Minun näkemykseni on, että Topon hyökkäyksen pitäisi tällä materiaalilla pystyä tuottamaan 100p/ottelu ja sitä olisi tänään EBT:tä vastaan tarvittu. Topolle tänään siis tappio 68-90.
EBT teki ekalla puoliajalla 37p ja toisella puoliajalla 53p. EBT heitti 8 kolmosta sisään enemmän kuin Topo mikä oli suurin ero joukkueiden välisessä hyökkäyksessä. Topon syötöt lähtivät kyllä osapuilleen oikeaan suuntaan, mutta ne menivät vaan metrin ohi. Yhdessä tilanteessa kaksi Topon pelaajaa olivat vastaanottamassa samaa syöttöä kahden metrin etäisyydellä toisistaan ja syöttö tuli tarkalleen pelaajien väliin metrin etäisyydelle molemmista. Syötön lopulta vastaanotti vaihtopenkin edessä ollut Topon valmentaja. Topon valmennus suhtautui kiitettävän tyynesti tämän päivän Topon syöttötyöskentelyyn. Itse lähtisin ratkaisemaan tätä ongelmaa viemällä pelaajat näöntarkastukseen..
Näen Topon puolustuksessa ongelmia ja se matalin poimittava hedelmä löytyisi nähdäkseni puolustuksen osa-alueista. Joku voisi selittää EBT:n hyviä kolmospaikkoja toisella puoliajalla Topon puolustuksen väsymisellä. Tunnistin luullakseni Topolla yhden helposti korjattavan ongelmakohdan mikä selittää EBT:n useat vapaat kolmospaikat.
Minun mielestä EBT:n syöttöketjuissa kolmosen kaarella Topon puolustaja jäi liian pitkäksi aikaa kiinni pallolliseen pelaajaan ja syötön perään lähdettiin aivan liian myöhään....Voin olla toki tässä asiassa täysin väärässä.... Nähdäkseni tuon voisi korjata 2vs1 harjoituksilla, jossa puolustaja joutuu ennakoimaan annettavan syötön ja varastamaan lähdön sekä singahtamaan syötön perään.... Aiempina vuosina Topolla on ollut jopa alkulämmittelyssä mukana 2vs1 treeni ja tuo asia parani vuosien varrella....
Topolla toimi hyvin korille ajot. Topon törmäysnukke Juhola ajoi urheasti korille mustelmista välittämättä. Luin joutui tänään ehkä uransa kovimpaan mankeliin, kun hän joutui Sandellin vartiointiin. Luin hermokontrolli säilyi yllättävän hyvin. Luin otti nähdäkseni yhden turhautumisvirheen, mutta otti siitä heti opiksi. Junnujen suosikiksi valittiin ottelun jälkeen Kanerva jo toista kertaa peräkkäin. Junnuilla on hyvä maku. Toivottavasti Kanervalla olisi vielä Topon kanssa Korisliigakausia sata jäljellä.