(H)akeem Olajuwonin alkuajoista asti olen kannattanut Houston Rocketsia. Tulipa Hakeemin johdolla muutama mestaruuskin. Viime vuosina on jengissä taas ollut nostetta, kiitos James Hardenin, mutta valitettavasti hän osoittanut olevansa suurien pelien hiipuja, tämä on nähty monta kertaa. Harden on erinomainen pelaaja, yksi liigan parhaista, tätä en kiistä. Tullaan kuitenkin aina muistamaan häviäjänä (ainakin mun mielessä), playoffien ratkaisupelit sen osoittavat.
Mutta miksi päätin nyt kirjautua tänne ja avautua Hardenista? Ne saatanan step back kolmoset!!! Tyypillinen tilastorivi viime yöltä: 36 pts (vautsi vau), heitot 10/31 joista kolkit 2/16 ja turpaan Brooklynin verkoilta. Taisi jokainen kolmonen olla haastettu step back ja suurin osa ei lähelläkään. Kauden kolkit 20% sisään ja yrityksiä 14/peli. Okei otanta on vielä minimaalinen, mutta antaa suuntaa. Ja kun sama paska jatkuu vuosi toisensa jälkeen! Mitä tiukempi paikka = Harden pomputellut heittokellon loppuun, sitä varmemmin lähtee step back kolmonen - ohi. Onko tämä D'Antonin laatimaa taktiikkaa, "anna mennä vaan, kyllä se joskus osuu, ehkä" vai mitä? Mulla pää räjähtää kun Harden kerta toisensa jälkeen driblailee itsensä viivan taakse ja roiskaisee siitä kättä vasten kolkin - ohi tietysti.
Muutoin Harden on hyökkäyspäässä liigan parhaita (paras?), jakaa palloa todella hyvin, alley oopit Capelalle ja ajotkin on ihan ok. Mikä on tämä step back kolmosten idea? Venytetään kenttää, saadaan tilaa ajoille ja Capelalle? En usko enkä osta, noilla prosenteilla heitettynä aivan totaalista pallonhallinnan tuhlailua. Joko Harden (ja D'Antoni) lähtee tai vaihdan seuraa, prkl.