Mietitääs vähän noita etukentän vaihtoehtoja..
Toisin kuin All Star -matsiin, All NBA -valinnat ovat yksi sentteri ja kaksi laituria.
Sitten jos vielä ajatellaan Laurin pahimpia kilpailijoita, niin ekana tulee mieleen Randle. Ja tietysti myös Jaylen Brown, mutta hän saattaa mennä takamiesten kategoriaan. Toki sitten muita mahdollisia ovat esim. Siakam ja Adebayo, mutta vaikea nähdä että kumpaakaan laitettaisiin Laurin edelle. Ehkä joku nimi unohtuikin tästä.
Itse ehkä henkilökohtaisesti heittäisin nuo Lebronin ja Durantin kokonaan valinnoista ulos, kun molemmilla niin vähän pelejä. Durant 42 peliä ja Lebron 47 pelia. Lauri pelannut 63 peliä.. Mutta todennäköisesti molemmat tuonne valitaan.
Joten Jokic ja Embiid ovat takuuvarmat sentterit 1/2-joukkueissa. Omissa papereissani Sabonis olisi varma kolmostiimin valinta, mutta joku ehkä äänestää Jaren Jacksonia jollain "laitetaan nyt yksi puolustajakin" periaatteella ja jollekin AD:n suoritus riittää (varsinkin jos pelaa koko loppukauden kovin tehoin).
NBA ei luokittele pelaajia mihin kategoriaan kuuluvat, vaan ohje äänestäjille on "mitä paikkaa on pelannut enimmäkseen" tms. Muistelen että Tatumin kohdalla on ollut näitä, että on äänestetty sekä taka- että etukentälle - ja silloin äänet menevät hukkaan.
Ja äänestyshän on puhtaasti median suorittama. Joten siltä pohjalta ja aiempiin valintoihin nähden median edustajat kyllä ruksivat LeBronin ja Durantin suorilta pois vaihtoehdoista. Durantilla ehkä minimaalinen sauma, mikäli palaisi per heti ja olisi kovassa iskussa kaikki matsit.
Kuitenkin siis Giannis ja Tatum ottanevat ykkösjengin paikat. Sitten tullaan jollain tapaa kilvoittelevat Laurin kanssa Jimmy Butler, DeRozan, PG.
Butler ehkä kurottaa Markkasen edelle. Ja osin vaikuttaa sekin miten joukkueet pärjäävät. DeRozan (varsinkin kun Bulls sukeltaa) ja PG olisivat Markkasen takana.
Itse sanoisin, että just nyt Laurilla on erittäin hyvä sauma saada valinta. Ja ehkä 50/50 päästä kakkosjengiinkin.
Markkaselta kyseltiin samaa viime yön matsin jälkeen. Lauri kyseli että kukas tämän valitseekaan. Kun media vastasi että media valitsee, Lauri vakavoitui ja vastasi "valinta olisi minulle todella tärkeä". Kun Jatsin paikallismedia taisi viittoilla siihen tyyliin, että meistä Penalla oli viime vuonna äänioikeus, vaikutti Markkanen ottavan huumorihenkisen tuijotuksen ja "tämä merkitsisi minulle tosi, tosi paljon ja haluan sen, please!" kommentin