Koripallo.com

Otteluiden liveseuranta-otsikko

Vs: Otteluiden liveseuranta-otsikko

Atlanta Hawks. Mistä aloittaa tämän joukkueen kanssa. Samaan aikaan kun käytännössä jokaisessa playoff-kaupungissa kotiyleisö tunnustaa lähes sataprosenttisesti väriä, on Philips Arenalla näkyvissä eniten Celticsin vihreää. Toisaalta, voiko yleisöä syyttää, jos pelaajiakaan ei kiinnosta?

Yksikään Atlantan pelaajista ei osoita minkäänlaista intohimoa peliä kohtaan. Jos joukkueen parhaat pelaajat Johnson ja Smith heittävät ratkaisevassa pelissä kolmen neljänneksen jälkeen kentältä 8/27, niin Smithin kiukuttelu ja Johnsonin lisäheittojen vaatiminen eivät aivan täysin saa vankkumatonta tukeani. Joe Johnsonin paljon puhuttu maksimisoppari tietysti kuvaa hyvin koko seuraa - varmaan johtoportaassakin tajuta että kaverille maksetaan liikaa, mutta toisaalta ei siellä taida olla ketään muutakaan kelle maksaa.

Tracy McGrady. Hawks oli kolmena edellisenä kautena edennyt menestyksekkäästi pudotuspelien toiselle kierrokselle, mutta T-Mac ei vaan 1st round exit -kiroustaan murrettua. Kun vielä joukkueen sympaattisin ja fiksuin pelaaja eli Al Horford menetti käytännössä koko kauden, en voi muuta kuin toivottaa jaksamista kaikille kahdelle Hawks-fanille.

E: Niinhän Atlanta vielä meni ja voitti, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että organisaatio näyttäisi olevan tuomittu ikuiseen keskinkertaisuuteen.

Nihkeästi alkanut Lakersin heittopeli ja Denver on rankaissut nopeilla. Gallolta nähtiin mallikasta puolustusta Kobea vastaan. Muutama tärkeä piste onneksi saatiin erän loppuun, joten ero enää 3 pistettä. Jospa se kone lähtisi nyt käyntiin.

E: Onpa tukkoista. Vai pitäisiköhän antaa krediittiä Denverin puolustukselle. Hmm...

WoB

Täytyy myöntää, että tänään McGee on paikkansa täyttänyt. Jos tästä tulis voitto, kuudes peli kotona ja sitten...

WoB

Katos perhana, saa vielä yhden pelin nauttia.

Pitikö se pallo katsomoon paiskata? Outo veijari.

Vau. Andre Miller oli super-clutch. Jos Miamiin tarvitaan joku halpa veteraani-pg, niin ottaisin Millerin ennemmin kuin Nashin. Todella hieno pelaaja.

Kobelta jäätyminen tuon kolmosputken päätteeksi silloin kun sitä clutchpelaamista todella tarvittiin. Kolme huonoa heittoa häneltä ja Lakers hävisi.

King James sanoi:
Kobelta jäätyminen tuon kolmosputken päätteeksi silloin kun sitä clutchpelaamista todella tarvittiin. Kolme huonoa heittoa häneltä ja Lakers hävisi.

King Jamesin on suht. hyvä puhua jäätymisestä, ehe? Noh,

Bryant teki 43 pistettä, 15 niistä viimeisellä erällä. Hän heitti NELJÄ kolmen pisteen heittoa sisään (12 pistettä) viimeisen viiden minuutin aikana. Kaikki hänen viimeisetkin heitot kävivät erittäin lähellä pudota pussin, mutta huonoksi onneksi ne eivät uponneet. Bryant nosti Lakersin todella lähelle voittoa, ei häntä enään noin upeiden suoritusten jälkeen voi mollata.

Itse puhuisin ennemmin inhimillisestä pelaamisesta kuin jäätymisestä; jos Kobe olisi vielä viskonut jonkun noista viimeisestä heitostaan sisään, olisi hän pelannut yli-ihmisen tasolla. (Mitä hän välillä itseasiassa tekeekin.....)

Lakers vie sarjan seuraavassa matsissa. Sanokaa minun sanoneen :)

Eli kun eräs toinen pelaaja kantaa joukkuettaan reppuselässä koko viimeisen neljänneksen, mutta missaa viimeisen heiton tai se määrätään toiselle pelaajalle, niin hänellä ei pää kestä. Mutta kun Kobe kantaa joukkuetta reppuselässä viimeisen neljänneksen ja missaa kolme viimeistä heittoaan, ei häntä voi moittia.

Jep, jep. Kp.com täynnä Skip Baylesseja.

King James sanoi:
Eli kun eräs toinen pelaaja kantaa joukkuettaan reppuselässä koko viimeisen neljänneksen, mutta missaa viimeisen heiton tai se määrätään toiselle pelaajalle, niin hänellä ei pää kestä. Mutta kun Kobe kantaa joukkuetta reppuselässä viimeisen neljänneksen ja missaa kolme viimeistä heittoaan, ei häntä voi moittia.

Jep, jep. Kp.com täynnä Skip Baylesseja.
Tajuat varmaan, kuinka skipbaylessin kommentin juuri esitit?

Itse olet parasta aikaa teilaamassa Kobe Bryantia täsmälleen samanlaisesta suorituksesta, joita puolustelet LeBron Jamesin tapauksessa.

Tässä vaiheessa on jo melko selvää, että lebronistien ja bryantilaisten välisessä kiistelyssä on kyse omista henkilökohtaisista mielipiteistä ("mun suosikki NBA pelaaja!") ja "oman suosikki NBA pelaajan" arvon nostattamisesta mahdollisia vertailukohtia lyttäämällä eikä koripallokentällä tapahtuvien pelitapahtumien todellisesta merkityksestä.

Niksi-Hamis:

Kokeilkaa joskus löytää jotain positiivista siitä kiistan vastakkaisesta navasta. Hubie Brownia lainatakseni: "antakaa krediittiä".

Vastaavasti "oman mun suosikki NBA pelaajan" suorituksissakin voi joskus olla jotain korjattavaa. Kaikki suoritukset kaikissa matseissa eivät ole täydellisiä ja yksittäisten epäonnistuneiden suoritusten jälkeen on aivan turha kaivautua poteroon perustelemaan, että "oikeesti toi oli jonkun muun vika". Ei ole myöskään kovin rakentavaa "oman mun suosikki NBA pelaajan" epäonnistuttua yrittää kaivaa vielä syvempää kuoppaa sille "jonkun toisen suosikki NBA pelaajalle".

Kaiken kaikkiaan äärimmäisen mustavalkoinen ei johda mihinkään: jos joku pelaaja ei ole oma suosikki, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseessä on "maailman p@$kin pelaaja ikinä".

Prequel-testamenttia lainatakseni:
[quote author="Anakin Skywalker"]
If you're not with me, then you're my enemy.
[/quote]
[quote author="Yoda"]
Only a Sith deals in absolutes.
[/quote]

En osaa tuohon vuodatukseen sanoa mitään, mutta Kobe Bryant otti viime yönä huikeat 32 heittoa -> LOSS.

Ehkä seuraavassa pelissä sitten Coach Nickin opein, tosin Denver ei kotonaan häviä kuudetta peliä.

King James sanoi:
En osaa tuohon vuodatukseen sanoa mitään, mutta Kobe Bryant otti viime yönä huikeat 32 heittoa -> LOSS.

Ehkä seuraavassa pelissä sitten Coach Nickin opein, tosin Denver ei kotonaan häviä kuudetta peliä.

Aiheiseen vain vähän kirjoittaneena (ja NBA:ta vain sivusilmällä seuraten) on siltikin pakko kommentoida. M.O.T.

Asiaan ei edes vaikuta että Bryant on "mun oma paras NBA-pelaaja" ja Lakers "mun oma paras NBA-joukkue." Kobe Bryant on ollut suosikkejani jo rookie-kaudesta ja Lakers-fani olen ollut vieläkin kauemmin, Magic Johnsonin ja Kareem Abdul-Jabbarin viimeisistä kausista lähtien. Johnson-Jordan -kinastelun aikaan (yksi lapsuudenkaveri ja joukkuekaveri oli Bulls- ja Jordan-fani) silti osattiin laittaa arvoa toisen pelaajan taidoille, vaikka oma olikin "vielä parempi."

Sokea pelaajan fanittaminen on vain typerää ja lapsellista. Paitsi jos olet ala-asteella, kuten kaverin kanssa tuolloin olimme, jolloin se on vain lapsellista mutta ymmärrettävää.

Samaa mieltä. Objektiivisesti katsottuna Koben pitäisi osata lopettaa heroballin pelaaminen ja muuttaa pelityyliään. Olen tätä puhunut koko kauden ja tämä oli jälleen yksi peli, jossa asia realisoitui konkreettisesti. Tekee pahaa hallaa Lakersin mahdollisuuksille venyttää ottelusarjat jo ensimmäisellä kierroksella 7 peliin. Ja kaikki vain Koben oman myyttin kasvattamista varten.

King James sanoi:

En osaa päättelysi logiikkaan sanoa mitään, enkä kyllä katsonut peliäkään, mutta onhan näitä numeroita:

Pelitilanneheitot:
Kobe 14/32 (44%)
Rest of team 21/58 (36%)

Bonusknoppina kolmoset:
Kobe 5/11 (46%)
Rest of team 4/13 (31%)

Itse koen myös hyvin hämmentäväksi sen, että liveseuranta-topicissa päädytään puhumaan Lebronista, vaikka nyt on keskiviikko ja Miamin edellinen peli oli sunnuntaina.

King James sanoi:
Eli kun eräs toinen pelaaja kantaa joukkuettaan reppuselässä koko viimeisen neljänneksen, mutta missaa viimeisen heiton tai se määrätään toiselle pelaajalle, niin hänellä ei pää kestä.

Anna anteeksi! Tarkoititkin varmaan jotain ihan toista pelaajaa. My bad. Mutta tartutaan ihmeessä tähän asiaan eikä äsken esittämiini numeroihin.

Itse ainakin jäädyn ihan täysin peleissä, jos katselen koko pelin toisen jannun ottavan heiton melkein joka kerta pallon saadessaan. Jos pelaamisen luonnollinen flow rikotaan yhden pelaajan takia, niin muu joukkue tuppaa suoriutumaan heikommin.

Tilastot nimittäin valehtelevat.

King James sanoi:
Itse ainakin jäädyn ihan täysin peleissä, jos katselen koko pelin toisen jannun ottavan heiton melkein joka kerta pallon saadessaan. Jos pelaamisen luonnollinen flow rikotaan yhden pelaajan takia, niin muu joukkue tuppaa suoriutumaan heikommin.

Tilastot nimittäin valehtelevat.
Olen samaa mieltä, mutta esimerkiksi Miami-Utah runkosarjapelissä Lebron teki varmaan kymmenen koria putkeen eikä kukaan muu koskenut palloon, sitten hän syöttää Haslemille viimeisessä hyökkäyksessä ja hänen pitää ottaa buzzerbeater ratkaisuheitto. Silloin tämä oli mielestäsi oikea ratkaisu, koska Haslem sai vapaan heiton, mutta eikö hän ollut myös hyvin jäässä. Tässä on selvästi esillä juuri tämä mistä hämis puhuu. KObe ei pelannut nyt voittavaa koripalloa, mutta jos Lebron ois pelannu noin niin olisit sanonut että hän vain joutuu kantamaan joukkuetta ja huikea suoritus. Pahoittelen offtopic ja pitkiä muisteluja, mutta pitää välillä aina koittaa saako näitä bryanistejä ja lebronistejä ymmärtää.

Pitää erottaa "ratkaiseva hyökkäys" ja koko pelin kestävä tekeminen toisistaan. Pelin ratkaiseva hyökkäys on oma kokonaisuutensa.

Kyseinen Heatin pelaaja nyt muutenkin on joukkuepelaaja isolla J:llä ja huolehtii aina siitä, että muutkin pelaajat pääsevät mukaan peliin. Kobe ei sellainen pelaaja ole, mutta menestys olisi parempaa tätä nykyä, jos hän sellaiseksi muovautuisi.

javale-mcgee-blipster.jpg

"Kobe, your ass is mine!"

Mike Trudell ‏ @LakersReporter
Kobe Bryant missed L.A.'s shootaround with gastroenteritis. We'll have an update 90 minutes before the game.

the-bullshit-button-panic-button-cool-gadgets-2.jpg

"Mutta Lakersihan on parempi ilman Koubia!"

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.