Tuo kuvaamasi on yksi ja suht anutlaatuinen tilanne, eikä vaikuta isossa kuvassa yhtään mitään. 9 peliä (/23) ja 5 ottelun liukuva keskiarvo, kyllä siitä voi jotain trendiä alkaa jo katsomaan. Heittomääräthän ovat ihan pienessä kasvussa Latella, usage on tyypillistä luokkaa (22%) mitä on ollutkin lähes koko uran. Yksittäiset luvut kertovat asian vielä selvemmin. TS/eFG ottelukohtainen taso on pudonnut olennaisesti tuo trendin pikku oikeaminen osoittaa sen nyt vakautuvan näille tasoille. Voihan sen niinkin päin kääntää, että alkukausi oli anomaliaa ja nyt olla normaalissa. Tätä en toivoisi tietenkään. Viimeisistä matseista olen (tämä viimeinen oli hieman pirteämpi) olen erityisen huolestunut, nyt sentään pääsi lopussa vaikuttamaan. Kattellaan, muutama tunti vielä peliaikaa TD:hen olisko klo 22 Suomen aikaa.Olen kyllä eri mieltä siitä voidaanko kourallisesta pelejä puhua selvänä trendinä. Heittojen määrä on tuossa kuitenkin hyvin pieni ja jo yksittäiset tilanteet vaikuttavat niin merkittävästi. Jazz-matsissa oli esim. tilanne, missä Lauri heitti korin alta häirittynä ohi -> levy -> heitto ohi -> levy -> heitto ohi. Näitä viimeisiä matseja kun olen katsonut, en nyt mitenkään erityisen huolissani ole. Pikemminkin parempi, että menee aktiivisemmin paintille, ottaa kontaktia ja hakee niitä paikkoja - kuin että jää sinne kulmaan seisomaan ja ottaa vain niitä vapaita kolkkeja.
Oliko tätä Noh:n artikkeli linkattu mihinkään, jos ei tässä. Melko hyvä ja asenteeton analyysi Bulls- beat-kirjoittajalta.