Koripallo.com

KTP 2008-2009

Vs: KTP 2008-2009

No sitten vois Grönroos irrota Porvoosta edullisesti ;) Vai vieläkö KTP maksaa muutenkin Jounin palkan?

E440 sanoi:
Jos pätevä valmentaja on mahdollista saada niin kannatan ehdottomasti! Kunhan se EI ole Liimo, Piipari tai Pounds.

EDIT: Oikeasti voisi tehdä hyvää joukkueelle, mutta se pitäisi tehdä NYT! Runkosarjaa on sen verran jäljellä että uudet kuviot saataisiin ajettua sisään, ja pleijareihin päästäisi "nousussa". Nyt ollaan päät painuksissa ja vieläpä hakataan sitä päätä seinään. Ilman mitään järkeä.

Tarvittaisiin valmentaja joka tuo ennen kaikkea henkeä, mutta myös idean hyökkäyspeliin.

Kurki, Saarinen, Tammivaara tai Ekström (kausi päättyi Hurrilandiassa) tulevat etunenässä mieleen...

JoKaFan sanoi:
Kurki, Saarinen, Tammivaara tai Ekström (kausi päättyi Hurrilandiassa) tulevat etunenässä mieleen...
Ei näitä pojankoltiaisia, sillä kontrastiksi nykylinjalle tarvitaan Kotkassa kokenut ja kovan auktoriteetin mies. Jo mainittujen Piiparin, Liimon ja Saarisen lisäksi sopivia voisivat olla Helimäen Ensio ja Rannan Make. Myös Luxemburgista vapautui hiljattain eräs kultasormi.

Laku Pedersen sanoi:
Ei näitä pojankoltiaisia, sillä kontrastiksi nykylinjalle tarvitaan Kotkassa kokenut ja kovan auktoriteetin mies.

Larry Pounds taitaa vapautua piakkoin ja on jo valmiiksi paikkakunnalla...

Ihan en ymmärrä teitä Kotkalaisia, joukkue on sarjassa neljäntenä ja pelannut vasta muutaman matsin nykyisellä kokoonpanolla. Williams oli todella dominoiva pelaaja ja uuden miehen sisäänajo ottaa varmasti vielä aikansa.

Muisti taitaa olla sielläpäin todella lyhyt, ensimmäistä kautta valmentavaa Sopasta ollaan potkimassa pois vaikka voitto% yli 60. Viime kaudella se oli kuitenkin 40% joten ei teillä ihan huonosti ole mennyt.

Aina jaksatte valittaa että omat junnut eivät pääse kentälle ja lähtevät muualle, nyt kun kerrankin on yksi kaveri todella isossa roolissa (Ikävalko) ja muutama rotaatiossa (Dobras & Lehtoranta) niin siitäkin pitää valittaa.

E.Kettunen sanoi:
Ihan en ymmärrä teitä Kotkalaisia, joukkue on sarjassa neljäntenä ja pelannut vasta muutaman matsin nykyisellä kokoonpanolla. Williams oli todella dominoiva pelaaja ja uuden miehen sisäänajo ottaa varmasti vielä aikansa.

Muisti taitaa olla sielläpäin todella lyhyt, ensimmäistä kautta valmentavaa Sopasta ollaan potkimassa pois vaikka voitto% yli 60. Viime kaudella se oli kuitenkin 40% joten ei teillä ihan huonosti ole mennyt.

Ensimmäinen kappale sinällään totta. Tässä kohtaa ei voi tuijottaa ainoastaan sarjataulukkoa vaan koko kuvaa. Joukkueen pakka on sekaisin ja peli on tehotonta ja hengetöntä. Sopaseen en itse ole ollut tyytyväinen oikein missään kohta kautta. Kyllähän valmentajavaihtospekulaatiot saattavat herättää ihmetystä, mutta itse olen vaihdon kannalla. Sopanen ei ole Korisliiga-tasoa. Tämä on minun mielipide.

E.Kettunen sanoi:
Aina jaksatte valittaa että omat junnut eivät pääse kentälle ja lähtevät muualle, nyt kun kerrankin on yksi kaveri todella isossa roolissa (Ikävalko) ja muutama rotaatiossa (Dobras & Lehtoranta) niin siitäkin pitää valittaa.

Häh? Miten tämä liittyy valmentajanvaihtoon? Ja missä on valitettu ettei omat junnut pääse kentälle? Tai missä on haikailtu muualle siirtyneiden perään? KTP:stä on lähtenyt Michael Pounds viime kaudella ja Anssi Kinnaslampi jo vuosia sitten muualle. En muista ensimmäistäkään kirjoitusta missä kummankaan perään olisi haikailtu tai ihmetelty siirtoa.

Jos vähän seuraa tätä keskustelua eikä tule viimeisten kommenttien perusteella ihmettelemään, niin huomaa että pikemminkin junnut ovat olleet liian isossa roolissa! Kuten olen sanonut, potentiaalisten junnujen peluuttaminen on todella hienoa, mutta Sopasen peluuttamisessa ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Ikävalkon onnistumisista olen enemmän kuin iloinen, mutta ei tuokaan läpimurto Sopasen ansiota ollut. Nanskin loukkaannuttua muita vaihtoehtoja ei ollut. Sami oli todella vaisu alkukaudesta, eikä Sopanen tuolloin hänelle antanut kunnolla vastuuta. "Junnu"kolmikkoa Ikävalko-Lehtoranta-Dobras on peluutettu koko ajan. Juuri sen verran ettei todellista vastuuta ja pelituntumaa saa, mutta niin paljon kuitenkin että peli on sekaisin. Vielä kun Sopasen tyyli on laittaa useampi heistä samaan aikaan kentällä, ja vielä esimerkiksi Myllylän kanssa samaan aikaan, niin vastustaja on saanut aika paljon tasoitusta. Ikävalko pääsi peliin sisään vasta kun minuutit nousivat kunnolla ja sai oikeasti vastuuta. Tämä oli pakkotilanne Sopaselle. Eikö hyvä valmentaja olisi huomannut Ikävalkon potentiaalin jo ennen pakkorakoa? Uskon että esimerkiksi Pavi olisi ajanut Ikävalkon sisään jo ajat sitten. Tai Lehtorannan tai Dobraksen, kenessä hän sen potentiaalin näkeekään. Ja vielä Dobraksesta ja Lehtorannasta. Vaikka on kuinka hienoa että omat junnut saa vastuuta niin ei se kauheati naurata jos peluutus tehdään tulosten kustannuksella. Juho ja Milos ovat valitettavasti olleet todella pihalla. Ei haluaisi valittaa, mutta kyllä tuota peluuttamista on useamman kerran joutunut ihmettelemään.

Mutta tässä valmentajaspekuloinnissa on kyse huolesta. Joukkueen peli ei ole vakuuttavaa, ei todellakaan. Ratkaisijoita ei juurikaan ole. Se kovin ratkaisija pistettiin pihalle, mutta jollain tapaa uskon seurajohdon harkintakykyyn. Tuskin tuon tason pelaajaa tässä vaiheessa kautta kovin heppoisin perustein pihalle potkitaan! Eri asia sitten on tämä hänen korvaajansa. Edelleen nähtävästi vain omien tilastojen takia pelaava Owens ei ole vakuuttanut. Heittovoimaa tuli, mutta yrityksistä ei koripallossa palkita. Lisäksi Owens vaikuttaa huonokuntoiselta, laiskalta ja ei-motivoituneelta. Puolustus ei tunnu kiinnostavan ja hän onkin omassa päässä se heikko lenkki. Tässä taidettiin mennä metsään. Noh, odotellaan että pääsee kunnolla joukkueeseen sisään.

Odotellaan ja ihmetellään mitä päättäjät tekevät.

Useamman vuoden tätä palstaa seuranneena kotkalaiset ovat jaksaneet harmitella hukattujen lupausten perään, oli kyse sitten Joni Harjulasta tai Sauli Silvosesta tai niistä junnuista jotka yksinkertaisesti lopettivat kun Kari Liimo tai joku muu valmentaja ei junnuja lainkaan peluuttanut.

Montako valmentajaa Kotkalla on viimeisen viiden vuoden aikana ollut? Moneenko siellä ollaan oltu tyytyväisiä?

Case Williamsista ei minulla ole yhtään enempää tietoa kuin sinullakaan, en tiedä miten tulehtuneet muun joukkueen ja Williamsin välit olivat mutta ilmeisesti jotain oli vialla kun tiet veivät eri suuntiin. En myöskään tiedä potkittiinko Williams pois vai lähtikö itse.

E.Kettunen sanoi:
Montako valmentajaa Kotkalla on viimeisen viiden vuoden aikana ollut? Moneenko siellä ollaan oltu tyytyväisiä?

Olisko tässä kaikki, saattaa muistikin pätkiä
Eero Saarinen
Jouni Grönroos
Jouni Enegren
Kari Liimo
Ray Ailus
Sauli Lanki
Larry Pounds
Miikka Sopanen

Laku Pedersen sanoi:
Ei näitä pojankoltiaisia, sillä kontrastiksi nykylinjalle tarvitaan Kotkassa kokenut ja kovan auktoriteetin mies. Jo mainittujen Piiparin, Liimon ja Saarisen lisäksi sopivia voisivat olla Helimäen Ensio ja Rannan Make. Myös Luxemburgista vapautui hiljattain eräs kultasormi.
Mäkelä, Marttila tai Tuomala, ovatko kiinnostuneita tai päteviä? Miksi joukkueessa on kaverit Barnes tai Karhinen??Ovatko päässeet kertaakaan kentälle???

Olihan tuo Karhinen eilen kentällä 8]

Ihmetteln suuresti, jos valmentaja vaihtuu. Mihin en kyllä usko itse.

D. Petties Fan sanoi:
Lähinnä varoitus vihaisesista Kouvoista :)
Pieksitte ne ja nyt suuttu ja kostaa meille ja oikein telkkarissa maanantaina ;D
Näin pääsi tällä kertaa käymään...

E.Kettunen sanoi:
Useamman vuoden tätä palstaa seuranneena kotkalaiset ovat jaksaneet harmitella hukattujen lupausten perään, oli kyse sitten Joni Harjulasta tai Sauli Silvosesta tai niistä junnuista jotka yksinkertaisesti lopettivat kun Kari Liimo tai joku muu valmentaja ei junnuja lainkaan peluuttanut.

Case Williamsista ei minulla ole yhtään enempää tietoa kuin sinullakaan, en tiedä miten tulehtuneet muun joukkueen ja Williamsin välit olivat mutta ilmeisesti jotain oli vialla kun tiet veivät eri suuntiin. En myöskään tiedä potkittiinko Williams pois vai lähtikö itse.

Näet asiat vähän turhan mustavalkoisesti. Olen ehkä sata kertaa kirjoittanut että potentiaalisia junioreita pitääkin ajaa sisään. Harjulassa ja Silvosessa oli mielestäni potentiaalia, ja heille olisi isoilla minuuteilla voinut käydä samoin kuin Ikävalkollekin, eli nousta runkopelaajaksi. Edelleenkin, Sopanen peluuttaa junioreita tyhmästi. En minä silloinkaan toivonut että Saarinen heittäisi Silvosen, Harjulan, Tolosen ja Syrjäsen yhtä aikaa kentälle, mutta esimerkiksi Harjulalle olisin suonut enemmän pelintekovastuuta. Liimon kultavuosista onkin jo vaikeampi sanoa. Silloin penkillä oli Paanasen veljekset, Sauli Lanki, Timo Kaprio, Riku Piipari ym. Paljon on puhuttu että heidät pilattiin istuttamalla penkillä mutta tuohon on vaikea ottaa kantaa kun en silloin ollut välttämättä aivan perillä asioista.

Valmentajista. Ailus oli hyvä valmentaja, tosin ei tainnut olla kauhean hyvä henkilöjohtaja. Tykkäsin Reiskan intensiteetistä ja täydellisestä eläytymisestä. Reiskalla oli auktoriteettiä ja hän pystyi herättämään joukkueen. Osasi myös reagoida peliin otteluiden sisällä. Taisi vaan tietyiltä osin mennä liian pitkälle. Mutta ehdottomasti hyvä valmentaja!

Saarisesta tykkäsin myös. Taisi sielläkin välillä salamoida pelaajien ja valmentajan välillä, mutta Eero nosti mielestäni KTP:n takaisin huipulle. Peluutuksesta jäi vähän hampaankoloon, mutta silti Saarisen ja Sopasen peluuttaminen on kuin yö ja päivä.

Grönroos ei saanut ikinä joukkuetta haltuun. Pounds on mielestäni täysin aseeton valmentaja. Potentiaalia ehkä on, mutta taktisesti köyhä valmentaja, samoin pelin sisällä ei minkäänlaista toimintaa. Ei osannut reagoida peliin. Liimosta puhutaan yliarvostettuna valmentaja, 90-luvun KTP:n olisi aika moni valmentanut mestaruuksiin. Mutta eikös Liimo jonakin vuonna nostanut KTP:n suosta kesken kauden? Liian rauhallinen nykyvalmentajaksi, mun mielestä. Enegrenistä on paha sanoa. Langissa on potentiaalia, ehkä parhaimmillaan kuitenkin kakkosena.

E.Kettunen sanoi:

Ehkäpä Williams ei ollutkaan joukkueen ainoa mätäpaise? Mahdollistahan sekin, että Sopanen ei nauti pelaajien luottamusta ja Williams kärkkäinpänä Sopasen arvostelijana joukkueen sisällä ja söi täten joukkuehenkeä. Kun Demon lähti asioiden toivottiin parantuvan, mutta Sopanen ei vielä ole saanut pelaajiensa luottamusta takaisin?

Maalailua maalailua......

E440 sanoi:
Liimosta puhutaan yliarvostettuna valmentaja, 90-luvun KTP:n olisi aika moni valmentanut mestaruuksiin. Mutta eikös Liimo jonakin vuonna nostanut KTP:n suosta kesken kauden? Liian rauhallinen nykyvalmentajaksi, mun mielestä.

Toki kaikki mielipiteet ovat arvokkaita, mutta mutta...

Liimo oli hyvä valmentaja. Monessakin seurassa, myös Kotkassa.

Eikä nykyvalmentajan tarvitse olla sen rauhattomampi kuin eilispäivän valmentajienkaan.

Ehkä Ailuskin on kova jätkä, mutta ensimmäiset kehut jaetaan vasta ensimmäisen mestaruuden jälkeen.

Eyes Wide Shut sanoi:
Eikä nykyvalmentajan tarvitse olla sen rauhattomampi kuin eilispäivän valmentajienkaan.
Minä itse asiassa olen sitä mieltä, että "kehittyneemmissä palloilukulttuureissa" kehitys on mennyt paljon tästä "voittamaan pakottavista"-valmentajista pelikirja-valmentajiin.

Menee hieman off-topiciksi, mutta eilen katsellessa NBA Actionin valmentajavideokoostetta, pistin merkille kaikkien valmentajien jakavan ohjeet rauhalliseen tyyliin. Ei kukaan kiljunut jätkille ohjeita pää punasena... Voihan se tietysti olla, että suomalainen koripalloilija ei tajua asiaa ellei sille sitä huuda...

Style sanoi:
Voihan se tietysti olla, että suomalainen koripalloilija ei tajua asiaa ellei sille sitä huuda...

Tai voihan se olla, että jos huudat miljoonia tienaavalle nokka pystyssä kävelevälle pelaajalle, niin se ottaa nokkiinsa? Nojoo ite olen myöskin hieman rauhallisemman tavan kannattaja, tosin joukkuetta pitää osata tarvittaessa herätellä, mutta jos tämän herättämisen tekee normaalisti rauhallinen valmentaja, uskon sillä olevan enemmän painoa, kun jatkuvasti huutavalla valkulla.

En niinkään tuota huutamista tarkoita. Vaan johtamista ja ohjeiden antamista pelin sisällä. Kykyä reagoida vastustajan muuttuvaan peliin yms... Kari Liimo ja Larry Pounds ovat varmasti hyviä valmentajia, mutta itseäni ärstyttää se rauhallisuus. Kun ei osata reagoida tilanteisiin. Liimon aikalisäthän olivat legendoja, ei sieltä ohjeita tullut kiihtyneenä eikä rauhallisena. Itse pidän intensiivisistä valmentajista, jotka elävät pelissä mukana ja reagoivat vastustajan pelin muutoksiin välittömästi.

Toki suurin työ tehdään ennen kautta ja harjoituksissa, mutta kyllä pelijohtamisellakin on iso rooli.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.