Starwreck on asenteella tehty suomalainen pläjäys, jonka vasta nyt katsoin kun siitä oli uutisissa. Kerta kaikkisen ihailtavaa, että jotkut osaavat ja jaksavat tehdä pienillä resursseilla varmasti ison työmäärän.
www.starwreck.com
Tarantinon elokuvista sen verran, että niiden kautta (vasta) olen ymmärtänyt että elokuvissa voi olla muitakin hienouksia kuin kivasti eteenpäin menevä juoni ja näppärä näyttelijätyö. Aikaisemmin en olisi uskonut, että kahden ihmisen käymä keskustelu ilman erityistä liitosta elokuvaan voi tarjota niin paljon, eli kuinka paljon hyvä dialogi voi antaa katsojalle. Koska näyttelijätyö on myös erinomaista, niin oikeastaan väkivallalla mässäily on ainoa asia mikä päähän pälkähtää, minkä takia monet saattavat niitä karsastaa. Ainakin siinä mielessä hyviä teoksia, että ovat osanneet yhdistää väkivaltahittielokuvatyylin sekaan oikeita elokuvallisia hienouksia, mitä kautta monet saattavat innostua perehtymään aiheeseen lisää ja tykästyä vaikka Sergio Leonen länkkäreihin.
No, koska en ole elokuvataiteesta kuitenkaan järin kiinnostunut, ainoastaan elokuvien viihdyttävyydestä, niin en ole perehtynyt vanhoihin klassikkoihin. Mielestäni Ace Ventura 2 on viiden tähden elokuva, koska onnistui antamaan niin paljon naurua ja iloa meikäläisen elämään aikoinaan. Werner Herzogin tekeleet joita olen nähnyt, ovat jollakin tavalla mielenkiintoisia ja outoja, mutta kuitenkin tylsiä loppujen lopuksi.
Noista Bobby Brownin listaamista elokuvista olen tainnut nähdä vain muutamia, mutta sitäkin useampi on ollut tarkoitus katsoa. Malickin The Thin Red Line oli nimenomaan tylsä ja pitkäveteinen mielestäni(vahvasti korostettuna). Vaikka periaatteessa siinä oli hienoa meininkiä, niin mieli teki tehdä jotai muuta kun katsoa elokuvaa. Kummisedältä odotin paljon - PALJON - enemmän. Tosin elokuvan hypetys yhdistettynä siihen, että olin lukenut kirjan, mikä on mitä mainioin, sai varmaan odotukseni turhan korkealle. Magnolian tunnustan sitä vastoin mielelläni huippuelokuvaksi. Ghost Dog oli elokuva, mikä tuli katsottua väärään aikaan väärässä porukassa, mutta ei jättänyt huonoa kuvaa siltikään.
Okei, kunhan innostuin turisemaan, vaikken elokuva-asiantuntija olekaan. Onneksi se riittää, että tietää mistä itse tykkää.
Sanotaan vielä, että viime aikaisista elokuvista Sin City on selkeästi tehnyt parhaimman vaikutuksen.