Koripallo.com

Mites on..?

Vs: Mites on..?

Highpost sanoi:
Tietynlainen provoilu kuuluu mielestäni keskustelupalstoille. Vai jaksaako joku unitedsmile-palstaa kuinka pitkään? Se on totta, että liikaa on liikaa ja tällä palstalla nykyisin melko usein tämä raja ylittyy. Moderointia olisi syytä tiukentaa, mutta ei nyt tehdä tästä ainakaan Jatkoajan kaltaista natsimodepalstaa sentään. Koripallofoorumille ei löydy sellaista massaa kirjoittajia kuin jääkendoilun puolelle, joten keskustelu näivettyisi varmasti.
King Jamesin ja Cshotin provoissa on vissi ero. Palsta tuskin siitä näivettyy jos yksinomaan provoiluun ja jeen huutamiseen keskittyvät passitettaisiin hiekkalaatikolle.

Tähän keskusteluun luulisi ja toivoisi ylläpidolla ja moderaatoreillakin olevan jotain sanottavaa, jos nyt joskus eksyisivät täällä käymään.

.

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Aasi sanoi:
King Jamesin ja Cshotin provoissa on vissi ero. Palsta tuskin siitä näivettyy jos yksinomaan provoiluun ja jeen huutamiseen keskittyvät passitettaisiin hiekkalaatikolle.

Tähän keskusteluun luulisi ja toivoisi ylläpidolla ja moderaatoreillakin olevan jotain sanottavaa, jos nyt joskus eksyisivät täällä käymään.

YP lukee paljon näitäkin keskusteluita, mutta näiden seuraaminen sivusta jättää usein enemmän tilaa keskustelijoille.

Jos olet vakavastiotettava asiakirjoittelija, jota harmittaa keskustelun huono taso, kannattaa kysellä ylläpidolta valvojaoikeuksia. Jos olet kysellyt etkä ole päässyt seulasta läpi, älä kysele uudestaan. Valvojat voivat keskustella moderointilinjasta ylläpidon kanssa erillisellä keskustelualueella.

Visioni mihin suuntaan kp.comin moderointia pitäisi kehittää:

- Bännäys-käytäntö takaisin. Piilottaminen ei auta mitään - piilotettavien henkilöiden viestit näkyvät joka tapauksessa lainausten kautta, eikä keskustelupalstan tyyliin kuulu mitkään "Olet piilottanut tämän käyttäjän" -viestit asiakeskusteluissa.

- King James voisi olla hyvä moderaattori, oikeasti. Kingi on kuitenkin asiakirjoittaja, jonka viesteissä on sopivasti provoa ja sellaista leppoisaa spämmiä. Uskon että kaveri ottaisi vakavasti moderaattorin-pestinsä. Muita hyviä moderaattori-ehdokkaita: Ohisektori, Sophistifunk, raappa jne.

- Ei kuitenkaan mitään katkoaikamaista natsimoderointia. Leppoisaa liveseurantaspämmiä ja kausitopiceissa asiakirjoittelua. cumshotin ja Hulluedin kaltaiset spämmijunnut pois tai vähintään hiekkalaatikolle. On oikeasti aivan absurdia että King James oli lähemmäs vuoden hiekkalaatikolla (toki kirjoitteli samalla toisella nickillä), mutta Hullued on jauhanut pelkkää paskaa kohta kaksi vuotta täällä.

-Moderaattorit seuraavat kausitopicien tasoa. Jaakon avaaman Kataja-topicin kaltaiset vittuiluavaukset pois. Avausviestin oltava informatiivinen, ikäänkuin koko kauden "lippulaiva".

-Henkilökohtaisuuksiin/tai yksityiselämään menevät jutut armotta pois ja ikibänni kirjoittajalle. Esimerkiksi PEPO:n voisi tuosta toisen identiteetin jatkuvasti paljastamisesta heittää hiuksista vittuun, samoin JOELLE voisi mätkäistä ainakin varoituksen noista ulkonäkökommenteista.

Tuosta yhdestä kommentista, jossa sanavalintani oli kyseenalainen, mutta ei niinkään pahaa tarkoittava, kun sitä asiayhteyteen vertaa, jaksaa täällä moni muistuttaa. Itse kuitenkin muistuttaisin, että olen asian sopinut KF:n kanssa, joten niin Timille kuin muillekaan homman ei luulisi enää kuuluvan.

Minua myös hiukan ihmetyttää tuo Ugin herrasmies, joka on niin asiakirjoittajaa, mutta sortuu tuon tuosta itse provoilemaan mitä suurimmin, jonka hänen viestihistoriansakin osoittaa. Ja nimenomaan haluaa jankata aina sen viimeisen sanan. Mutta ei siitä sen enempää.

Muuten olen pyrkinyt menemättä henkilökohtaisuuksiin. Joskus on kyllä ollut pakko antaa hieman takaisinkin, kun tuntee itsensä täysin väärin kohdelluksi.

Outoa on myös se, että jos esimerkiksi kyselen täällä noin yleisesti, että mitä kuuluu jonkun Lappeenrannan tilanteeseen, niin heti alkaa tulla vittuilua henkilökohtaisella tasolla. Jotkut asiat tuntuvat olevan niin pyhiä, ettei täällä niistä saa keskustella lainkaan. Osiopoliisit pepot ja kumppanit iskevät heti kurkkuun kiinni.

Mitä taas Säkkiin tulee, niin sinuna en nyt ihan ensimmäisenä alkaisi kenellekään varoituksia jakamaan.

Mutta pärjäilkäähän ja tehkää kpcomista parempi. Itse pidän tässä vähän taukoa, joten johan se paranee ikään kuin ihan itsestäänkin. Mitä nyt käyn tuolla " omassa " osiossa turisemassa. Jos se vain käy päinsä palstapoliiseille?

Joen Suu on tasan tarkkaan oikeassa. Tänne on pesiytynyt joku ihmeellinen poliisiosasto joka katsoo asiakseen esiintyä kuin joku asiantuntijaelin.

Ja huvittavinta on se että useimmat näistä jotka vaativat erilaisia rajoituksia ja jonkun tyyppisten kirjoitusten poistoa ovat itse pahimpia mollaajia ja kaikkien kirosanojen käyttäjiä täällä.

Vai KJ:t,cshotit ja kumppanit vielä valvomaan! Siinä sama logiikka kuin että muutama vuosi sitten YK:n rauhanturvajoukkojen valvojiksi ja toiminnan tason takaamiseksi olisi määrätty ketju Hussein-Gaddafi-Bin Laden.

Esim.Joen Suun kirjoitukset ovat oikeasti hyvin kirjoitettuja ja huumorintajuisia. Linja on selkeästi sama kuin itselläni: yritetään muuten olla asialinjalla paitsi kun joku hyökkää täällä kimppuun henk.kohtaisesti tai jatkuvasti mollaa Katajaa,sekä seuraa että faneja. Kenelle vain voi näyttää näitä jorinoita täältä niin kyllä ne suurimmat asian vierestä puhujat ja henkilökohtaisuuksiin menijät löytyvät aivan muiden seurojen kuin Katajan kannattajista. Vaikka joskus meilläkin voi yli mennä,rapatessa roiskuu.

Ja Katajan kannattajilla on yleensä se linja että puhutaan omasta joukkueesta eikä keskitytä morkkaamaan muita jengejä. Jos joitakuita harmittaa se että Kataja seurana on hoitanut asiansa erinomaisesti niin sääliksi käy. Muualla maailmassa pyrittäisiin itse samaan mutta meillä asioidensa järjestyksessä pitäminen onkin huono homma ja kateuden aihe.

Olen valmis haalarihommiin... 8]
The_Big_Gun.jpg

On tainnut johtoajatus aloituksen jälkeen kadota. En usko, että OS aloitti topicin sen takia, että täällä voidaan erikseen haukkua jokainen kirjoittaja. Asioista voidaan varmaan sopia yleisellä tasolla ilman henkilökohtaisuuksia.

Joen Suun kimppuun saa käydä koko orkesteri mutta muuten ollaan kuin herrasmiehet. Niinkö?

p.s hieno viesti KJ!mutta pysy vaan oikeissa haalarihommmissa eli täällä duunaripuolella.Älä mene sinne esimieshommiin valvojaksi tms.

Kirjoitanko minä oikeasti näin epäselvästi, ettei edes yhden rivin kirjoitusta ymmärretä.

Tämä on hyvä palsta tällaisenaan.
Henkilökohtaisuudet poistetaan nimimerkkiin kohdistuneet jätetään sillä sitä saa mitä tilaa.
Palstalla saa mielestäni olla myös hyviä onelinereita, jotka saavat hymyilyttämään muuten niin ankeessa arjessa.
Niissä "jee voitettiin" viesteissä sitten on miettimistä, toisaalta ei niissä ei ole mitään pahaakaan... Pitää muistaa, että meitä on täällä monta eri-ikäluokkaa ja eri taustaista kirjoittelijaa mukana.
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan, ja jos joku sinua kaivertaa niin koita kertoa oma kantasi. Jos et pysty niin piilota kyseinen kirjoittaja niin sinun ei uudestaan tarvitse ottaa itseesi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.