisuutta ennakoiden - sarjassa pelataan samoja joukkueita vastaan useampi matsi ja tällöin vastustajan on helppo scoutata pelaajien vahvuudet ja eliminoida ne.

Eri mieltä saa olla mutta mielellään perustelujen kanssa Kolmosten ohella Nelson lähinnä kunnostautui pakkipään virheissä ja laittamalla helpot heitot korin läheltä ohi.

Niinkuin aiemmin tuli todettua yhden pelin perusteella ei kannata syvällistä analyysiä tehdä mutta Nelsonin pitää pystyä laittamaan palloa lattiaan nyt nähtyä paremmin (pallo vietiin käsistä useamman kerran). Tämä tulevaisuutta ennakoiden - sarjassa pelataan samoja joukkueita vastaan useampi matsi ja tällöin vastustajan on helppo scoutata pelaajien vahvuudet ja eliminoida ne.

Sulkeudun suosioonne :D Täysin tottahan tämä kirjoituksesi on. Meikäläisen scouttaustaito ei pääsääntöisesti riitä yksityiskohtaisen täsmälliseen analysointiin, joten keskityn enemmänkin kokonaisuuksiin ja yleisiin tarkasteluihin alá pisteet, levyrit, puolustus, taistelutahto ja kokonaisuus yms. Ehkä silmä kauden edetessä itselläkin kehittyy havainnoimaan enemmän pelin hienouksia.

Kaikesta huolimatta minä pidän Nelsonin pelistä, mahdollisista puutteista huolimatta. Eikös tämä ole kuitenkin miehen eka ammattilaiskausi, joten varmaan miehenkin otteissa kauden aikana tapahtuu kehitystä esim tässä puolustuspelaamisessa.

No niin, heräsikö uusia ajatuksia? Lauri ajoi muutaman kerran korille? Ajatuksia Vinson-Nelson parista?

Laitan joskus saunan jälkeen vähän pinnoja ja muuta "sanansäilää" siitä, mitä itse olevinaan havaitsin, mutta......... Vähän paha sanoa matsista kun Kouvot kierrätti taas kerran kahta viisikkoa kentällä vuorotellen. Toki se sallittakoon harkkamatseissa, mutta minä en siitä oikein pidä, näin katsojana. Luulisi pelaajienkin olevan hieman hankala saada kunnon otetta matsista. No Nelson paukutti taas vajaa 20 pinnaa vajaassa 20 minuutissa ja ajoi pari kertaa myöskin onnistuneesti korille :)

jukkyos sanoi:
Täällä viitattuun tilastojen puuttumiseen löytyy syy - en nähnyt järkeväksi laittaa niitä jakeluun kun eivät hirveästi kerro kuitenkaan pelin luonteesta johtuen. Samaan johtopäätökseen oli tullut paikallinen lehtikin.
No, selityshän se on tuokin, joskin mielestäni todella ontuva. Eihän pelin lopputuloskaan useinkaan kerro pelistä tai sen luonteesta juurikaan, mutta aina se kuitenkin kerrotaan. Koris, jos mikä, on tilastolaji ja oli pelin luonne mikä hyvänsä, niin tilastot kertovat yhtä ja toista niitä ymmärtäville, vaikket olisi itse peliä nähnytkään. Jos organisaatiolla itsellään ei ole aktiivista sivujen päivittäjää, niin joku faneista varmaan voisi seuran sivuille johonkin 'faninurkkaan' kirjoitella juttuja ja laitella tilastoja (tilastojen saaminen tälle fanille on vain yksi nimi postituslistaan). Monilla seuroillahan tämmöinen on ja ovat paljon luettuja sivuja. Edelleen elättelen toivoa että joskus vielä Kouvojen sivuiltakin tilastot pre-season peleistä pääsisin lukemaan. Onnittelut Kouvoille Tarmo-voitosta!

^niin siellähän siis on jo nuo eilisen pelin tilastot ja kenties tämänpäiväisetkin vielä sinne ilmaantuu:
http://www.kouvot.fi/sitenews/view/-/nid/809/ngid/2

Mutta kun ei tullut 5 sekunnin kuluttua pelin loppumisesta niin tämä oli paha paikka.

Jekku74 sanoi:
Mutta kun ei tullut 5 sekunnin kuluttua pelin loppumisesta niin tämä oli paha paikka.
Osuitpa Jekku naulankantaan. Nyt on elämä täysin raiteiltaan, mutta ehkä saan vielä itseni koottua. ;)

Luotin Kouvolan sanomiin että tämän aamun lehdessä olisi ollut tilastot eilisistä peleistä, mutta eipä ollut ei. Ehkä olen liian vaativa...tai sitten ainoa kuka niitä tilastoja kaipaa. Jos näin on niin ei niitä yksin minua varten tarvitse julkaista. Kiitos kuitenkin seuralle eilisten pelien tilastoista, jotka on nyt näköjään julkaistu seuran sivuilla.

Tämän päivän pelien tilastot julkaistiin juuri, näin sitä pitää! Kiitos paljon!!

Jables sanoi:
Osuitpa Jekku naulankantaan. Nyt on elämä täysin raiteiltaan, mutta ehkä saan vielä itseni koottua. ;)

Luotin Kouvolan sanomiin että tämän aamun lehdessä olisi ollut tilastot eilisistä peleistä, mutta eipä ollut ei. Ehkä olen liian vaativa...tai sitten ainoa kuka niitä tilastoja kaipaa. Jos näin on niin ei niitä yksin minua varten tarvitse julkaista. Kiitos kuitenkin seuralle eilisten pelien tilastoista, jotka on nyt näköjään julkaistu seuran sivuilla.

No hyvä kun olet jälleen koossa :)
Tilastot on kyllä kivoja ja eiköhän Jukka tuuppaa niitä eetteriin kun kerkiää.

Näköjään tilastot tulivatkin jo Kouvojen viralliselle sivuille, hyvä näin. Jätetään sanan säilän heilutus tuleviin otteluihin...

Nuo eilisen pelin Vinsonin tilastot kyllä pistää miettimään onko mies oikea peluri kouvoihin. 20min 2/1. Nyt 3 miehen peliä nähneenä en voi muutenkaan sanoa olevani kovinkaan vakuuttunut miehen peleistä kouvot paidassa.

Miltäs Jerrah Young näytti katsojien silmin? Ilmeisesti myös Carlton Brown ja Latrice Little Tarmon kokoonpanossa Kouvolassa, raporttia näistä?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.