Koripallo.com

Miesten EM-karsinta 2011

Status
Viestiketju on suljettu.
Vs: Miesten EM-karsinta 2011

... ja koska voit ihan hyvin katsoa Liettua - Espanja tai Liettua - Portugali ja Espanja - Portugali -matseja, jos haluat nähdä Euroopan parhaita joukkueita??

"Koripallon EM-kisat alkavat keskiviikkona 31.8. ja VeikkausTV näyttää kaikki Suomen ottelut suorina lähetyksinä."
- Veikkaus.fi

Lutuuria!

Henkilökohtainen odotus on, että Suomi on omassa alkulohkossaan kolmas. Kaikki sen päälle olisi huikeaa bonusta. Nyt ollaan kuitenkin oikeassa seurassa. Lajin uskottavuus kansallisesti on palautettu. Julkisuusarvo ja mielikuvat tukevat lajikuvaa. Huomioarvoa pitäisi mediassa olla totuttua enemmän. 8]

DripL sanoi:
Hienoa. Eihän Tomi mikään Mertsi ole, mutta on vakiinnuttanut asemansa maan parhaana koris-selostajana. Asiantuntemusta löytyy kuitenkin melko laajasti.
No luojan kiitos ei ole. Tomi on hyvä selostaja, kun Mertsi on taas joku puusilmäinen ja puutteellisilla tiedoilla varustettu kiljuja.

Blofeld sanoi:
No luojan kiitos ei ole. Tomi on hyvä selostaja, kun Mertsi on taas joku puusilmäinen ja puutteellisilla tiedoilla varustettu kiljuja.
Nii mutku sil on niitä "hauskoja" sutkauksia, joista voi tehdä lauluja...

Totta puhuen Tiilikainen on maan eturivin selostajia. Seuraamistani lajeista arvostan Tomin Virkkusen kanssa korkeimmalle.

Blofeld sanoi:

Mertarantaa ei jaksa kuunnella ja itse ainakin valitsen Suomen kendojoukkueen pelatessa radion. Mertsi on suomalaisen junttiuden perikuva. Tiilikainen sen sijaan on loistava korisselostaja, joka osaa innostua mutta innostuu vain pelistä ja silloinkin muistaa roolinsa tunnelman välittäjänä. Ei astu itse pääosaan. Harmi, että Pro 2 ei näy ainakaan minulla, joten en aio myöskään Pro pakettia hankkia jälkilähetysten vuoksi.

Mertaranta on kyllä loistava vaihtoehto niille tuulareille joille urheilun pitää olla valmiiksi pureskeltua kertakäyttöviihdettä.

Hyvää tarinaa urkkaruudussa.. Mitä helvettiä Petskun naamalle on tapahtunut?!? Leuka-Koponen...

Mertsi on kuitenkin tunnelman luojana maan ykkönen, ei lätkämatseja katsoisi ilman, kaveri saa tylsimmästäkin yu-lajista jännittävää. Muutenhan selostus onkin täyttä roskaa.

DripL sanoi:
Mertsi on kuitenkin tunnelman luojana maan ykkönen, ei lätkämatseja katsoisi ilman, kaveri saa tylsimmästäkin yu-lajista jännittävää. Muutenhan selostus onkin täyttä roskaa.
Tuo on ehkä totta. Sopii tuulipuvuille, jotka katsovat lajia sen takia, että suomi voi pärjätä. Jos lajista edes jotain tajuaa, niin mertsin selostus on pelkästään häiritsevää.

Kun kaveri välillä selostaa jotain peliä täysin puolueellisesti, niin silloin on kyllä ihan ok. Valitettavasti tällä on lähestulkoon joka pelissä oma suosikki, ja värilasit myös vahvat.

Mutta ei kuulu tähän topicciin tämä. Valitettavaa, että joku kendofani tuli tänne mertsiä hehkuttamaan alun alkaenkin.

Tässä alkaa pikku hiljaa lietsomaan omissa ajatuksissaan jonkin moisia menestystoiveita itse kisoista. En tunne niin hyvin vastustajan (alkulohko) joukkuita, että osaisin sanoa, onko Suomen laajasta (lue: tasaisen hyvä) materiaalista mahdollista etua, vastustajiin nähden. Ottelutahti on kuitenkin niin tiivis, että mikäli joku vastustajistamme on selkeästi muutaman avainmiehen varassa, saattaa tälläinen asetelma kääntyä kummasti Suomen eduksi kisojen edetessä. Varsinkin alkulohkojen loppupään pelit, kun rasitusta on jo mukavasti takana.

Dettmannin toisinaan rohkeakin peluutustyyli, saattaa kasvaa kisoissa kummasti korkoa, jos ja varmasti kun, hän edelleen pitää jopa avainmiesten minuutit reilusti alle 30/peli.

Downtown sanoi:
Dettmannin toisinaan rohkeakin peluutustyyli, saattaa kasvaa kisoissa kummasti korkoa, jos ja varmasti kun, hän edelleen pitää jopa avainmiesten minuutit reilusti alle 30/peli.

Samaa pohdin, kun Portugalin pelin tilastoja katsellessani muistelin turnauksen otteluohjelmaa. Portugali pelasi ainakin viimeisessä ottelussa viidellä miehellä yli 30 minuuttia, tuota tahtia tuskin jaksaa EM-kisojen lävitse. Leveä rotaatio voi alkulohkon loppupuolella osoittautua kultaakin kalliimmaksi vaikka tietysti sisältää myös merkittäviä riskejä.

Täytyy kyllä nostaa hattua Iso-Nenän ajattomalle lookille. Hänhän on suomikoriksen oma Javier Zanetti.

http://areena.yle.fi/video/1314471900760

Blofeld sanoi:
Tuo on ehkä totta. Sopii tuulipuvuille, jotka katsovat lajia sen takia, että suomi voi pärjätä. Jos lajista edes jotain tajuaa, niin mertsin selostus on pelkästään häiritsevää.
Olisiko se loppujen lopuksi kovinkaan valitettavaa, jos ihmiset, joita "tuulipuvuiksi" nimität, innostuisivat koripallosta?

Vai haluatko, että koripallo säilyy Suomessa ikuisesti marginaalilajina ja ainoastaan lajiniilot saavat sitä seurata?

Tiilipuvut, lajiniilot, sisäpiiriläiset ja kpcomin asiantuntijat. Kermana kakun päällä näitten palstojen asiakirjoittajat.

Pahnanpohjimmaisina me piilotetut.

MC sanoi:
Mertarantaa ei jaksa kuunnella ja itse ainakin valitsen Suomen kendojoukkueen pelatessa radion. Mertsi on suomalaisen junttiuden perikuva. Tiilikainen sen sijaan on loistava korisselostaja, joka osaa innostua mutta innostuu vain pelistä ja silloinkin muistaa roolinsa tunnelman välittäjänä. Ei astu itse pääosaan. Harmi, että Pro 2 ei näy ainakaan minulla, joten en aio myöskään Pro pakettia hankkia jälkilähetysten vuoksi.

Aamen.

Loisteliasta, että veikkaus näyttää noi matsit, ettei tarvitse kämäiseltä streamiltä katsella noita pro2 tulevia matseja.

Aleksi, milloin nordicbet, vai mikä unibetti tms. nyt olikaan, tarjoaa vastaavaa palvelua urheilun suurkuluttajille?

Blofeld sanoi:

Kun kaveri välillä selostaa jotain peliä täysin puolueellisesti, niin silloin on kyllä ihan ok. Valitettavasti tällä on lähestulkoon joka pelissä oma suosikki, ja värilasit myös vahvat.

Mutta ei kuulu tähän topicciin tämä. Valitettavaa, että joku kendofani tuli tänne mertsiä hehkuttamaan alun alkaenkin.

Juuri tälläisellä "vain minun lajini on paras" -ajattelulla koripallokin on niin pienessä suosiossa Suomessa. Niitä kendotyyppejä nyt vaan on enemmän juuri tuon pärjäämisen vuoksi, ehkä heidänkin silmät avautuvat, kun Suomi pelaa koripallon EM-kisoissa. Paitsi, että tuskin, kun kisat eivät tule YLEltä.

Minä nyt viimeiseksi olen "kendofani". Mutta kiitos tästä.

Jatketaan nyt hyvin nopeasti offtopikkia. Mertaranta on kyllä mun mielestä loistava selostaja. Mertarantahan selostaa vähän samaan tyyliin kuin Andres Montes, joka on allekirjoittaneen mielestä kaikkien aikojen paras koris-selostaja.

Onko tämä sitten junttia? http://www.youtube.com/watch?v=oUS51dAIMdo
Ihan sama meininki kuin Merarannallakin.

ps. Tiilikainen on kyllä ihan jepa

Jordan oli tulessa.

Omastakin mielestä mieluummin Tiilikainen selostamassa. Mutta en lähtisi sen vuoksi Mertarantaa vastustamaan, että se voi tuoda niitä epämukavia suomalaisia, jotka julkeavat pitää jääkiekosta, katsomoihin ja vastaanottimieh ääreen.

Status
Viestiketju on suljettu.