Koripallo.com

MM-kisat 2023

Ylläpito

Ylläpidon jäsen

Team Bahamas’ newest roster member is Eric Gordon.

Due to Article 22 of its Internal Regulations, USA Basketball allowed Gordon’s release and FIBA recognized his change of nationality representation.

A player is not permitted to switch national teams after taking part in a significant FIBA competition, according to Article 22. Gordon previously participated in the 2010 FIBA World Cup for the USA. If a player joins a national team development program and FIBA determines the move to be “in the best interest of basketball,” the article may be modified.

Team Bahamas’ newest roster member is Eric Gordon.

Due to Article 22 of its Internal Regulations, USA Basketball allowed Gordon’s release and FIBA recognized his change of nationality representation.

A player is not permitted to switch national teams after taking part in a significant FIBA competition, according to Article 22. Gordon previously participated in the 2010 FIBA World Cup for the USA. If a player joins a national team development program and FIBA determines the move to be “in the best interest of basketball,” the article may be modified.
On siis säännös olemassa, ja sitten sitä ei noudatetakaan. No ei siinä. Muistelinkin kun luin ton uutisen että pelaa Bahamalle, että oli jo aiemmin pelannut USA:lle.

Onko kellään tiedossa jotain hyvää podcastia/ YouTube kanavaa, jossa olisi kisojen ennakointia? Vai onkohan vielä liian aikaista niille, kun ei ole tullut vastaan.

Onko kellään tiedossa jotain hyvää podcastia/ YouTube kanavaa, jossa olisi kisojen ennakointia? Vai onkohan vielä liian aikaista niille, kun ei ole tullut vastaan.

Boriz linkkasi hyvän videon. Katsoin ja kuuntelin myös itse sen kokonaan läpi ja oli siis hyvä. Suosittelen kuitenkin 1.5x-2.0x nopeutta, koska video oli aika pitkä.

Hyvää keskustelua tulevista MM-kisoista, missä Basketnewsin tyypit nostavat Suomen yhdeksi kisojen mahdollisista yllättäjistä. Susijengiin liittyvä keskustelu alkaa kohdasta 35:50. Lauri luonnollisesti nostetaan esiin, mutta maininnan saavat myös Jantunen, Little, Madsen ja Sasu ja Suomen joukkuekemia.

Aika kova jengi kyllä Saksalla. Valitettavasti.

Gianniksien selityksen pituus kertoo siitä, että kokee itsekin, että on seliteltävää.

Näin nuorisokielellä: MP?

Ihan hyvässä seurassa ainakin ollaan - ja Laurin painoarvo on huikea.

Liitteet

• IMG_2855.jpeg
    IMG_2855.jpeg
    775,1 KB · kertaa luettu: 286
Olipas surkea peli USA-SLO. SLO on ilman Cancaria ja G. Dragicia näissä kisoissa ihan lapanen ja ei mitään jakoa puolivälieriin ku vastaan tulee AUS ja GER toisella kierroksella. En kyllä yhtään ymmärrä miksi SLO on rankattu niin korkealle FIBAn power rankingissa ja vedonlyöntisivuilla. Omaan silmään joukkue on ollut pahasti laskusuunnassa jo viime olympialaisista lähtien.

Eipä toi USAnkaan peli kummoselta näytä ja uskon, että ESP pistää illalla ne jo lujille. Harmi vaan, että USA pääsi helpommalle puolelle kaaviota ja eka kunnon testi tulee vasta välierissä.

Olipas surkea peli USA-SLO. SLO on ilman Cancaria ja G. Dragicia näissä kisoissa ihan lapanen ja ei mitään jakoa puolivälieriin ku vastaan tulee AUS ja GER toisella kierroksella. En kyllä yhtään ymmärrä miksi SLO on rankattu niin korkealle FIBAn power rankingissa ja vedonlyöntisivuilla. Omaan silmään joukkue on ollut pahasti laskusuunnassa jo viime olympialaisista lähtien.

Eipä toi USAnkaan peli kummoselta näytä ja uskon, että ESP pistää illalla ne jo lujille. Harmi vaan, että USA pääsi helpommalle puolelle kaaviota ja eka kunnon testi tulee vasta välierissä.
Muista vielä että Suomella ekas pelissä mahdollisuus yllättää ja sotkea lohkon kuvioita.
Australiaa vastaan on mahdollisuus ja Saksaa vastaan mun mielestä ei ole mahdollista yllättää.

Muista vielä että Suomella ekas pelissä mahdollisuus yllättää ja sotkea lohkon kuvioita.
Australiaa vastaan on mahdollisuus ja Saksaa vastaan mun mielestä ei ole mahdollista yllättää.
Näiden kahden pelin perusteella vaikea uskoa että on mahdollisuus yllättää.

Oon kanssa ollut sitä mieltä jo pitkään että ilman Lukaa toi Slovenian joukkue ei ole kovinkaan ihmeellinen. Se ei ollut sattumaa että ilman Pohjois-Amerikassa pelaavia pelaajia pelatuissa MM-karsintapeleissä Suomi voitti Slovenian kaksi kertaa. Luka on niin hyvä että Slovenia voi selvitä arvoturnauksissa playoffeihin ja voittaa muutaman pelin playoffeissakin, mutta aina jossain vaiheessa se notkahdus/huonompi peli/väsymys iskee Lukaan, jolloin Slovenia tippuu jatkosta.

Mä uskon että se on toisinpäin. Kummatkin pelit on Suomelle todella vaikeita pelejä, mutta mun mielestä Suomella on parempi mahdollisuus Saksaa vastaan kuin Australiaa vastaan. Yksi syy on mun mielestä siinä, että toisin kuin moni muu joukkue, Suomi ei pelaa Aasiassa yhtäkään harjoituspeliä ja pitää noin 10 päivän tauon ilman peliä ennen ensimmäistä peliä MM-kisoissa, joka on Australiaa vastaan. Tää Australia peli on ikään kuin se harjoituspeli, jossa Suomen peli ei näytä ihan valmiilta. Seuraavassa pelissä Suomi voittaa Japanin (ei helpolla) ja sitten alkulohkon viimeisessä ottelussa Suomi pistää Saksaa vastaan kaiken peliin. Toivottavasti Saksa on tässä vaiheessa kaatanut Australian, jotta Saksalla on pieni hyvän olon tai ehkä jopa ylimielisyyden tunne ja siinä on Suomen paikka iskeä altavastaajana. 2-2-2 voitot Australia, Suomi & Saksa on mun hyvin optimistinen veikkaus ja sitten lasketaan korieroja, mutta realistisempi tulos on tietenkin että Suomi voittaisi vain Japanin.

Mä uskon että se on toisinpäin. Kummatkin pelit on Suomelle todella vaikeita pelejä, mutta mun mielestä Suomella on parempi mahdollisuus Saksaa vastaan kuin Australiaa vastaan. Yksi syy on mun mielestä siinä, että toisin kuin moni muu joukkue, Suomi ei pelaa Aasiassa yhtäkään harjoituspeliä ja pitää noin 10 päivän tauon ilman peliä ennen ensimmäistä peliä MM-kisoissa, joka on Australiaa vastaan. Tää Australia peli on ikään kuin se harjoituspeli, jossa Suomen peli ei näytä ihan valmiilta. Seuraavassa pelissä Suomi voittaa Japanin (ei helpolla) ja sitten alkulohkon viimeisessä ottelussa Suomi pistää Saksaa vastaan kaiken peliin. Toivottavasti Saksa on tässä vaiheessa kaatanut Australian, jotta Saksalla on pieni hyvän olon tai ehkä jopa ylimielisyyden tunne ja siinä on Suomen paikka iskeä altavastaajana. 2-2-2 voitot Australia, Suomi & Saksa on mun hyvin optimistinen veikkaus ja sitten lasketaan korieroja, mutta realistisempi tulos on tietenkin että Suomi voittaisi vain Japanin.
Totta tuokin, mutta vaikka Saksa olisikin jo jatkossa en näe että Suomi voittaisi tuota peliä vaikka pakko olisi ja Saksan parhaat pelaajat pelaisikin pienet minuutit.
Saksa on todella hyvin valmennettu joukkue ja materiaali reilusti Suomea parempi. Ja sama toki Australiassa, että paljon taitavampi ja kokeneempi joukkue, löytyy NBA eliitti ja roolipelaajia, kovia euroopan sarjoissa pelaavia pelaajia, muita hyviä pelaajia ja valmennus myös eliittiä.
Suomen iskunpaikka on isossa päässä ja Giddeyllä ja Millsillä pitää saada vaikee peli/päivä vaikeeks suomen ottelussa. Toivotaan, että Jantunen olisi kunnossa niin ei Inglesilläkään helppo päivä tule.
Mun toive: Suomi voittaa Austaralian ja Japanin ja kohtaa Slovenian neljännesvälierissä ja mahdollisuuset puolivälieriin.

Realismi: Suomi voittaa vain Japanin jos sitäkään

Totta tuokin, mutta vaikka Saksa olisikin jo jatkossa en näe että Suomi voittaisi tuota peliä vaikka pakko olisi ja Saksan parhaat pelaajat pelaisikin pienet minuutit.
Saksa on todella hyvin valmennettu joukkue ja materiaali reilusti Suomea parempi. Ja sama toki Australiassa, että paljon taitavampi ja kokeneempi joukkue, löytyy NBA eliitti ja roolipelaajia, kovia euroopan sarjoissa pelaavia pelaajia, muita hyviä pelaajia ja valmennus myös eliittiä.
Suomen iskunpaikka on isossa päässä ja Giddeyllä ja Millsillä pitää saada vaikee peli/päivä vaikeeks suomen ottelussa. Toivotaan, että Jantunen olisi kunnossa niin ei Inglesilläkään helppo päivä tule.
Mun toive: Suomi voittaa Austaralian ja Japanin ja kohtaa Slovenian neljännesvälierissä ja mahdollisuuset puolivälieriin.

Realismi: Suomi voittaa vain Japanin jos sitäkään

Myös yksi mahdollinen juttu, mutta ei toivottava on se että kun toi on Saksan kolmas peli ja Saksalla on myös noita harjoituspelejä ollut jonkun verran niin joillain Saksan pelaajista voi olla kolhuja Suomi-pelissä. Suomi vs Saksa ilman Schröderiä esimerkiksi antaisi Suomelle paljon paremmat mahdollisuudet voittaa se peli.

Mä uskon että se on toisinpäin. Kummatkin pelit on Suomelle todella vaikeita pelejä, mutta mun mielestä Suomella on parempi mahdollisuus Saksaa vastaan kuin Australiaa vastaan.
Samaa mieltä, Boomersien takamiesosasto on vaan niin järjettömän kova, ehdottomasti kisojen top-3, ja hätyyttelee jenkkienkin vastaavaa. Suomella tullee olemaan suuria vaikeuksia saada palloa usein edes yli puolen kentän, jopa pallon saaminen kentälle voi olla ajoittain vaikeaa. Dyson Daniels ja Josh Giddey yli kaksimetrisinä pointteina tekevät myös pallon toimittamisesta Laurille hyvin vaikeaa. Eikä tuo Dante Exumkaan mikään hupiukko ole, tahkosi pari kautta Euroliigaa ja hyvillä otteilla Partizanissa tienasi uuden NBA-sopparin.

En tiedä mikä Australian taktiikka Laurin puolustamiseen tulee olemaan sen lisäksi että pallon toimittaminen tehdään vaikeaksi, mutta mahdollisesti pari lyhyempää laituria laitetaan herhiläisinä kimppuun viemään pois tila heittoasennon tai ensimmäisen räjähtävän askeleen ottamiseen. Hyvin liikkuvien isompien pelaajien puute on ehkä Australian ainoita heikkouksia. Mahdollisuus tuon puolustustaktiikan rikkomiseen voisi olla se että Lauri jakaa Suomen muille isoille palloa ja he laittavat sitä kovalla prosentilla sisään, tai sitten Lauri hakisi aggressiivisesti asentoa ja tilaa korin alla, joka pakottaisi aussit rikkomaan jatkuvalla syötöllä.

Mutta onhapan kova tuo joukkue, kakkoskentällisenkin voi koota NBA/ex-NBA-jätkistä. Landalella on tosin ollut ongelmaa polven kanssa, niin siinä voi olla riski vajauksesta isoon päähän. Pitäisin silti Suomen alle 10 pisteen tappiota varsin hyvänä suorituksena.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.