Koripallo.com

Nilan Bisons 2013-14

Viestejä
1 522
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Myyräkuume sanoi:
Tällä palstalla saa kyllä hyvän kuvan siitä, minkä joukkueen faneja kiinnostaa oman joukkueen toiminta, ja ketä taas saa suuremman tyydytyksen itkiessään muiden toiminnasta. ;D

Noh, antaa kateellisten huudella. Kertoo kovasta kiinnostuksesta, kun juttua riittää näin paljon.
Klassikkovastaus, unohtui vain katkeruus 8]
Saman logiikan perusteella loimaalaisten vastauksista saa kuvan siitä kuinka heikkoa luetun ymmärtäminen ja argumentointi siellä on.
 
Viestejä
53
Vs: Nilan Bisons 2013-14

JayKay sanoi:
Klassikkovastaus, unohtui vain katkeruus 8]
Saman logiikan perusteella loimaalaisten vastauksista saa kuvan siitä kuinka heikkoa luetun ymmärtäminen ja argumentointi siellä on.

Voisiko tähän todeta, että klassikkovastaus? ;D

Pitäisikö nyt pahoittaa mieli ja mennä itkemään vaikka Pyrinnön topiciin? Pyrintö mainittu, Tampereella mieli pahoitettu.

GrandMaster sanoi:
Todella vajaata menoa ollut läpi kauden. Mennyt varmasti aika monta tukkupaketillista nessuja tämän kauden aikana. Aina on joku asia mistä voidaan itkeä.
Tietysti aina voisi aloittaa juupaseipäs-leikin, että ollaanko täällä vajaita vai ei. Siinähän se talvi menisikin mukavasti.

Itse en vaan ymmärrä, että minkälaisia vastauksia tämänlaisiin viesteihin sitten pitäisi antaa? Toisaalta kysymysmerkkiähän tuossa ei ollut, joten varsinaista vastausta siihen ei varmasti odotettukaan.
 
Viestejä
1 522
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Myyräkuume sanoi:
Voisiko tähän todeta, että klassikkovastaus? ;D

Pitäisikö nyt pahoittaa mieli ja mennä itkemään vaikka Pyrinnön topiciin? Pyrintö mainittu, Tampereella mieli pahoitettu.
Tietysti aina voisi aloittaa juupaseipäs-leikin, että ollaanko täällä vajaita vai ei. Siinähän se talvi menisikin mukavasti.

Itse en vaan ymmärrä, että minkälaisia vastauksia tämänlaisiin viesteihin sitten pitäisi antaa? Toisaalta kysymysmerkkiähän tuossa ei ollut, joten varsinaista vastausta siihen ei varmasti odotettukaan.
Siinä mielessä voit, sillä aika monta kertaa on tämän täällä joutunut huomaamaan, kun teidän viestejä lukee. Edelleenkään et tunnista oikeastaan mitään muita sanoja kuin itkeminen, mielensä pahoittaminen, kateellisuus tai katkeruus. Usko pois, asioista voi kirjoittaa ja olla jotain mieltä ilman, että liittyy mitenkään noihin suosikkisanoihisi. Tietysti tuo tapasi on helpoin tapa edetä, ei tarvitse itse miettiä mitään eikä perustellakaan koskaan :)
 
Viestejä
53
Vs: Nilan Bisons 2013-14

JayKay sanoi:
Siinä mielessä voit, sillä aika monta kertaa on tämän täällä joutunut huomaamaan, kun teidän viestejä lukee. Edelleenkään et tunnista oikeastaan mitään muita sanoja kuin itkeminen, mielensä pahoittaminen, kateellisuus tai katkeruus. Usko pois, asioista voi kirjoittaa ja olla jotain mieltä ilman, että liittyy mitenkään noihin suosikkisanoihisi. Tietysti tuo tapasi on helpoin tapa edetä, ei tarvitse itse miettiä mitään eikä perustellakaan koskaan :)

Nyt ei kyllä taas ihan kaikki täsmää, mutta väliäkö sillä.

Pointti nyt oli se, että pitäisikö välillä mielummin iloita oman joukkueen suorituksista, kuin keskittyä haukkumaan toista. Positiivisuus ei ole huono juttu. Se unohtuu välillä itse kullakin.

Toki kritiikkiäkin saa ja pitää antaa, mutta tällöinkin kaipaisi hieman perusteluja, eikä vain mallia "te olette ihan perseestä". Jos odottaa asiallista vastausta, olisi itsekin hyvä kirjoittaa asiallisesti. :)
 
Viestejä
1 522
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Myyräkuume sanoi:
Nyt ei kyllä taas ihan kaikki täsmää, mutta väliäkö sillä.

Pointti nyt oli se, että pitäisikö välillä mielummin iloita oman joukkueen suorituksista, kuin keskittyä haukkumaan toista. Positiivisuus ei ole huono juttu. Se unohtuu välillä itse kullakin.

Toki kritiikkiäkin saa ja pitää antaa, mutta tällöinkin kaipaisi hieman perusteluja, eikä vain mallia "te olette ihan perseestä". Jos odottaa asiallista vastausta, olisi itsekin hyvä kirjoittaa asiallisesti. :)
Missä kohtaa sitten olen erityisesti haukkunut? Valavuoren huutelua ja syyyttelyitä sekä salaliittoteorioita on monikin kommentoinut. Vieläpä perustellen ja asiallisesti. Ja ne sitten yleensä kuitataan näillä kateellisuusmantroilla.
 
Viestejä
148
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Myyräkuume sanoi:
Tällä palstalla saa kyllä hyvän kuvan siitä, minkä joukkueen faneja kiinnostaa oman joukkueen toiminta, ja ketä taas saa suuremman tyydytyksen itkiessään muiden toiminnasta. ;D
Bisons on ollut hieno ilmiö pari vuotta ja heitä kannatin Eurocupissakin. Tänä vuonna homma on kuitenkin lähtenyt lapasesta esim. mr. manager valasvuoren osalta ja valitettavasti tämä näyttää tarttuneen koko organisaation asenteeseen. Käsittääkseni valavuori hallinnoi myös Bisonsin twitteriä josta asenne myös välittyy.

Valavuori itse aina lässyttää vastustajan kunnioituksesta ja muusta mutta ei kuitenkaan itse enää toimi niin. Tappioille löydetään aina joku vastustajaa vähättelevä syy.

Edellinen tappio Katajalle laitettiin suoraan tuomarin piikkiin keksimällä joku salaliittoteoria pyrintö-historiasta. Alkuvuoden tappiot Katajalle ja Lahdelle laitettiin loukkaantumisten piikkiin. Kotitappiosta Pyrinnölle todettiin, että "annettiin johto pois lopussa", aivan kuin sillä toisella joukkueella ei olisi ollut mitään ansiota siitä. Myös Eurocupin tappioita laitettiin tuomarien piikkiin. Koskahan Bisons on viimeksi hävinnyt omaa huonouttaan? Tai ehkä jopa - herranjumala - vastustajan hyvyyteen? Onko joku todistanut tällaista ihmettä?

Nyt sitten vähäteltiin mm. Pyrinnön kv-pelejä. Kun Bisons pelasi Eurocupissa Neptunasia vastaan, oli se "Liettuan jättiläinen". Kun Pyrintö pelaa saman tason Siauliaita vastaan ja liigan finaaleissa mm. tuo Tonybet Prienai, on kyseessä "höpönlöpönliiga".

Valitettavasti tällainen ylimielinen ja vähättelevä asenne tuntuu todellakin tarttuneen muuhunkin organisaatioon ja jopa osaan pelaajista. Viimeisimpänä tietysti nämä itkut tästä ottelusiirrosta, jonka kait Bisons itse oli hyväksynyt ja tästä oli mustaa valkoisella.
 

Jay

Viestejä
1 292
Vs: Nilan Bisons 2013-14

JayKay sanoi:
Ja ne sitten yleensä kuitataan näillä kateellisuusmantroilla.

Uskallan väittää, että muutama Valavuoren arvostelija ottaisi tuon puuhastelijan kyllä omaan joukkueensa eteen työtä tekeväksi ( ja ilmaiseksi ) puuhastelijaksi, hence kateellisuus osuu kyll muutaman kirjoittelijan kohdalla.

Itse olen arvostellut kumpaakin, biisoneita ja Valavuorta, toisaalta olen myös kehunut ja puolustanut, kun olen nähnyt sen aiheelliseksi. Joillakin taas on ainoastaan negatiivista sanottavaa.

Muiden joukkueiden topikkeihin en ole tainnut koskaan kirjoittaa mitään? Joillakin taas siihen on kova tarve. Toisaalta kuka haluaa tästä ( miesten korisliiga ) esimerkiksi miesten läntisen kakkosdivarin kaltaisen aihealueen, jossa ainoastaan yksi kirjoittaja käy tekaisemassa huumorilla oman joukkuuensa edesottamuksista rapsan ja muita ei kiinnosta paskan vertaa kirjottaminen. Mieluummin juttua ja huonoakin kuin ei mitään.
 

Jay

Viestejä
1 292
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valkohai sanoi:
Kotitappiosta Pyrinnölle todettiin, että "annettiin johto pois lopussa", aivan kuin sillä toisella joukkueella ei olisi ollut mitään ansiota siitä.

Kuinkakohan moni muu joukkue on käyttänyt vastaavaa sanontaa ja kuinkakohan monessa eri lajissa?
 
Viestejä
112
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valkohai sanoi:
Bisons on ollut hieno ilmiö pari vuotta ja heitä kannatin Eurocupissakin. Tänä vuonna homma on kuitenkin lähtenyt lapasesta esim. mr. manager valasvuoren osalta ja valitettavasti tämä näyttää tarttuneen koko organisaation asenteeseen. Käsittääkseni valavuori hallinnoi myös Bisonsin twitteriä josta asenne myös välittyy.

Valavuori itse aina lässyttää vastustajan kunnioituksesta ja muusta mutta ei kuitenkaan itse enää toimi niin. Tappioille löydetään aina joku vastustajaa vähättelevä syy.

Edellinen tappio Katajalle laitettiin suoraan tuomarin piikkiin keksimällä joku salaliittoteoria pyrintö-historiasta. Alkuvuoden tappiot Katajalle ja Lahdelle laitettiin loukkaantumisten piikkiin. Kotitappiosta Pyrinnölle todettiin, että "annettiin johto pois lopussa", aivan kuin sillä toisella joukkueella ei olisi ollut mitään ansiota siitä. Myös Eurocupin tappioita laitettiin tuomarien piikkiin. Koskahan Bisons on viimeksi hävinnyt omaa huonouttaan? Tai ehkä jopa - herranjumala - vastustajan hyvyyteen? Onko joku todistanut tällaista ihmettä?

Nyt sitten vähäteltiin mm. Pyrinnön kv-pelejä. Kun Bisons pelasi Eurocupissa Neptunasia vastaan, oli se "Liettuan jättiläinen". Kun Pyrintö pelaa saman tason Siauliaita vastaan ja liigan finaaleissa mm. tuo Tonybet Prienai, on kyseessä "höpönlöpönliiga".

Valitettavasti tällainen ylimielinen ja vähättelevä asenne tuntuu todellakin tarttuneen muuhunkin organisaatioon ja jopa osaan pelaajista. Viimeisimpänä tietysti nämä itkut tästä ottelusiirrosta, jonka kait Bisons itse oli hyväksynyt ja tästä oli mustaa valkoisella.

Tässä on kyllä loistava teksti. Kuin olisi omia ajatuksia lukenut.
 
Viestejä
1 522
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Zetas sanoi:
Uskallan väittää, että muutama Valavuoren arvostelija ottaisi tuon puuhastelijan kyllä omaan joukkueensa eteen työtä tekeväksi ( ja ilmaiseksi ) puuhastelijaksi, hence kateellisuus osuu kyll muutaman kirjoittelijan kohdalla.
Varmaan joku ottaisi ja joku ei, mutta harva täällä siinä valitsevassa asemassa on :) Harvoin kriittisyyden ensimmäinen syy on kateellisuus. Kyllä ne syyt on oikeassa elämässä moninaisemmat. Tässäkin tapauksessa lähinnä tämän talkoolaisen omat puheet ja teot muita kohtaan. Mutta olkoon nyt taas vähäksi aikaa :)
 

Jay

Viestejä
1 292
Vs: Nilan Bisons 2013-14

JayKay sanoi:
Varmaan joku ottaisi ja joku ei, mutta harva täällä siinä valitsevassa asemassa on :) Harvoin kriittisyyden ensimmäinen syy on kateellisuus. Kyllä ne syyt on oikeassa elämässä moninaisemmat. Tässäkin tapauksessa lähinnä tämän talkoolaisen omat puheet ja teot muita kohtaan. Mutta olkoon nyt taas vähäksi aikaa :)

Jep. Kuten sanottua, olen itsekin sitä veikkoa kritisoinut, toisaalta myös kritisoijien kritisointia, jotta ei olisi liian helppoa =)
 
Viestejä
53
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valkohai sanoi:
Bisons on ollut hieno ilmiö pari vuotta ja heitä kannatin Eurocupissakin. Tänä vuonna homma on kuitenkin lähtenyt lapasesta esim. mr. manager valasvuoren osalta ja valitettavasti tämä näyttää tarttuneen koko organisaation asenteeseen. Käsittääkseni valavuori hallinnoi myös Bisonsin twitteriä josta asenne myös välittyy.

Valavuori itse aina lässyttää vastustajan kunnioituksesta ja muusta mutta ei kuitenkaan itse enää toimi niin. Tappioille löydetään aina joku vastustajaa vähättelevä syy.

Edellinen tappio Katajalle laitettiin suoraan tuomarin piikkiin keksimällä joku salaliittoteoria pyrintö-historiasta. Alkuvuoden tappiot Katajalle ja Lahdelle laitettiin loukkaantumisten piikkiin. Kotitappiosta Pyrinnölle todettiin, että "annettiin johto pois lopussa", aivan kuin sillä toisella joukkueella ei olisi ollut mitään ansiota siitä. Myös Eurocupin tappioita laitettiin tuomarien piikkiin. Koskahan Bisons on viimeksi hävinnyt omaa huonouttaan? Tai ehkä jopa - herranjumala - vastustajan hyvyyteen? Onko joku todistanut tällaista ihmettä?

Nyt sitten vähäteltiin mm. Pyrinnön kv-pelejä. Kun Bisons pelasi Eurocupissa Neptunasia vastaan, oli se "Liettuan jättiläinen". Kun Pyrintö pelaa saman tason Siauliaita vastaan ja liigan finaaleissa mm. tuo Tonybet Prienai, on kyseessä "höpönlöpönliiga".

Valitettavasti tällainen ylimielinen ja vähättelevä asenne tuntuu todellakin tarttuneen muuhunkin organisaatioon ja jopa osaan pelaajista. Viimeisimpänä tietysti nämä itkut tästä ottelusiirrosta, jonka kait Bisons itse oli hyväksynyt ja tästä oli mustaa valkoisella.

Kiitos, hieno kirjoitus ja paljon asiaa.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että tuomareita ei saisi pistää tappion syyksi. Loukkaantumiset onkin vähän eri juttu. On selvää, että 3-4 avausviisikon pelaajan puuttuminen näkyy otteissa ja on osasyy heikkoon esitykseen, olkoon sitten kuinka laaja rosteri tahansa. Toki vastustajaa pitää aina kunnioittaa myös, mutta usein fanit tahtovat myös tietää syyt, mitkä johti tappioon. Joskus se toki voi olla, kuten mainitsit, että yksinkertaisesti vastustaja vain oli parempi.

Baltian liigan yleinen taso ei ainakaan Pyrinnön vastustajien kohdalla vaikuttanut mitenkään erityisen korkealta. Tuo "höpöhöpöliiga" termi kuvastaa enemmänkin tässä tapauksessa yleistä tasoa, eikä yksittäistä joukkuetta. Asian olisi kyllä huomattavasti asiallisemmalla tavalla esiin. Tarkennetaan vielä, että henkilökohtaisesti en pidä kyseistä sarjaa "höpöhöpöliigana".

Omasta mielestäni tiedottaminen twitterissä voisi olla hieman neutraalimpaa ja spontaanit tekstit Aleksi voisi kirjoittaa omalla kanavallaan. :)
 
Viestejä
127
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valkohai sanoi:
Ja itku jatkuu vieläkin valmentajien puolelta:

"Tänään kohti Kouvolaa @Kouvot vastassa. Pelipäivä nro. 40 ellei ottelua ole siirretty."

Tekopyhää roskaa, näköjään neste noussut päähän aika pahasti.

Uskoisin tämän avautumisen liittyvän viimeisimpään säätöön, eli playoff ohjelman muuttumiseen(itse en löytänyt tietoa miksi muutettiin)! Ymmärrän kyllä v-käyrän nousun kun ottaa huomioon että tapahtumia on jo alettu markkinoida alkuperäisen ohjelman mukaan. Fanina paskamaisinta on että oli ennen ottelua suunniteltu hienoa tapahtumaa sunnuntai iltapäivälle ennen peliä, no sen voi nyt valitettavasti unohtaa kun peli siirtyy maananataille.

Varmasti monenmielestä pikkujuttuja mutta niin pitkään kuin halutaan nostaa lajin statusta ja tehdä hienoja yleisöön vetoavia tapahtumia niin kyllä aikataulun pitäisi olla lukittuna jo tässä vaiheessa. Kaikki muutokset aiheuttaa ylimääräistä työtä ja kuluja.
 
Viestejä
19 565
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valavuorella on kieltämättä myös ansioita koriksen kehittämisessä, vaikka alku ei kovin ruusuista tulevaisuutta luvannutkaan. Kukaan ei mielestäni ole vähätellyt noita ansioita, mitä hän on Suomi-koriksen tai ainakin Piisameitten eteen tehnyt.

Mutta nuo itkemiset kyllä laskevat arvostusta ja siitä hän voi syyttää ihan itseään, että täällä kommentoidaan. Ja aina, kun muistutetaan tuosta katkeruudesta ja kateudesta, niin eikö juuri siitä Valavuoren avautumisissa olekin kyse?

Valkohailta kyllä hyvä kirjoitus, johon on helppo yhtyä.
 
Viestejä
1 367
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Layup sanoi:
Gibsonin mukaan ei pitäisi olla kovin vakava vamma, mutta Colemanin tapauksessa jalkojen kunto on kaiken a ja o. Pitää toivoa, että tänään Kouvolassa nähtäisiin edes toinen toipilaista kehissä.

lauantaina Greg sanoi että Williamson myös lähellä pelikuntoa. toivon että huilaavat vaan peliruuhkan takia tänään, mutta ovat la ja ma kehissä. Playoffeja ajatellen olis tärkeetä saada edes pari peliä yhdessä alle
 
Viestejä
211
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Valkohai sanoi:
Bisons on ollut hieno ilmiö pari vuotta ja heitä kannatin Eurocupissakin. Tänä vuonna homma on kuitenkin lähtenyt lapasesta esim. mr. manager valasvuoren osalta ja valitettavasti tämä näyttää tarttuneen koko organisaation asenteeseen. Käsittääkseni valavuori hallinnoi myös Bisonsin twitteriä josta asenne myös välittyy.

Valavuori itse aina lässyttää vastustajan kunnioituksesta ja muusta mutta ei kuitenkaan itse enää toimi niin. Tappioille löydetään aina joku vastustajaa vähättelevä syy.

Edellinen tappio Katajalle laitettiin suoraan tuomarin piikkiin keksimällä joku salaliittoteoria pyrintö-historiasta. Alkuvuoden tappiot Katajalle ja Lahdelle laitettiin loukkaantumisten piikkiin. Kotitappiosta Pyrinnölle todettiin, että "annettiin johto pois lopussa", aivan kuin sillä toisella joukkueella ei olisi ollut mitään ansiota siitä. Myös Eurocupin tappioita laitettiin tuomarien piikkiin. Koskahan Bisons on viimeksi hävinnyt omaa huonouttaan? Tai ehkä jopa - herranjumala - vastustajan hyvyyteen? Onko joku todistanut tällaista ihmettä?

Nyt sitten vähäteltiin mm. Pyrinnön kv-pelejä. Kun Bisons pelasi Eurocupissa Neptunasia vastaan, oli se "Liettuan jättiläinen". Kun Pyrintö pelaa saman tason Siauliaita vastaan ja liigan finaaleissa mm. tuo Tonybet Prienai, on kyseessä "höpönlöpönliiga".

Valitettavasti tällainen ylimielinen ja vähättelevä asenne tuntuu todellakin tarttuneen muuhunkin organisaatioon ja jopa osaan pelaajista. Viimeisimpänä tietysti nämä itkut tästä ottelusiirrosta, jonka kait Bisons itse oli hyväksynyt ja tästä oli mustaa valkoisella.

Joo, Hannulankin käytös muuttunut todella ylimieliseksi menestyksen myötä ja se ei tiedä hyvää
 
Viestejä
178
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Tuukka Kotin kritisoijat. Mitenkäs suu nyt pannaan, kun Tuukka on painanut 4 viimeistä matsia tilastoilla 19 p / 7 lp. Vai onko nyt menossa vain tilastollisen poikkeaman jakso?. Onko tähän muuten joku erityinen syy, että Tuukan tehot ovat kasvaneet?. Ovatko Piisonit muuttaneet jotain pelaamisessa, vai onko Tuukka vain laittanut feidarit pussiin?
 
Viestejä
1 367
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Night Ranger sanoi:
Onko tähän muuten joku erityinen syy, että Tuukan tehot ovat kasvaneet?.

paljon enemmän heittoja, viimiseen 4 pelin ka 13,75. sitä ennen keskiarvo oli 8,7
 
Viestejä
178
Vs: Nilan Bisons 2013-14

Jakkeri sanoi:
paljon enemmän heittoja, viimiseen 4 pelin ka 13,75. sitä ennen keskiarvo oli 8,7
Eli jotain Biisoneiden pelissä on muuttunut. Palloa pelattu enemmän sisälle ja Tuukka kiittänyt siitä ja pistänyt palloa pussiin yli 60 % tarkkuudella viimeisessä neljässä pelissä, joka on lähes 10 % enemmän kun sitä ennen. Taitaa olla niin, että nyt on pyritty pelaamaan palloa lähemmäksi koria puhtaisiin 1 vs 1 tilanteisiin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös