Koripallo.com

KTP 2008-2009

Vs: KTP 2008-2009

Olisihan se hyvä jos niin sanotusti "pääsisi itse mittaamaan" eli josain olisi oikea pituudet. Noista meinaan tuli mieleen Corey Smith että paljonhan hän oikeasti onkaan kun eurobasket sanoo 196 ja oli kyllä meitin Smithiä puolipäätä lyhyempi :)

D. Petties Fan sanoi:
Olisihan se hyvä jos niin sanotusti "pääsisi itse mittaamaan" eli josain olisi oikea pituudet. Noista meinaan tuli mieleen Corey Smith että paljonhan hän oikeasti onkaan kun eurobasket sanoo 196 ja oli kyllä meitin Smithiä puolipäätä lyhyempi :)

Kiinnitin itse asiassa viime kaudella pariin otteesen tuohon huomiota; on Vekkilää lyhyempi(seisoskelivat vierekkäin) ja jossain pelissä olin tähtiraadissa ja Smith pokkasi palkinnon, niin ei paljon minua pidempi ollut(186cm).

Topi123 sanoi:
Kiinnitin itse asiassa viime kaudella pariin otteesen tuohon huomiota; on Vekkilää lyhyempi(seisoskelivat vierekkäin) ja jossain pelissä olin tähtiraadissa ja Smith pokkasi palkinnon, niin ei paljon minua pidempi ollut(186cm).

Hyvä kun olet noin läheltä päässyt asiaan perehtymään ;) Vekkilän pituudeksi on lähes aina mainittu 192 ja mitä olen itse vieressä ollut, niin tuo on kyllä lähellä jos ei jopa täysin totuus (koska itse olen saman mittainen)

Kun tätä kengät jalassa pelaajien pituuden mittausta kerran ihmettelin eräälle amerikkalaiselle pelaajalle, hän vastasi: "Totta kai meidät mitataan kengät jalassa kun kengät jalassahan me pelataankin." Et silleen. :D

KTP Basketin sivuilta :

24.08.2008:
KTP:n harjoituspelien aikataulut

KTP aloittaa harjoituspelinsä 3.9 Karhuvuoressa, jolloin vastaaan asettuu Helsingin NMKY. Ottelu alkaa klo 19 ja yleisöllä on vapaa pääsy. Tämä ottelu on myös ensimmäinen tilaisuus nähdä Nanski sekä uudet amerikkailaispelaajat tositoimissa.

Sen jälkeen KTP kohtaa Helsingissä NMKY:n toistamiseen 9.9, tällä kertaa Helsingissä. 13-14.9 KTP osallistuu BC Jyväskylän järjestämään turnaukseen. Tähän turnaukseen tulee mukaan myös viime kauden luottopelaaja Steve Smith. 19-21.9 KTP on mukana Tallinassa pelattavassa kansaivälisessä turnauksessa, jossa isäntäjoukkue TTÜ:n lisäksi vastaan asettuvat kLiettuan suurjoukkue Zalgiris Kaunas sekä vielä nimeämätön joukkue Kiovasta.

Harjoituspelit päättyävät kahteen Södertälje Kingsejä vastaan pelattavaan otteluun. Ruotsalaisjoukkue eteni viime kaudella maansa sarjassa välieriin asti. Ensimmäinen kohtaaminen 24.9 pelataan poikkeuksellisesti Haminassa.

3.9 klo 19  KTP-HNMKY Karhuvuoren Urheilutalo (ilmainen)
9.9   HNMKY-KTP
13-14.9 Turnaus Jyväskylässä ( la 13.9 klo 13 Korihait, klo 17 BC Jyväskylä ja su klo 15 Planja)
19.9-21.9  Turnaus Tallinassa (TTÜ, Kiova, Kaunas)
24.9 klo 18  KTP - Södertälje Kings (Hamina)
25.9 klo 18:30 KTP - Södertälje Kings (Karhuvuori)

Onko tietoa jenkkien saapumisesta? Huomenna eka harkkamatsi, ovatko uudet jenkit siinä varmasti mukana?

Vinson on tullut jo eilen kotkaan! Mielestäni on ainut jenkki mukana huomisessa pelissä.
Kuulin että Battle saapuisi maahan vasta torstaina. Smithin tilanteesta ei mitään tietoa, tuleeko myös torstaina vai vielä myöhemmin.

Pakkohan se on silti huomenna paikalle vääntäytyä!

Molempien uusien jenkkien piti olla alunperin huomisessa pelissä, harmi jos Battlea ei nyt sitten nähdäkkään. Jostain luin et Smith tulisi syyskuun puolessa välissä Kotkaan..

En mä mene varmasti sanomaan että Battle tulisi vasta torstaina! Eilen ei ainakaan vielä ollut treeneissä mukana, ja kuulin että vasta torstaina olisi Kotkassa.

Pounds teki sopimuksen ToPoon, mutta onko Mäkäläisestä kuulunut mitään?
Muita sopimuksia enään tuskin tehdään, vaikka tosin muutama juniori, keiden nimiä ei ole vielä missään julkaistu, pyörii ensi kaudella joukkueen mukana!

Tule katsomaan KTP:n ensimmäistä peliä!

Tervetuloa seuraamaan KTP - Basketin kauden ensimmäistä harjoitusottelua keskiviikkona 3.9 klo 19. Vastaan tulee vanha vihollinen Helsingin NMKY, joka kävi mittaamassa Namika Lahden kuntoa viime viikolla Lahdessa. Ottelu oli tasainen puoli-aikaan asti, mutta sitten Lahti näytti tasonsa ja vei ottelun nimiinsä 88-68. HNMKY:n riveistä kunnostautui KTP:n kasvatti Sauli Silvonen upottaen 22 pistettä.

KTP:n riveissä debytoivat Nanski Addae sekä sunnuntaina Suomeen saapunut Durell Vinson, joka on harjoituksissa osoittanut olevan hyvässä kunnossa. Aikaisemmista tiedoista poiketen Khayri Battle saapuu suomeen vasta loppuviikosta, eikä näin ollen ole kokoonpanossa vielä keskiviikon ottelussa.

Otteluun on yleisöllä ilmainen sisäänpääsy!

Waldemar sanoi:
Kymen Sanomien verkkoliite vihjaa Mäkäläisen tulevan Kotkaan :D

http://www.kymensanomat.fi/urheilu

Jos näin käy, niin KTP:lläkin on hyvin pullat uunissa. Tosin mielestäni tässä tilanteessa Battlen tilalle voisi ottaa pointin rapakon takaa, mutta Sopanen haluaa ilmeisesti peluuttaa sillä paikalla Nanskia ja Ikävalkoa.

JoKaFan sanoi:
http://www.kymensanomat.fi/urheilu

Jos näin käy, niin KTP:lläkin on hyvin pullat uunissa. Tosin mielestäni tässä tilanteessa Battlen tilalle voisi ottaa pointin rapakon takaa, mutta Sopanen haluaa ilmeisesti peluuttaa sillä paikalla Nanskia ja Ikävalkoa.
Samaa mieltä! Jos Mäkäläinen saadaan, niin KTP:llä on ensikaudella todella iskukykyinen joukkue. Kumpi aloittaa penkiltä: Ilmonen, vai Mäkäläinen? ;) En olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut että meillä olisi tulevalla kaudella mahdollisesti penkiltä aloittava maajoukkuepelaaja!

Mykkis sanoi:
Samaa mieltä! Jos Mäkäläinen saadaan, niin KTP:llä on ensikaudella todella iskukykyinen joukkue. Kumpi aloittaa penkiltä: Ilmonen, vai Mäkäläinen? ;) En olisi vielä muutama kuukausi sitten uskonut että meillä olisi tulevalla kaudella mahdollisesti penkiltä aloittava maajoukkuepelaaja!

Tosi hieno juttu, odotellaan nyt rauhassa. Sopasella hyvä jengi kasassa, katsotaan mihin mies pystyy. Pitääpä tulla tänään katselemaan mikä fiilis joukkueessa on ennen kauden alkua.

Olisi kyllä kova juttu. Tai eihän tuo Kottikaan huono vaihtoehto olisi! Eiköhän tässä kuitenkin Mäkäläiseen viitata, joka olisi KTP:lle huikea vahvistus! Sama ajatus tuli kuin JoKaFanille, eli olisiko jenkkipointti nyt kuitenkin viisain valinta. Ei Nanskikaan huono ole, ja toisaalta Battlen on ilmoitettu pelaavan paikkoja 1-3 mutta mutta... Harvoin laiturina pääasiallisesti pelaava pelaaja on myös tosi kova pelintekijä! Mutta jos Battle on kova peluri niin sitten näillä mennään - hyvältä vaikuttaa!

1. Nanski/Ikävalko
2. Ilmonen/Lehtoranta
3. Battle/Heinonen
4. Smith/Mäkäläinen
5. Vinson/Myllylä

+Dobras

Tällä miehityksellä, mikä siis vaikuttaisi todennäköisimmin toteutuvalta, meillä olisi kova kymmenikkö, jossa kaikille viidelle paikalle löytyy kaksi pätevää ehdokasta. Varsinkin laituriosasto kuulostaa huikean kovalta! Jopa kakkosviisikolla voisi haastaa liigajoukkueita: Ikävalko-Lehtoranta-Heinonen-Mäkäläinen-Myllylä... Ainakin melkein!

Mutta Nanski aloituksessa ja Ilmonen tai Mäkäläinen penkillä... onko tässä epäkohta? Olisiko nyt kuitenkin sen puhtaan jenkkipelintekijän paikka?

1. Jenkki PG/Nanski
2. Ilmonen/Lehtoranta
3. Mäkäläinen/Heinonen
4. Smith/Dobras
5. Vinson/Myllylä

+Ikävalko

Onhan tuo tietysti laituriosaston rotaatiosta pois, mutta aloitus on mielestäni kovempi, mikäli kunnon pointti saataisiin!

Mutta eiköhän tämä ole turhaa spekulointia. Toivotaan että Battle on kova peluri (ja ylipäätään tulossa Kotkaan), ja toivotaan että tämä "salaperäinen" maajoukkuelaituri tänne saadaan. Me todellakin pelataan mitaleista kaudella 2008-09!

Ja hatunnosto sinne KTP-Basketin johtokunnan suuntaan! Siellä ilmeisesti oikeasti tehdään töitä ja halutaan nostaa kotkalainen koripallo takaisin huipulle. Hienoa!

Nim. kyllästynyt perseilyyn jalkapallon puolella...

Ilmonen vaan penkiltä mukaan peliin. Mies alkaa olee sen verran vanha ja väsynyt ja pahimmillaan melkonen pujottelukeppi puolustuksessa. Tämä ei tarkoita sitä, että Ilmoselle ei annettaisi peliaikaa ollenkaan, mutta mielestäni helposti tuolla miehityksellä vähän aktiivisemmin vaihtaen Ilmoselle se 20min/peli aikaa kentällä. Varmasti tehot pysyy hyvinä ja jaksaa noilla minuuteilla hyvin puolustuspäässäkin.

E440 sanoi:
1. Nanski/Ikävalko
2. Ilmonen/Lehtoranta
3. Battle/Heinonen
4. Smith/Mäkäläinen
5. Vinson/Myllylä

+Dobras

Tällä miehityksellä, mikä siis vaikuttaisi todennäköisimmin toteutuvalta, meillä olisi kova kymmenikkö, jossa kaikille viidelle paikalle löytyy kaksi pätevää ehdokasta. Varsinkin laituriosasto kuulostaa huikean kovalta! Jopa kakkosviisikolla voisi haastaa liigajoukkueita: Ikävalko-Lehtoranta-Heinonen-Mäkäläinen-Myllylä... Ainakin melkein!
Tainut kirjoittajalta mennä Mäkäläiset sekaisin. Ville on kyllä sellainen 2-3 paikan peluri. ;)

Nansi
Battle
Mäkäläinen
Smith
Vinson

Ei huono tämäkään.

Eiks tästä jo jauhettu? Ei oo menny Mäkäläiset sekasin, vaan nimenomaan 194cm laitahyökkääjä Ville Mäkäläistä tarkoitan. Itse näen hänet Suomessa pelipaikoilla 3-4. Itseasiassa tuo kolmospaikka taitaa olla Villelle selvästi se oikein. Siksikin ehdottamani viisikko jenkkiPG-Ilmonen-Mäkäläinen-Smith-Vinson kuulostaa erittäin hyvältä.

Ja sanotaan vielä että veikkaan Mäkäläisen olevan oikeasti pitempi kuin kaksimetriseksi jatkuvasti ilmoitettava Steve Smith. Mutta jottei mene väittelyksi niin uskon Mäkäläisen (jos tänne tulee) pelaavan pääasiassa kolmospaikkaa, Smithin pelatessa nelosta. Uskon kuitenkin että Ville nähdään myös "Power Forwardina" kauden mittaan. Se siitä.

Taitaa oikeasti olla muilla seuroilla rahat lopussa, kun Kotkaan ViMä on menossa. Mahtuisi kaikissa korisliigan joukkueissa kuitenkin avaukseen. Eihän kukaan selväjärkinen halua asua Kotkassa, eihän? ;) Jos siirto toteutuu niin tämä nostaa KTP:n playoff jengiksi !

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.