Koripallo.com

Kummallisia kouluja

Vs: Kummallisia kouluja

gladiator sanoi:
Jos tuolla logiikalla mennään niin miten ihmessä valitaan pikkukoulusta joku 8 pisteen mies. Tuntuisi houkuttelevalta jos kyseessä olisi Ucon, Syracuse, UCLA tai joku nimekkäämpi, mutta Appalachian State??

Yksi mutta on näissä ''super'' yliopistojen pelaajien hankinnoissa. He eivät tule ellei kyseessä ole paljoa rahaa (Mitä Suomessa ei ole) tai pääsyä eurokentille (Harris viime vuonna Ohio Statesta Lrnmky:n) näyttämään taitojaan.
Ehkä on muutamia poikkeuksia, mutta niitä on vähän.

gladiator sanoi:
Lisätään alkuperäiseen listaan Bemidji State. Mun googlekin alkaa jo irvistää. Ihan oikeasti, Bemidji State ??? Kakkosdivarin koulu, voittoprosentti n.25. Onneksi tämä Smith oli kuitenkin monta kertaa joukkueen aloitusviisikossa !!

Jos SheMan näkee tuossa Fokopon pitkässä Arkansasin pojassa jotain positiivista, niin minä en vaan ymmärrä tätä valintaa. Ehkä video tai Salmisen myyntipuhe oli vakuuttava.

Fokopon sivujen mukaan voimme siis pyyhkiä yli Bemidji Staten.

Näin nämä pienten koulujen taiturit palaavat kottinsa. Onko uutisia Lahden isosta valkoisesta, onko ura auennut.

Kun Kouvot vapautti Sandersin, voidaan listalta poistaa Gardner Webb. Lista lyhenee sitä mukaa kun miehet poistuvat Suomesta.

Kolmas Kolonialainen sanoi:
Ottaako vahvistuksen pikkukoulusta ja isosta roolista vai vähälle peliajalle jääneen miehen isosta koulusta?

Itse kallistuisin todennäköisesti tuon isomman koulun pienen roolin pelaajan puoleen.

Perusteluni on se, että pieneen kouluun jäänyt pelaaja on joko huono suhtautumaan muuttuviin olosuhteisiin (ei halua siirtyä pois kotiseudultaan), haluaa loistaa mieluummin itse kuin joukkueena (haluaa olla tähti hinnalla millä hyvänsä) tai hänessä on joku piirre, miksi isot koulut eivät ole hänestä kiinnostuneet. Kaikki huolestuttavia tekijöitä suomalaisten seurojen kannalta.

Tietenkin myös ison koulun pelaajan on pystyttävä sopeutumaan uuteen rooliinsa, mutta kuvittelisin olevan helpompi muuttua rivimiehestä avainpelaajaksi kuin toisinpäin. Lisäksi pitää vielä huomioida homman raadollisuus, niitä tilastoja kuitenkin tuijotetaan paljon, joten pienille teholuvuille isossa yliopistossa jäänyt voi olla hinnoittelultaankin houkutteleva ratkaisu. Tosin tätä aluetta en tunne lainkaan, menee ihan arvaukseksi.

Parasta on tietenkin, jos pelaajalla on jo näyttöjä ammattilaiskentiltä meille tutuista sarjoista, silloin tason arvioiminen on huomattavasti helpompaa. Valitettavasti tämä varmuus näkyy myös hinnassa ja seuraava kysymys onkin miten vähentynyt riski pitäisi hinnassa huomioida. Osa seuroista on valmiita maksamaan tuon lisähinnan (esim. Honka), toiset taas eivät.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.