Koripallo.com

Kouvot - Kataja pe 30.12. klo 18:30 @ Mansikka-ahon urheiluhalli

Kumpi korjaa vuoden 2016 viimeiset pisteet?

• Kouvot

Ääniä: 6 50,0%
  • Kataja

Ääniä: 6 50,0%

• Äänestäjiä
    12
Vs: Kouvot - Kataja pe 30.12. klo 18:30 @ Mansikka-ahon urheiluhalli

Tässä Katajan euromenetyksessä / kotimaan vieraspelien takertelussa unohdetaan yksi tärkeä asia. Kaikki suomalaiset joukkueet osaavat katajan hyökkäyspelin jo ulkoa, joukkue on jo scoutattu kymmeniä kertoja, jokainen pelaaja tunnetaan 100%. Teemun palloscriinit ja luovuus saadaan kotimaassa puolustetuksi jo paljon paremmin kuin Katajaa vastaan pelaavat ulkomaalaiset joukkueet ensimmäisellä ja toisella scoutilla. Ulkomaiset joukkueet ovat vielä innokkaasti puolustamassa Mullingsia kaarella kun Suomessa annetaan heittää.
Suomalaiset joukkueet tekevät scouttinsa niin hyvin ja kotimaan liigan pelaajat alkavat muutaman ottelukerran jälkeen tuntea Katajan juonet niin hyvin että Katajan hyökkääminen kotimaassa alkaa olla vaikeampaa kuin kovia eurojoukkueita vastaan.
Tähän osittain perustuu myös se että Nokia pystyi niin hyvin sulkemaan Katajan pelin viime kevään pleijareissa.
Kaikki Suomessa tuntevat ja tietävät Rannikon gamen paremmin kuin ulkomaiset joukkueet. Siksi Katajalla on aika paljon vaikeuksia kotimaan sarjoissa vaikka eurojengit ovat tietysti parempia joukkueita.

No nää Siromaat voi jättää omaan arvoonsa. Ne kun on niin viisaita että ja luulevat tietävän kaikki asiat paremmin kuin me vuosikymmeniä korista seuranneet. Vaikka ei niitä oikeita " faneja " ollakaan.

Eilisenkin pelin perseelleenmenossa ei ollut mitään sijaa väsymyksellä. Eikä Mäkäläisen eikä Seppälän poissaolokaan saa vaikuttaa. Puuttuihan Kouvvoloiltakin Kaunisto, Luosmaa ja Tumppi.

Mutta oikeasti vaikuttaa paljonkin oikean sentterin puute, vaikka joukkueen johdolla ei kuulemma kiirettä sen suhteen olekaan. Väitän, että oikealla sentterillä olisi eilinenkin peli voitettu.

Eilen petti kaikki. Levypallopeli, hyökkäys ja puolustus ja taas se asenne haalarihommiin. Entäs heittopeli. No voipihan se väsyttää, kun heitellään ja roiskitaan niin paljon ohi.

Arvoistella ja spekuloida saa edelleenkin ja pitää saada. Kehua pitää kun on aihetta ja moitteita antaa, jos siihenkin on aihetta.

Ja vielä siihen sentterin puutteeseen. Jos ei sitten rahaa ole kunnon sentterin hankintaan, niin miksi lähteä eurooppaankaan.

Ja onhan se asia niinkin, kuten PikkuMikko kirjoittaa.

PikkuMikko sanoi:
Tässä Katajan euromenetyksessä / kotimaan vieraspelien takertelussa unohdetaan yksi tärkeä asia. Kaikki suomalaiset joukkueet osaavat katajan hyökkäyspelin jo ulkoa, joukkue on jo scoutattu kymmeniä kertoja, jokainen pelaaja tunnetaan 100%.
Suomalaiset joukkueet tekevät scouttinsa niin hyvin ja kotimaan liigan pelaajat alkavat muutaman ottelukerran jälkeen tuntea Katajan juonet niin hyvin että Katajan hyökkääminen kotimaassa alkaa olla vaikeampaa kuin kovia eurojoukkueita vastaan.
Tähän osittain perustuu myös se että Nokia pystyi niin hyvin sulkemaan Katajan pelin viime kevään pleijareissa.

Juuri näin PikkuMikko.

Samaa olen miettinyt itsekin. Katajan ja Gibsonin pitää kehittää jotain uutta kevääksi. Mutta ehtiikö, riittääkö aika? Pelejä on niin paljon, että vaikeaa tulee olemaan uusien kuvioiden opettelu.

Manskarilla oli eilen hieno ja jännittävä ottelu. Etukäteen en olisi uskonut Kouvojen voittoon, vaikka salaa sitä toivoin. Myönnettävä on, että uskoni Pietiin oli jo alkanut hiipua, vaikka olen hänen faninsa aina ollut. Edellinen ottelu oli aivan surkea. Siksi olin ja olen vieläkin yllättynyt eilisestä: puolustus kohdillaan ja siitä seurauksena makea voitto Katajasta. Jos joukkueen ilme on tämä seuraavissakin peleissä, odotukset nousevat meillä katsojillakin. Eilinen tunnelma oli vertaansa vailla, olipa hyvä että tuli lähdettyä paikanpäälle.
Hyvää tuleviin peleihin tietää Abblebyn, Bucklesin, Pledgerin ja Cuffeen tasainen työskentely. Erinomainen oli myös Osku Heinonen ja Saarijärven donkki kruunasi illan. Joukkueena pelaaminen, siinä voiton avaimet. Jos Poikola saa pakan pysymään kasassa, tulevia pelejä on ilo katsella.

Kouvvothan oli eilen aivan sikahyvä. Mitä merkitystä sitten lienee sillä, että varmasti lähtivät ilman mitään paineita peliin. Itse epäilen suuresti, että samanlaista pistetehtailua kaikilta jenkuloilta ja Heinoselta ei ihan lähitulevaisuudessa ole odotettavissa. Kaikilta näiltä onnistui lähes kaikki.

Voin tietysti olla väärässäkin.

Se on kyllä tullut huomattua että jos joskus Katajaa arvostelee kun pelit on menneet huonosti niin heti joku pahoittaa mielensä. Jokaisella on edelleen oikeus omaan mielipiteenseensä ja niin joukkueen, talkoolaisten, toimitsijoiden ja fanien täytyy vaan hyväksyä että kaikki eivät ole samaa mieltä joka asiasta. Itse olen Katajan Korisliigan otteita arvostellut täysin aiheesta kun varsinkin vieraspelit ovat olleet täysiä floppeja. Ja aion jatkossakin arvostella jos ja kun aihetta on vaikka siitä saattaa joku pahoittaa mielensä. Uskon että valmennus ja pelaajat tiedostavat että positiivinen ja negatiivinen palaute kuuluu urheiluun ja elämään yleensäkkin. En jaksa ymmärtää miten jotkut ovat noin sokeita Katajan suhteen. Myönnän että itse pelkään että Kataja floppaa keväällä samalla tavalla kuin Nokiaa vastaan. Varsinkin jos runkosarjassa pelaaminen ei kiinnosta ja Kataja ei saisi kotietua Korisliigan puolivälieriin niin silloin on lähellä että kausi päättyy jo puolivälierissä. Mutta ainiin eihän se haittaa kunhan mestareiden liigassa pärjätään. Minua ainakaan ärsyttää jos Kataja ei pääsisi edes Korisliigassa mitallipeleihin!!!

askelmerkki sanoi:
Kataja otteluiden toimitsija Siromaa syyttelee "faneja" ymmärryksen puutteesta. Kuulemma ei tajuta mitään mistään ja etenkään väsymyksen vaikutusta tuloksiin.

Jotkut uskovat ammattilaisia eli tässä tapauksessa coach Gibsonia joka lehdistötilaisuudessa kertoi ettei väsymyksellä ollut osaa eikä arpaa tähän eikä muihin vierastappioihin. Mitäpä tuohon yksinkertainen "fani" osaisi vastaan sanoa.

Joten puuttuuko Gibsoniltakin ymmärrystä siinä missä "faneiltakin" ja pitäisikö hänetkin bannata areenalta??

Katajaahan ei saa arvioida ja arvostella enää, ollaan kohta kuin Pohjois Koreassa. Jos peli menee vihkoon ja sen toteaa niin on luopio, näin tuntuu logiikka menevän.

Minusta häviössä ei ollut mitään yllättävää ja niitä tulee jatkossakin, antaa tulla vaan. Ja kaikki jotka täällä kirjoittavat eivät ole "faneja", mukana on laidasta laitaan ihmisiä joita koripallo kiinnostaa. Hyvä niin.

Ai sielläkin on tätä loimaalta tuttua pakotettua posia. Toivotavaan ja vaaditaan että fanit ovat aivottomia fanittajia. #yhtaperhetta Kriittinen kannattaja on kauhistus kun se osaa ajatella ja siksi sen kanssa joutuu käymään dialogia, ammattitaidottomalle urheilujohtajalle se on kauhistus.

Itseäni henkilökohtaisesti ärsyttää jokainen hävitty peli, mutta uskon sen tekevän hyvää mestarien liigan matseille ja hyvä niin. Nyt fokus mestarien liigassa ja korisliigasta riittää kotietu puolivälieriin ja sitten nuijitaan pitkät välierät ja finaalit rutiinilla ;D Mitä tähän peliin tulee niin oli taas aika pakkopullaa ihan niin kuin Salossakin, välillä näytti että nyt se aukes, mut eihän se mitään auennu. Kouvot pelas hyvin ja scoras silloin kun piti eikä päästäny Katajaa tokalla puolikkaalla ollenkaan peliin kiinni.

Katajalta taas vieraskentällä pahaa konttaamista, voi voi... Lyhyt on Katajan kevät jos otteet eivät muutu. Siromaalle sellaisia terveisiä, että jokaisella fanilla on oikeus mielipiteeseen, niin positiiviseen kuin myös negatiiviseen. Katajan kohdalla tuntuu olevan vaan niin, että katsotaan pahasti jos fani antaa negatiivista palautetta. Voi voi... Joukkueen pitää ansaita fanien kannustus, sitä mieltä minä olen. Mitä vaan paskaa ei pidä hyväksyä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.