Joo kyllä mua myös hiukan ihmetyttää nämä puheet siitä että jotain junnuja ois heitetty hukkaan Liimon aikakaudella. Silloin kotkassa ei ollut kuin tasan 2 lupaavaa junnua, jotka olivat Roope Mäkelä ja Jani Jernvall!!! Herroja ei varmasti tarvi sen enempää esitellä. Minä nyt en muista ihan tarkkaan koko penkkiä kaikilta näiltä Liimon vuosilta, mutta 80- luvulla penkki koostui lähinnä vanhoista sarjajyristä. Joukkueessa oli mukana vielä Paananen/Paanaset, Rakkolainen, Lehtoranta...-88 mestaruusvuonna penkillä oli ainakin Tommi Lanki ja Esa Hulanmäki. Hulanmäestä nyt tuskin odotettiin mitään, mutta Tommi Lankistahan tuli kovan luokan pelimies. 90-luvun alussa sitten tuli nuoria, ainakin minun mieleen muistuu nimet: Saku ja Simo Paananen, "Pekko" Nyman, Kimmo Koskinen, Sauli Lanki, Timo Kaprio...nämä siis sellaisia jotka siellä penkillä istuivat! Mutta ei mun mielestä näistä kenestäkään puhuttu minään SUURENA lupauksena! Roopen Liimo nosti joukkueeseen muistaakseni 16 vuotiaana, eikä mennyt kauaa kun Roope saikin jo peliaikaa. Tosin Mäkelä oli kyllä sen verran lupaava, että mitään riskiä hänen peluuttamisessaan ei ollut.
En nyt tässä mitenkään yritä Liimoa puolustella, koska ei hän minunkaan mielestäni mikään junioreitten kehittäjä ole, mutta puheet vaan näistä menetetyistä nuorista on kyllä ihan tuulesta temmattuja. Totuus vaan on, että kotkassa ei kultaisen 70-80 luvun jälkeen tullut lupaavia nuoria piiiiiitkään aikaan. En tiedä olisiko Kari nyt sitten ihanteellinen valmentaja Kotkalle, koska minunkin suosikkini Rodmanin tapaan on Kaminen! Tosin täytyy myöntää että hiukan houkuttaisi katsoa millaisen joukkueen Liimo saisi kasattua, eritoten jenkkivalinnat kiinnostaisi nähdä! Liimon historia näissä hommissa on varmasti maamme parasta, ei pelkästään Kotkassa, mutta muuallakin.