Vs: KTP 2010-2011
Valkoisilla ja punaisilla palloilla pussissa ei ole tunteita, ne eivät ole harjoitusjakson jälkeen jumissa, niille on sama ovatko ne pussissa vai pussin ulkopuolella. Itse asiassa ne eivät edes välitä siitä ovatko ne punaisia vai valkoisia.
Usein niissä tiukoissa parin pisteen voitoissa ratkaisee kummalla on suurempi halu lopun tasapisteissä laittaa itsensä likoon. Tahtoa sitä voittokoria ja laittaa kroppaa eteen, vaikka tietää, että kohta koskee. Sattuman varaan on huono rakentaa valmentamista tai puolustella tappiota.
Minä olen pitänyt Ailusta intohimoisena koripallomiehenä, mutta kirjoituksen perusteella Reiskan ja muidenkin valmentajien suurin halu on turvata työpaikka. Jos näin olisi, niin silloin varmaan kannattaisi hakea jotakin turvatumpaa työpaikkaa.
Itse ainakin uskon, että KTP tulee keväällä olemaan KOVA! Luulisi, että joukkueen parasta haluava valmentaja-kirjoittajakin ymmärtäisi antaa kollegalleen työrauhan.
Siihen impromptuun vielä. Oma suosikkini ehdottomasti on Chopinin Fantasie impromptu, jossa kaikki on kohdallaan. Seesteistä, hyvin etenevää, nyansseja, virtuositeettia. Vaikka impromptut syntyvätkin improvisoiden, niin sattumalta ne eivät synny, vaan tietyt perusasiat täytyy olla hallinnassa.