Vs: Nilan Bisons 13-14
Kyllä vain, paljon tuosta halvasta lipun hinnasta on laskettu varmasti brändin vahvistamisen kuluiksi. Katsojamäärät eivät voi runkosarjassa hirveästi nousta hallin rajallisen kapasiteetin johdosta, joten realistinen odotus olisi ehkä noin 1,5 kertaiset katsojamäärät runkosarjassa, kun Eurocup -pelit lasketaan mukaan. Viime kaudella katsojia oli 22:ssa pelissä keskimäärin 849,9, joten viisi Eurocup peliä noin 3000 katsojan(energiaareena) keskiarvolla nostaisi runkosarjan 27 pelin keskiarvoksi vasta noin 1250 katsojaa. Tällä tehdään siis runkosarjassa pelkillä lipuilla tuloa 312 500 euroa, kun hintana käytetään halvempaa kausikorttia. Hyvä myös huomioida, että normaaleissa runkosarjan otteluissa iso osa katsojista tulee ilmaisilla juniorikorteilla tai ilmaisilla yhteistyökumppaneiden lipuilla, joten varsinainen tulokertymä pelkistä lipuista on pienempi.
Aika pitkälti siis pelataan sponsorituloilla kulujen oletettavasti noustessa huomattavasti. Toivottavasti projekti onnistuu ja halvalla lipulla markkinointi tuottaa tulosta hieman pidemmällä tähtäimellä fani -ja yleisöpohjan kasvaessa.
Mielenkiintoisia budjetteja kilpailevilla Eurocup -joukkueilla kyllä, esim Alba Berlin noin 10milj €. 8] Olisi mielenkiintoista tietää, mihin kaikkeen tuo jakautuu. Suomessa ja Loimaalla esimerkiksi asumis -ja harjoittelukustannukset ovat murto-osa siitä, mitä ne ovat Euroopan isoissa kaupungeissa ja esimerkiksi Helsingissä.
ps. Mitä Cabernetin juttuun tulee, toivottavasti talouden hallinta ja johtaminen on seuroissa muiden kuin valmentajien hyppysissä.