Vs: NBA Trades & Rumours 2009-2010
Näin kävi. Eli Cleveland ei jaksanut odotella enää Phoenixin jahkailua, koska näytti siltä ettei siellä oikeasti haluta laittaa Amarea lihoiksi. Miten kävi viime vuonna Shaqin kanssa? Silloinkin Phoenix perääntyi viime hetkellä ja lopulta kusi kautensa JA Cleveland sai miehen käytännössä ilmaiseksi kesällä.
Antawn Jamison oli Clevelandin ykköskohde ennen Amare-kuviota, joten voidaan olla todella tyytyväisiä tähän siirtoon. Telfair on pelkkää sopimushöttöä, jotta saatiin treidi toimimaan kolmen tiimin kesken. Menee penkin perällä heiluttelemaan pyyhettä. Big Z:n pitäisi kaiken järjen mukaan tulla takaisin mukaan joukkueeseen 30 päivän kuluttua, joten käytännössä annettiin vain varausvuoro Jamisonista. Pitkään yrittivät saada Hicksonia, mutta siihen Cleveland ei ollut valmis kuin Stoudemiresta.
Itse olen tyytyväinen tähän treidiin, vaikka Amare olisi toki ollut jättipotti, riskialtis sellainen tosin. Amaren liikkeistä tämän kauden jälkeen ei olisi tietoa, Antawn sen sijaan pysyy joukkueessa vielä pari vuotta, jos osoittautuu hyödylliseksi. Itse uskon Jamisonin olevan erinomainen fit jengiin, enkä pelkää hänen puolustusosaamisenkaan puolesta. Hyvä joukkuepelaaja, rutinoitunut veteraani, joka ei sekoita joukkueen pakkaa ja sopeutuu pelisysteemiinkin varmasti nopeasti. Miinuspuolena ikä, joka tosin ei vielä ole miehen otteissa pahemmin näkynyt, eikä loukkaantumisiakaan ole kauheasti tullut uran aikana.
Ei nosta Clevelandia varmaksi mestariksi, mutta vahvistaa juuri sitä osa-aluetta, jossa apua tarvitaankin. Eiköhän Cavs tämän treidin myötä ole Lakersin kanssa aika lailla neck to neck mestarisuosikkina, ellei nyt joukkueet vielä jotain hurjia treidejä saa aikaan.