Koripallo.com

Lahti Basketball 2023-2024

Minua vähän mietityttää LaBan "uhkapeli" pelaajahankinnoissa. Luulisi että tässä kohtaa pitäis ottaa varmanpäälle joko kasvattamalla pelaajia tai hankkimalla perusvarmaa.

Nyt hankittiin pelaaja suht kovalla diilillä joka ei ainuttakaan liigapeliä ole pelannut. Toivon että olen todella väärässä. Ja joukkue on vasta osin kasassa.

Viimeksi muokattu:
Minua vähän mietityttää LaBan "uhkapeli" pelaajahankinnoissa. Luulisi että tässä kohtaa pitäis ottaa varmanpäälle joko kasvattamalla pelaajia tai hankkimalla perusvarmaa.

Nyt hankittiin pelaaja suht kovalla diilillä joka ei ainuttakaan liigapeliä ole pelannut. Toivon että olen todella väärässä. Ja joukkue on vasta osin kasassa.
Palotie hehkutti niin kovaa Koivusta divarin finaalisarjan aikana että oli pakko lyödä maksimi pahvi käteen :D

Toivottavasti seura ei ole taas tehnyt sellaista sopparia, jonka hintaa maksetaan pitkään.

Kaikin tavoin lupaava pelaaja, mutta ei kuitenkaan vielä mitään näyttöjä liigatasolta. Lisäksi profiililtaan hyvin samanlainen pelaaja kuin Sajantila ja mikäli Karvonen palaa joukkueeseen, niin siinä on jo kolme skoraavaa kakkospaikan kaveria. Ikävä kyllä siis juuri sen profiilin pelaajia, joita löytyy jenkeistä pilvin pimein - ja halpaan hintaan.

Edelleen hieman hirvittää seuran sopimuspolitiikka ja joukkueen roolitus. Ne olivat viturallaan koko Poikolan aikakauden ajan.

Vai onko sopimukset ja roolit olleet peräti koko suonion ajan vähän pielessä?

Onko täällä siis jotain tietoa Koivusen sopimuksesta vai mihin perustuu "suht. kovalla" diilillä? Minulle tuo näyttää divaripelaajan diililtä ihan niin kuin vaikkapa Sajantila reilu pari vuotta sitten. Tuolloin oli ainakin tosi oikeaan osunut haku.

Jospa Palotie toisi osaamista jenkkien valintaan? Muuten erikoinen hahmo saattaa tuoda apuja nimenomaan tähän. Ja jenkkeihinhän tämä lopulta ratkeaa. Jos Karvonen saadaan vielä joukkueeseen niin tarve on jenkeistä pointille, sentterille sekä ainakin yhdelle isolle laiturille. Jopa kahdelle 4 paikan jenkille. Tulisiko nyt ensimmäinen kausi Laballe kaikki 4 jenkkiä osuisi ekalla yrityksellä? Edes 3?

Onko täällä siis jotain tietoa Koivusen sopimuksesta vai mihin perustuu "suht. kovalla" diilillä? Minulle tuo näyttää divaripelaajan diililtä ihan niin kuin vaikkapa Sajantila reilu pari vuotta sitten. Tuolloin oli ainakin tosi oikeaan osunut haku.
Siis mitään absoluutista faktaa ei ole. Huhun mukaan kovin rookie pahvi ikinä, tiedä sitten laajuutta millä mitata. Sen tiedän varmuudella että Ihan eri tasoa kun Sajan pahvi silloin.

Jospa Palotie toisi osaamista jenkkien valintaan? Muuten erikoinen hahmo saattaa tuoda apuja nimenomaan tähän. Ja jenkkeihinhän tämä lopulta ratkeaa. Jos Karvonen saadaan vielä joukkueeseen niin tarve on jenkeistä pointille, sentterille sekä ainakin yhdelle isolle laiturille. Jopa kahdelle 4 paikan jenkille. Tulisiko nyt ensimmäinen kausi Laballe kaikki 4 jenkkiä osuisi ekalla yrityksellä? Edes 3?
Kaippa tässä kohtaa voi sanoa sen kuuluisan oman (turhan) mielipiteen Karvosesta.. toivottavasti hän ei tuu hankittua tulevaan joukkueeseen. Itellä ei vaan koskaan oo ollu hänestä mitään postiviista ajatusta.

Ja joo! Todellakin toivon et jenkit menis kerrankin ekalla oikein!

Screenshot_20230608_080739_Instagram.jpg

Hieman ristiriitaiset fiilikset. Minulle entuudestaan tuntematon pelaaja, joka vaikuttaisi suhteellisen potentiaaliselta skoraajalta, mutta samaan aikaan melkoiselta ballhogilta. Ura ollut melkoista vuoristorataa. Pelannut käytännössä aina joko ihan hupijoukkueessa tai liian kovassa joukkueessa. Korisliiga lienee tälle kaverille juuri sopiva sarja.

Uskoisin, että taitojen puolesta pärjää kyllä täällä, mutta itse olisin haalinut joukkueeseen pelintekijän, jonka ensisijainen vahvuus olisi ollut pelin pyörittämisessä. Nyt saatiin skoraava pointti, jonka pitää varmaankin olla todella paljon kiinni pallossa ollakseen tehokas.

Kaippa tässä kohtaa voi sanoa sen kuuluisan oman (turhan) mielipiteen Karvosesta.. toivottavasti hän ei tuu hankittua tulevaan joukkueeseen. Itellä ei vaan koskaan oo ollu hänestä mitään postiviista ajatusta.

Ja joo! Todellakin toivon et jenkit menis kerrankin ekalla oikein!

Ei ole mielestäni turha mielipide. Monta kautta mies on kentällä ollut. Ikuinen lupaus, mutta jotenkin valmista ei ole syntynyt. Toisaalta hän on äärimmäisen taitava pelaaja ja ehkä nyt kokeneempana toisi joukkueen peliin monipuolisuutta.

Ei ole mielestäni turha mielipide. Monta kautta mies on kentällä ollut. Ikuinen lupaus, mutta jotenkin valmista ei ole syntynyt. Toisaalta hän on äärimmäisen taitava pelaaja ja ehkä nyt kokeneempana toisi joukkueen peliin monipuolisuutta.
Vähän ehkä turhaa arvailla että hankitaanko Karvonen vai ei. Enempi ehkä pitäisi miettiä, että onkohan Karvonen sitten kuitenkaan edes tulossa.

Uskoisin, että taitojen puolesta pärjää kyllä täällä, mutta itse olisin haalinut joukkueeseen pelintekijän, jonka ensisijainen vahvuus olisi ollut pelin pyörittämisessä. Nyt saatiin skoraava pointti, jonka pitää varmaankin olla todella paljon kiinni pallossa ollakseen tehokas.
Erikoinen valinta tosiaan "pelinjohtajaksi". Tai sitten Lahdessa pelataan ensi kaudella mielenkiintoista palloa (ehkä kahdella pallolla jos vielä Clarke tekisi paluun).

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.