Koripallo.com

Kouvot - Tarmo 18.1. Manskarilla

Kumpi vie?

• Kouvot

Ääniä: 17 81,0%
  • Tarmo

Ääniä: 4 19,0%

• Äänestäjiä
    21
Vs: Kouvot - Tarmo 18.1. Manskarilla

jiipee84 sanoi:
Totta helvetissä olen tarmon kannattaja sillä asun porvoossa ja olen ylpeä omasta kotikaupungistani ja korisjoukkueesta myös vaikka hävisikin tänään, et satu varmaan tietämään että porvoossa ón viimeisen 3 kauden aikana juhlittu jenkkifutiksen suomenmestaruutta ( porvoon butchers kolminkertainen suomenmestari jenkkifutiksessa)

Ihan alkuun Jiipee. Opettele edes lainaamaan oikein muitten viestejä. Ja vaikka se on hienoa, että Porvoo pärjää jenkkifutiksessa, niin puhutaanko kuitenkin siitä koriksesta. :)

jiipee84 sanoi:
Alahan kampanjoida Bernardin, Iisalon, ja Smithin jatkosopimusten puolesta et varmaankaan tiedä että kouvot koriksen suomenmestariksi keväällä 2004 valmentanut Jouni Grönroos sattuu nimittäin olemaan porvoon tarmon uusi toiminnanjohtaja.
Olisi kouvojen kannalta varmasti todella ikävä tilanne jos nämä 3 kyseistä pelimiestä siirtyisivätkin Jounin kontaktien ansiosta ensikaudeksi tarmon riveihin se olisikin kouvoille ISO MENETYS, ainoa pelaaja jonka voitte tarmosta saada niin Hirvikosken jätkä on muutenkin ihan paska joten pitäkää hyvänänne jos näin todella käy.

Niin kui Joopa joo tuossa taisi mainita, voipi olla aika hiljaista, että Grönroos saa haalittua sinne kyseisiä pelaajia. Iisalolla tosiaan sopimus Kouvojen kanssa vielä ensi kaudesta ja vaikka taisin aikaisemmassa viestissäni toivoa Smithin jatkavan Kouvoissa, niin enpä tiedä. Kyse on sen verran kovasta kaverista, että saattaa hyvinkin pelata ensi kaudella ihan muualla kuin Suomessa. Todennäköisesti ei ainakaan Porvoon Tarmossa. Bernardin jatkamiselle Kouvoissa myös ensi kaudella en näe mitään estettä.

jiipee84 sanoi:
Ja mitä tulee tarmon menestymiseen korisliigassa uskon itse, siihen että jonakin päivänä tarmo on koripallon suomenmestari kysymys kuuluukin koska ja milloin se tapahtuu.

Siihen voi mennä jokunen vuosi, mutta toivossa on hyvä elää...

Sen verran täytyy vielä sanoa, että on se jännä, että yhtäkkiä halutaan Smithiä ja Bernardia toisiin joukkueisiin ensi kaudeksi, kun mulla on jääny semmonen kuva koripallo.comin keskusteluista, että nämä, varsinkin jälkimmäinen, on kovin aliarvostettuja jenkkejä muualla kuin kouvolassa, ainakin aina kun vertaillaan Pattersoneihin, Fieldseihin, Henningeihin, Wrighteihin tai kumppaneihin. Tämän on huomannut usein esim match-uppeja seuraillessa... noh tää oli vaan tämmönen havainto...

raappa sanoi:
Sen verran täytyy vielä sanoa, että on se jännä, että yhtäkkiä halutaan Smithiä ja Bernardia toisiin joukkueisiin ensi kaudeksi, kun mulla on jääny semmonen kuva koripallo.comin keskusteluista, että nämä, varsinkin jälkimmäinen, on kovin aliarvostettuja jenkkejä muualla kuin kouvolassa, ainakin aina kun vertaillaan Pattersoneihin, Fieldseihin, Henningeihin, Wrighteihin tai kumppaneihin. Tämän on huomannut usein esim match-uppeja seuraillessa... noh tää oli vaan tämmönen havainto...

Vaikka asiaa tarkasteleekin aina hieman Kouvot-lasien lävitse, niin yleisesti ottaen pidän Smithiä yhtenä sarjan parhaista ja monipuolisimmista jenkeistä yhdessä Williamsin ja Henningin kanssa. Bernard puolestaan on sarjan parhaita juuri combo guardin roolissa. Ja mies on varmasti yksi sarjan parhaista takamiesten puolustamisessa. En siis ihmettele lainkaan, että he ovat haviteltuja pelaajia muiden joukkueiden silmissä. :)

Kaiken kaikkiaan Kouvojen jenkit ovat joukkueeseen loistavasti sopivia. Ciprianokin on parantanut otteitaan huomattavasti kauden edetessä, vaikka useampikin täällä Kouvojen topiikissa oli laittamassa miestä pihalle alkukaudella.

jiipee84 sanoi:
Totta helvetissä olen tarmon kannattaja sillä asun porvoossa ja olen ylpeä omasta kotikaupungistani ja korisjoukkueesta myös vaikka hävisikin tänään, et satu varmaan tietämään että porvoossa ón viimeisen 3 kauden aikana juhlittu jenkkifutiksen suomenmestaruutta ( porvoon butchers kolminkertainen suomenmestari jenkkifutiksessa).

Juttujesi tasosta päätellen taitaakin olla niin, että sinä olet se poju. Koville tuntuu sinulle myös Kouvojen tämän hetkinen menestys (tai se, että minä nautin Kouvojen menestyksestä) ottavan, kun niin täytyy uhota. En tietääkseni ole Tarmolle tai millekkään muullekkaan joukkuueelle pahaa toivonut, vaan puhtaasti iloinnut oman joukkuueeni edesottamuksista. Tämä lienee sallittua ja faneilta jopa toivottavaa käytöstä.

Mitä Vaahteraliigaan tulee, niin kyllähän sitä tulee seurattua ihan säännöllisesti(toisin kuin yllä väärin oletat). Butchers on ollut vahva ja kaikki kunnia siitä heille. Nyt ei kuitenkaan keskustella jenkkifutiksesta, vaan koripallosta ja sitä olen seurannut hyvin aktiivisesti viimeiset 15 vuotta Tähän on mahtunut kolme Kouvojen Suomen mestaruutta, yksi Cup-mestaruus ja muutama kausi, jolloin ollaan jääty pleijareiden ulkopuolelle. Kaikista vaikeuksista huolimatta olen yhä uskollinen Kouvo-fani, vaikka toisella paikkakunnalla vaikutankin.

jiipee84 sanoi:
Alahan kampanjoida Bernardin, Iisalon, ja Smithin jatkosopimusten puolesta et varmaankaan tiedä että kouvot koriksen suomenmestariksi keväällä 2004 valmentanut Jouni Grönroos sattuu nimittäin olemaan porvoon tarmon uusi toiminnanjohtaja.

Olisi kouvojen kannalta varmasti todella ikävä tilanne jos nämä 3 kyseistä pelimiestä siirtyisivätkin Jounin kontaktien ansiosta ensikaudeksi tarmon riveihin se olisikin kouvoille ISO MENETYS, ainoa pelaaja jonka voitte tarmosta saada niin Hirvikosken jätkä on muutenkin ihan paska joten pitäkää hyvänänne jos näin todella käy.

Grönroosin ansioista Kouvojen luotsina, kuten myös heikommin menneestä KTP-pestistä olen hyvinkin tietoinen. Kuten myös miehen palkkaamisesta Tarmon riveihin(toisin kuin taas virheellisesti oletat). Sen sijaan Jounin suhteista Kouvojen tämän hetken edustusjoukkueeseen minulla ei ole sen tarkempaa tietoa, joten siihen en ota kantaa.

Kouvojen pelaajahankintojen hoitaminen ei myöskään kuulu minulle, joten en koe tarvetta kampanjoida kenenkään pelaajan Kouvolaan jäämisen suhteen. Sen hoitakoot miehet, jotka siihen tehtävään on palkattu, eli Kouvojen taustajoukot Pousin ja Kyöstilän johdolla. Jos Jouni onnistuu miehiä Kouvolasta Tarmoon ensi kaudeksi haalimaan, niin onnittelut siitä. Tällä hetkellä(kuten Iisalo myös ensi kaudella) mainitsemasi pelimiehet ovat kuitenkin Kouvoja ja hyvä niin. Tällä hetkellä Kouvot on myös sarjassa Tarmon edellä ja vaikka se sinua selvästi harmittaakin, niin totuttele ajatukseen. Näin saattaa nimittäin asia olla myös kauden päättyessä. Jos ei, niin onnittelut Tarmolle mahtavasti menneestä loppukaudesta.

jiipee84 sanoi:
Ja mitä tulee tarmon menestymiseen korisliigassa uskon itse, siihen että jonakin päivänä tarmo on koripallon suomenmestari kysymys kuuluukin koska ja milloin se tapahtuu.

Vaikka Grönroos onkin tarmon uusi toiminnanjohtaja niin hän on myös kouvojen juniorivalmentaja tämän kauden loppuun ja sen jälkeen Jouni varmaankin jatkaa tarmossa toiminnanjohtan hommissa.

Ja jos Jouni haluaa osallistua tarmon junnujen valmentamiseen niin ok, muistaakseni tarmon valmentaja Lars Ekström sanoi ennen kauden alkua että pari vuotta kun tehdään hyvää duunia niin saadaan porvoosta suomen koripallo pääkaupunki ja itse henkilökohtaisesti uskon tämän vision toteutumiseen ja lopuksi haluan sanoa että Onnea voitosta sinne kouvolaan.

Kannusta suosikkijoukkuettasi ja usko Ekströmin visioihin, jos niin haluat. Unelmia on jokaisella hyvä olla. Porvoo Suomen koripallopääkaupunkina? Realismia, optimismia, vai utopiaa, sen päättäköön jokainen itse. Minulle tuo on tällä hetkellä utopiaa, mutta jos Tarmo joskus Suomen mestaruuden voittaa, niin minulla ei tule olemaan vaikeuksia onnitella Tarmoa siitä.

Nyt keskityn kuitenkin tähän kauteen ja seuraan tyytyväisenä Kouvojen tämän hetkisiä otteita. Kouvot on juuri nyt yksi sarjan kuumimpia joukkueita ja tämä on asia, joka ei lämmitä ainoastaan minua, vaan varmasti myös monia muita Kouvot-faneja. Tsemppiä kuitenkin myös Tarmolle ja onnea pudotuspelipaikan metsästykseen.

P.S. Jos vielä opettelet käyttämään tuota lainaustoimintoa, niin kaikkien on helpompi nähdä, mikä osa tekstistäsi on toiselta käyttäjältä lainattua ja mikä omaa tekstiäsi. Oma teksti tulee siis niiden quote-sulkeiden ulkopuolelle ;)

raappa sanoi:

Toi on muuten aivan totta, Corey Smith on ylivoimasesti sarjan aliarvostetuin pelaaja. Bernard tulee melkein kakkosena. Tuli itsellänikin yks päivä mieleen kyseinen havainto.

Zone sanoi:
Vaikka asiaa tarkasteleekin aina hieman Kouvot-lasien lävitse, niin yleisesti ottaen pidän Smithiä yhtenä sarjan parhaista ja monipuolisimmista jenkeistä yhdessä Williamsin ja Henningin kanssa. Bernard puolestaan on sarjan parhaita juuri combo guardin roolissa. Ja mies on varmasti yksi sarjan parhaista takamiesten puolustamisessa. En siis ihmettele lainkaan, että he ovat haviteltuja pelaajia muiden joukkueiden silmissä. :)

Smithin kovuutta tuskin kukaan korisfani jolla ei ole puusilmiä kiistää, mutta Bernardin erityinen kovuus on minulta vielä näkemättä. Ei sinänsä että Bernard olisi huono tai edes keskitason alapuolella, mutta en sitä sarjan kovimpiin takamiehiin lukisi. Jotenkin minulla on fiilis että Bernardin pistekeskiarvo ei ole koko totuus. Joka pelaajalla on se oma tilastoissa näkymätön puolensa, enkä koe että Bernardin avut jengikavereiden tekemisessä paremmiksi olisi toteennäytettyjä. Olen kyllä valmis muuttamaan kantaani kun näen todisteita.

jiipee84 sanoi:

Vaikka Grönroos onkin tarmon uusi toiminnanjohtaja niin hän on myös kouvojen juniorivalmentaja tämän kauden loppuun ja sen jälkeen Jouni varmaankin jatkaa tarmossa toiminnanjohtajan hommissa.

Hahhaa.
Tarmo ei voita mestaruutta ikinä.
Grönä on lähinnä vitsi.Ei vaan onneksi osannut pilata Kouvojen -04 mestaruutta.

Airball sanoi:
Hahhaa.
Tarmo ei voita mestaruutta ikinä.
Grönä on lähinnä vitsi.Ei vaan onneksi osannut pilata Kouvojen -04 mestaruutta.

Joku sanoi joskus jossain, että mestaruuden hankkimiseen tarvitaan Marcus Grant. :) Miten se olikaan -04? Eikös Kouvojen pelit alkaneet kulkea, vasta kun Micah Brand heivattiin ja Grant tuli tilalle?

Sinällään jännää tuossa oli että miehet eivät olleet samanpelipaikan pelaajia, kaudella jolloin korisliigassa oli sallittu ainoastaan yksi jenkki, vaan Kaunisto hyppäsi yhdessä Luke Deanin (eu-vahvistus) korinalle.

Nanna sanoi:
Ensimmäistä jaksoa oli ilo seurata katsomosta, kun isännät pitivät hauskaa kentällä Tarmon kustannuksella.

Toisella jaksolla tuli ehkä liian hyvä olo ja Tarmo pääsi rokottamaan Kouvoja. Lisäksi pientä turhautumista oli havaittavissa, kun E M-T otti mittaa Katajan kanssa. Mukavasti Esa sai kalastettua hyökkääjän virheet. Myöhemmin Kouvot sai kuitattua 2 kpl:tta sellaisia Tarmonkin suuntaan. Toinen niistä oli niin selvä kalastus, että ihmettelin miten tuomari voi mennä noin halpaan...

Kolmatta jaksoa Tarmo pelasi tosissaan noin 5min ja sen jälkeen luovuttivat kuin seinään. Loppu olikin pelailua, josta lähes koko viimeisen kympin nautti synttärisankarit Oksanen ja Käki. Hienoa junnut! :)

Bennetistä saattaa olla Tarmolle vielä hyötyä, muttei minusta mikään kummoinen ole. Muutaman korin teki, kun ottelu oli jo ratkennut.

Kiitos Kouvot ja tsemiä jatkoon! :D
Nanna,Bennet ollu pari päivää joukkueessa,luuletko että tekee heti joku 30 pinnaa? Kuvioit yms taitaa olla kyllä hukassa kun pari päivää ja muutamat treenit vetäny.

tarmo05 sanoi:
Nanna,Bennet ollu pari päivää joukkueessa,luuletko että tekee heti joku 30 pinnaa? Kuvioit yms taitaa olla kyllä hukassa kun pari päivää ja muutamat treenit vetäny.

En luullut, että Bennet tekisi Kouvoja vastaan joku 30 pinnaa. Ei mikään kummoinen kaveri, mutta varmaan Tarmolle ihan avuksi, kuten aiemmin sanoin.

Kyllä Bennet on pelimiehiä, tais vaa poikaa vähän jännittää.

Jepulis. Bennetistä voi olla Tarmolle suurtakin hyötyä kunhan ensin pääsee kunnolla sisälle joukkueeseen. Melko nopea kaveri oli eikä mikään huono puolustajakaan. Pelisilmäkin oli ihan kelpo luokkaa, että ihan pelimies voi olla.

Lassekin sanoi Uusimaa lehdessä, että Bennett pelasi alussa jopa liian epäitsekkäästi. Bennett oli ilmeisesti kuullut juttuja jossa häntä syytetään itsekkyydestä.

Turha jälkiviisastella mutta olikohan fiksua että Tarmon vahvistukset saapuivat Suomeen päivää ennen peliä? Olisikohan miteluummin kannattanut lyhentää lomaa parilla päivällä. Olettaisin että joukkue kerkesi harjoitella kerran tai kaksi. Vaikken paikalla ollutkaan, niin uskoisin että häviö menee ainakin osittain sen piikkiin että McCarroll ja Leech henkisesti olivat vielä kotimaassaan ja että Bennett on vielä ihan pihalla kuivioden suhteen. Tilastot ovat tilastoja mutta kyllä ne jo kertovat ettei joukkuepeli ole toiminut. Turpaan olisi varmaan tullut joka tapauksessa mutta kuitenkin. Voi kyllä ihmetellä miten Tarmo koki että heillä on varaa antaa tasoitusta Kouvojen tasoista joukkuetta vastaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.