Toivottavasti tämä ei sekoita nykyisin hyvin toimivaa Euroliigaa, joka ei kuitenkaan taida vielä olla taloudellisesti kovin vahva. Itse näkisin mieluummin nykyistä vahvemman Euroliigan kuin että siitä siirtyisi puolen tusinaa isojen markkinoiden joukkuetta johonkin uuteen NBAn konferenssiin.![]()
NBA on vahvasti perustamassa liigaa Eurooppaan | Aitio
NBA on suunnittelemassa omaa itsenäistä koripalloliigaa Eurooppaan yhteistyössä FIBAn ja Euroliigan kanssa.www.apu.fi
Kyllä tulee vaikuttamaan myös euroliigaan. Sieltä siirtynee pari suurseuraa tähän uuteen sarjaan. Eurooppalaiset maajoukkueetkin todennäköisesti hyötyisivät tästä, kun pelaajisto siirtyisi tähän sarjaan yliopistouran sijaan.Toivottavasti tämä ei sekoita nykyisin hyvin toimivaa Euroliigaa, joka ei kuitenkaan taida vielä olla taloudellisesti kovin vahva. Itse näkisin mieluummin nykyistä vahvemman Euroliigan kuin että siitä siirtyisi puolen tusinaa isojen markkinoiden joukkuetta johonkin uuteen NBAn konferenssiin.
Euroliiga on erikoinen sarja. Itse koen, että se on usein kiinnostavampaa katsottavaa kuin NBA:n runkosarja keskimäärin, mutta en kuitenkaan koskaan pääse siihen täysin sisään, koska siitä puuttuu kaikki pöhinä. Itse tykkään juoruista, pelaajakaupoista, fanituotteista ja podcasteista. Tykkään myös siitä, että omassa lähipiirissä on muitakin, jotka seuraavat samaa sarjaa. Ihan kiva on laittaa arki-iltana sieltä laadukas peli pyörimään järkevään katseluaikaan, mutta muutoin kokemus jää pahasti vajaaksi juuri noissa kentän ulkopuolisissa asioissa. En tiedä, muuttuisiko tuossa mikään, jos NBA alkaisi Euroopassa omaa sarjaansa pyörittämään. Luultavasti sekin jäisi aika marginaalijutuksi.