Koripallo.com

Namika Lahti 2006-2007

Jones

Otetaan uusiksi. Lahti edellinen viesti matkaan keskeneraisena....

.............................

Sorry nyt vaan etta kysyn, mutta kun kovasti ihmetyttaa.

Kaikki haukkuvat Jonesia ja toivottavat pelkkaa menolippua kouraan. Lahes kaikkia muita lahtelaisia kehutaan ja toivotaan takaisin. Perusteluina mm. etta Jones ei ole hyva sisapelaaja.

Onkohan kyse nyt jostain muista kuin pelillisista ansioista, joista sivustaseuraaja on jaanyt paitsi?

Ohessa meinaan kaverin tilastot runkosarjan osalta:

Runkosarja

Indeksi 0.674 (Lahden joukkueen selva 1.)
Pistekeskiarvo 20.2 (Lahden joukkueen 2. & koko liigan 6. paras)
Levypallot 13.0 (koko liigan ylivoimainen 1., seuraava 11.6)
Blocks 1.53 (joukkueen selva 1.)

Lisaksi Jones on parantanut huomattavasti tasoaan jo sinansa erinomaisista runkosarjan tilastoista, mika on yleensa pelimiehen merkki, silla play-offseissa puolustus tiivistyy ja paineet kovenevat.

Indeksi 0.720 (edelleen tietysti koko Lahden joukkueen paras. Joku voi varmaan tarkistaa loytyyko mistaan play-off joukkueesta kovempaa lukemaa.)

Pisteet 22.0 (koko play-offien 3. paras)
Levypallot 14.8 (koko play-offien ylivoimaisesti paras. Seuraavana Lalugba 10.6)
Blocks 1.00 (paras joukkueessa)
Steals 1.20 (4. paras joukkueessa)
Assists 1.00 (5. paras joukkueessa)

Teemu on Lahden toiseksi paras indeksin valossa, 0.531. Kova suoritus, mutta ei siis lahellakaan Jonesin indeksia.

Miksi ihmeessa Lahden fanit (ja taman palstan mukaan taustajoukotkin) haluavat lahettaa Jonesin matkaan, ja ylipaataan arvostelevat?

Sama

Aivan samaa olen minäkin miettinyt, ja ajoittain oikein manannut. Ja nyt ei enää "tuittuilu" kelpaa perusteluksi/tekosyyksi. Mies on pelannut hyvin ja näyttävästi koko kauden ja vielä pleijarit tähän asti. Ja varsinkin kun katselee tilastoja niin ei luulisi kenelläkään olevan mitään itkemistä. Vai onko vielä jollain?

hohhoi

Suomessa on turha indexillä vertailla, levypallopelaajilla se on aina korkea muihin verrattuna. Ja Jones on kyllä vetänyt loistavia matseja, mutta ei koskaan, kun vastassa on ollut vahva puolustaja (Lalugba, Horace) joten paha mennä sanomaan. Jones on kyllä keskivertojenkkiä huomattavasti parempi, mutta... paljon riippuu palkkapyynnöstäkin omasta mielestäni, jos halvalla saa niin mikä ettei.

haaste

hohhoi sanoi:
Suomessa on turha indexillä vertailla, levypallopelaajilla se on aina korkea muihin verrattuna. Ja Jones on kyllä vetänyt loistavia matseja, mutta ei koskaan, kun vastassa on ollut vahva puolustaja (Lalugba, Horace) joten paha mennä sanomaan. Jones on kyllä keskivertojenkkiä huomattavasti parempi, mutta... paljon riippuu palkkapyynnöstäkin omasta mielestäni, jos halvalla saa niin mikä ettei.

Jotakuinkin näin. Jones on osoittanut, että pystyy dominoimaan peliä, kun korin alla ei ole vastassa toista kunnon hujoppia. Mutta aina kun Jones joutuu oikeasti painimaan ja taistelemaan kunnon puolustajaa vastaan, taantuu hän äkkiä ihan perusjenkin tasolle ehkä jopa alle.

siitä Horacesta..

Itse ainakin olin Tapiolassa katsomassa kun Jones vs Horave/Zitting kampaailu päättyi siihen että Lahti murskasi hongan ja Jonesilla oli muistaakseni tilastot n. 25/23. että se siitä Horacesta. Se on totta ettei Jones ole Lalugbaa vastaan onnistunut...

coles

siitä Horacesta.. sanoi:
Itse ainakin olin Tapiolassa katsomassa kun Jones vs Horave/Zitting kampaailu päättyi siihen että Lahti murskasi hongan ja Jonesilla oli muistaakseni tilastot n. 25/23. että se siitä Horacesta. Se on totta ettei Jones ole Lalugbaa vastaan onnistunut...

Kyllä. Ja vaikka Joensilla taisi olla kaimaansa vastaan vaikeaa lauantaina, niin onhan JJ onnistunut ihan hyvin myös Katajaa vastaan tällä kaudella. Lalugbaa vastaan ei ole pelannut kovin hyvin, mutta taitaa jokaisella pelaajalla olla muutama tälläinen epämiellyttävä vatustaja ketä vastaan peli ei onnistu.

Itse pitää myöntää, että hyvät pleijarit ovat muuttaneet ainakin omaa käsitystäni Jonesista, mies ei ole vasten odotuksia pahemmin hiipunut vaan pelasi loistavia pelejä Kouvoja vastaan.

Jones

coles sanoi:
Kyllä. Ja vaikka Joensilla taisi olla kaimaansa vastaan vaikeaa lauantaina, niin onhan JJ onnistunut ihan hyvin myös Katajaa vastaan tällä kaudella. Lalugbaa vastaan ei ole pelannut kovin hyvin, mutta taitaa jokaisella pelaajalla olla muutama tälläinen epämiellyttävä vatustaja ketä vastaan peli ei onnistu.

Itse pitää myöntää, että hyvät pleijarit ovat muuttaneet ainakin omaa käsitystäni Jonesista, mies ei ole vasten odotuksia pahemmin hiipunut vaan pelasi loistavia pelejä Kouvoja vastaan.

"ei ole vasten odotuksia pahemmin hiipunut"...voi juma..ta.. Mieshan on parantanut peliaan panoksian koventuessa. Jostain on pesiytynyt uskomaton anti-Jones asenne monelle taalla kirjoittajalle ja nakojaan faktatkaan ei sita helposti muuksi muuta. Onneksi nakojaan pienta heraamista tapahtuu.

coles sanoi:

Samaa mieltä. Jonesista on nyt pleijareiden aikana huokunut ilme että hän pelaa entistä enemmän joukkueelleen, eikä sorru enää väkinäiseen räpeltämiseen mitä oli havaittavissa useamman kerran runkosarjan aikana. Nyt pitää vaan toivoa että kasetti kestää loppuun asti ja miksei kestäisi. Kaikki voi kuitenkin muuttua yhdessä yössä jos homma ei kuljekaan seuraavassa pelissä. Mutta uskotaan ja toivotaan että näin ei käy.

Nappi

Mahtaakohan Namikalla olla tähtäimessä joku uusi suomalainen pelaaja ensi kaudeksi? Mielellään jonkun kovan pelurin näkisin tänne tulevan. Hyvät uudet ulkomaalaiset, joku kova uusi suomalainen ja muuten samat pelurit kuin tälläkin kaudella. Sillä mentäisiin jo pitkälle ensi kaudella. Olisi kiva, että joukkue koottaisiin kerrankin ajoissa ulkomaalaisia myöten.

Ehkäpä...

Ehkä se Jonesin mollaaminen johtuu miehen tarpeesta vetää joka ottelussa 3-5 kaukoheittoa, jotka eivät useinkaan osu edes rautoihin. Ja eikä ole oikein pärjänny ketään fyysisempää vastustajaa vastaan.

Lahti hankkii Pattersonnin. ;D Ehkäpä Koponen voisi olla ihan mielenkiintonen, mutta kun pelaa Hongassa ja sinne jää, mutta ei sitä koskaan tiedä... Heinonen Kotkasta tukin lähtee minnekkään... Jospa Kajander tosiaan menisi Lahteen, olisi ainakin monipuolisuutta.

Herää

Matt sanoi:
Lahti hankkii Pattersonnin. ;D Ehkäpä Koponen voisi olla ihan mielenkiintonen, mutta kun pelaa Hongassa ja sinne jää, mutta ei sitä koskaan tiedä... Heinonen Kotkasta tukin lähtee minnekkään... Jospa Kajander tosiaan menisi Lahteen, olisi ainakin monipuolisuutta.
Veikkaanpa, ettei paljon Koposta kaivata Namika Lahdessa. Sen verran löytyy hyviä takamiehiä joukkueesta... :D

coles

coles sanoi:

Eilisen pelin jälkeen pitää kyllä kääntää taas takkia. Jos ammattilaispelaaja ei pysty tuon parempaan kauden tähän mennessä tärkeimmässä ottelussa, niin huhhuh. Kouvoja vastaan meni todella hyvin, mutta ehkä vähän unohtui ettei siellä ollut ketään lähellekään Jonesin kokoista vastassa. Nyt kun oli vähän fyysisempiä kavereita vastassa, niin eipä Jonesia näyttänyt paljon edes kiinnostavan mennä korin alle.

Paskahan se J.J. eilen oli. Mutta joukkueena nää hävitään/voitetaan. Ammattilainen on ihminen sekin ja huonoja iltoja tulee. En halua mitenkään puolustella Jonesia, mäkin nään ajoittaisen puskemisen, turhat kaukoheitot ja että se on laiha ku aidanseiväs. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että mies on ollut hyvä vahvistus. Tyyppinä mulla ei ole juuri mitään tietoa äijästä. Ei oo kauheen sosiaalinen kaveri. Ja Suomen Chicagon kentän ulkopuoliset virikkeet taitavat olla Chicagon pojalle hiukan hiljaiset. Jos olisin Namikan manageri, kiittäisin hyvästä palveluksesta, mutta katselisin uutta isoa miestä ensi vuodeksi.

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta samanlainen pelihän se Joonatanilta oli se lauantain pelikin. Mutta mistäs sen tietää vaikka kääntäisi itse takkinsa seuraavassa pelissä?

aurabasket

kyllä sitä lyötyä (Aura Basket) lyötiin kuin vierasta sikaa, mutta nyt kun olisi todellinen näytön paikka, JJ:n taso alkaa paljastua! ;D

Jepulis

Silti on erikoista, että kun Namika voittaa, kiitellään hyvää duunia koko joukkueelta, mutta kun häviää, niin ensimmäinen syntiPUKKI on Jones, vaikka koko jengi olis pelannu huonosti. Huonohan se oli maanantaina, mutta jos kolmosia heitetään noin paljon niin terve järkikin sanoo ettei poika ole paljon saanut palloa korin alle. Tasaisuus puuttuu Jonesilta kuitenkin, ja ehkä juuri siksi miiestä ei kannata pitää ensi kaudella.

coles

Jepulis sanoi:
Silti on erikoista, että kun Namika voittaa, kiitellään hyvää duunia koko joukkueelta, mutta kun häviää, niin ensimmäinen syntiPUKKI on Jones, vaikka koko jengi olis pelannu huonosti. Huonohan se oli maanantaina, mutta jos kolmosia heitetään noin paljon niin terve järkikin sanoo ettei poika ole paljon saanut palloa korin alle. Tasaisuus puuttuu Jonesilta kuitenkin, ja ehkä juuri siksi miiestä ei kannata pitää ensi kaudella.

Se on totta, että normaalisti varmatkin kolmospyssyt heittivät todella huonosti. Mutta suurin syy siihen että kolmosia jouduttiin heittämään kai enemmän kuin kertaakaan tällä kaudella, oli juuri siinä että sisään ei pystytty pelaamaan, kun Jonesia ei kiinnostanut edes mennä yrittämään.

JEP!

coles sanoi:
Se on totta, että normaalisti varmatkin kolmospyssyt heittivät todella huonosti. Mutta suurin syy siihen että kolmosia jouduttiin heittämään kai enemmän kuin kertaakaan tällä kaudella, oli juuri siinä että sisään ei pystytty pelaamaan, kun Jonesia ei kiinnostanut edes mennä yrittämään.

Itse en näkisi asiaa ihan noin, mutta varmasti jotain perää tuossa on. Erikoista on se, että Namikan kolmen pisteen heittopaikat olivat, ja ovat, usein huonosti luotuja tai sitten niitä ei luoda ollenkaan. Kovien yksilösuoritusten lisäksi kataja pelasi juuri niin kuin tahtoisin nähdä Lahden pelaavan. Eli hyviä ajoja korille päin niin aina aukeaa joku paikka. Namikalla on kuitenkin hyviä korin alta viimeistelijöitä (lähinnä isot miehet). Tulisi varmasti enemmän niitä nyt kiven alla olevia "helppoja koreja" jos ajettaisiin korille useammin. Siellä kun tarvitsee auttaa. Jos apu tulee syötetään pallo vapaalle miehelle joko kolmen pisteen viivalle tai korin läheisyyteen. Jos apua ei tule tehdään itse kori. Aika yksinkertaistettu esimerkki, eikä se aina ihan noin toimi, mutta jokainen koripalloa pelannut tietää, että hyvä ajo korille luo todella paljon mahdollisuuksia. Harmittaa katsoa kun Namika tyytyy siirtelemään palloa kolmen pisteen viivan tuntumassa mieheltä toiselle ja sitten saadaan joku hätäinen heitto aikaiseksi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.