Ensimmäisellä puoliajalla Suomi jälleen kerran hedgasi palloscreenit kovaa jopa 3-4 metriä kolmosen kaaresta, tämän jälkeen oltiinkin sitten myöhässä jo valmiiksi fysiikaltaan aavistuksen kovempia kavereita vastaan.
Toisella puoliajalla Suomi alkoi enemmän vaihtaa varsinkin kaarennupissa tapahtuneita palloscreenejä. Näistäkin Ranska sai jonkun verran pisteitä, koska Suomen pieni mies ei vain päässyt Ranskan ison miehen eteen. Myöskin syöttäminen sisään oli helppoa, koska pallossa ei ollut riittävää painetta.
Hyökkäyspäästä: miten kauan Suomi aikoo pelata KenraaliKopos-keskeistä hyökkäystä?? Mies on tainnut viimeksi Hongassa pelata seurajoukkueessaan pelintekijänä. Tottakai välillä Kenraalin käyttämistä palloscreeneistä syntyy koreja, mutta Poikolaa nannattavalla odotusarvo-määritelmällä liian vähän. Tarkempia tilastoja minulla ei ole, mutta ainakin omaan silmään Kenraalin tehokkuus on korkeintaan keskinkertaista, eikä hän juurikaan pääse maalatulle alueelle, joka loisi myös muille tilaa.
Suomen parhaimmat aseet hyökkäyspäässä ovat mielestäni Sasun ja Kanervon kyky heittää pallottomien screenien jälkeen (näihin Kenraali ei pystynyt/halunnut toimittaa palloa eilen) , A Murphyn monipuolisuus, Jantunen ja A Murphy avoimella kentällä, Huff poustissa (riippuen toki puolustajasta) ja yleisesti lähes kaikkien pelaajien heittotaito vastapalloon. No mitkään näistä ratkaisuista eivät toteudu kun Kenraali pompottaa ja pompottaa ja pyytää palloscreeniä. Ja pysäyttää monesti myös nopeaan lähdön koska Kenraali ei ole kovin hyvä viimeistelemään transitionissa, niin parempi vetää käsijarrusta. Lisäksi puolustuspäässä Kenraali huilaa, koska hänelle on annettu hyökkäyspään avaimet. Kenraalin puolustettava pystyy siis esim. antamaan aina helpon syötön kun Kenraalilla on kädet alhaalla.
Voisi olla aika laittaa Kenraali samalle paikalle, johon seurajoukkueiden valmentajat ovat hänet laittaneet, eli 2-paikalle, ja kieltää yli kolmen pompun käyttäminen. Toki sitten tullaan siihen ongelmaan, että Sasu on Kenraalia parempi pelaaja.
1-paikalle siis tulee Jammu, jonka jätin mainitsematta tuossa Suomen hyökkäyspään aseissa, mutta Jammu haastaa, pääsee painttiin, tykkää transition-hyökkäyksestä. Toki Jammun pelinluku/rytmitys-taito ei ole maailmanluokkaa, mutta se ei Run'Gun-tyylisessä pelissä ole niin suuri ongelma.