Koripallo.com

Pallot

ihmettelen

kävin koris.netissä ja huomasin:
miksi ihmeesssä koripalloliitto on hyväksynyt vain H U O N O I M M A T pallot?
esim. Spaldingin palloilla ei saisi pelata?...tai mikro ja minisarjoissa ei saa pelata nahkapalloilla, vaan jollain kumipallolla joka pomppaa kattoon kun se pudottaa metrin korkeudelta!!!!! ihmettelempä vaan.
..................KOMMENTTIA.................................

Hai

Vs: Pallot

Mikro ja mini junnut saavat pelata pallolla joka on synteettistä nahkaa, tuskin tollasia pikkupalloja ole edes aitona nahkana?
Ja eiköhän esim. Baden, Nike ja Wilson ole ihan hyviä pallomerkkejä! ;) Toki Spalding ja Molten on hyviä palloja myös.

C-junnu

ihmettelen sanoi:
kävin koris.netissä ja huomasin:
miksi ihmeesssä koripalloliitto on hyväksynyt vain H U O N O I M M A T pallot?
esim. Spaldingin palloilla ei saisi pelata?...tai mikro ja minisarjoissa ei saa pelata nahkapalloilla, vaan jollain kumipallolla joka pomppaa kattoon kun se pudottaa metrin korkeudelta!!!!! ihmettelempä vaan.
..................KOMMENTTIA.................................
Ainaki me saatii pelata parhaal pallol mikä löytys joukkueest... Jos jollai oli vaiks wilson solution ni sil sit pelattii.

ihmettelen

tosta solutionista: sillä saa pelata 10v että siitä tulee hyvä. muuten se muuttuu liukkaammaksi mitä enemmän kädet hikoilevat eli mitä pidemmälle peli etenee. nike on tosi hyvä merkki nutta parhaita palloja ei myydä kuin rapakon takana tai jossain euroopan koripallomekkan syvissä syövereissä. eli suomessa niitä ei saa. spalding ei myy kuin paskoja palloja suomessa: kuivilla käsillä aivan ylitahmea ja pienikin hiki tekee niistä liukkaita kuin sulava jääpala

ihmettelen sanoi:
tosta solutionista: sillä saa pelata 10v että siitä tulee hyvä. muuten se muuttuu liukkaammaksi mitä enemmän kädet hikoilevat eli mitä pidemmälle peli etenee. nike on tosi hyvä merkki nutta parhaita palloja ei myydä kuin rapakon takana tai jossain euroopan koripallomekkan syvissä syövereissä. eli suomessa niitä ei saa. spalding ei myy kuin paskoja palloja suomessa: kuivilla käsillä aivan ylitahmea ja pienikin hiki tekee niistä liukkaita kuin sulava jääpala

Solution on parhaimmillaan alussa.
Niken palloista en ole saanut hirveän hyviä kokemuksia (paitsi ulkopalloista).
Spaldingin pallot ehkä ensimmäisellä ja toisella kerralla vähän tahmeita, mutta sen jälkeen jo hyviä. Liukkaudesta ei tietoakaan.

unkH, olen puhunut.

Joo

Ylivoimasesti kaikkien aikojen paras pallo on vanhakunnon Wilson Jet.

yt

No doubt, Wilson Jet Evolution on paras!
Vastaavasti huonoin on Wilson solution.

Itelläni on solutions. Olen kyllä sitä mieltä että siinäkin pallossa olisi paljon kehiteltävää. On tullu harkoissa tosi paljon tullu pelailtua viime aikoina wilson wavella ja sillä jotenki uppoo heitot tosi hyvin. Moltenin palloilla on myöski pelannu jonki verra ja ne on kans iha ok.

Ajattelin kysyä että mitä mieltä ootte Wilson Reactionista?? Ajattelin ostaa kyseisen pallon mutta ensiksi kysellä että onko ihan rahanarvoinen ostos?

bouncing ball

Maleksi sanoi:
Ajattelin kysyä että mitä mieltä ootte Wilson Reactionista?? Ajattelin ostaa kyseisen pallon mutta ensiksi kysellä että onko ihan rahanarvoinen ostos?

Ei todellakaan ole rahanarvoinen ostos. Pallosta tulee mielestäni todella kamala jo muutaman peli kerran jälkeen ja siitä lähtee pito täysin. Kannattaa ostaa joku kunnon pallo ennemmin.

Molten

Millaisia palloja nää Moltenin pallot mahtaa olla?
Niitähän käytetään todella kovilla tasoilla.
(Peking)

Paras pallo
Wilson%20solution.jpg

b0586n_lge.jpg
paras pallo!

Hyviä on

Molten sanoi:
Millaisia palloja nää Moltenin pallot mahtaa olla?
Niitähän käytetään todella kovilla tasoilla.
(Peking)

Olen pelannut useita vuosia Solutionilla ja suht tyytyväinen olen ollut, mutta sain viime vuoden pelata ulkomailla kyseisillä Molteneilla ja olihan ne aivan helkkarin hyviä, molemmat mallit millä pelasin. Pysyy Wilsonia paremmin kädessä, varsinkin siinä vaiheessa kun tassut alkaa hiota ja Solution lipsua. Eittämättä paras pallo millä olen ikinä pelannut, enkä yhtään ihmettele että Pekingissäkin valitsivat Moltenin.

Sitä en vaan käsitä, miksi Solution on edelleen se paras pallo, mitä Suomesta mistään saa. Moltenit tuskin olisi paljon kalliimpia, jos joku niitä keksisi tänne tuoda. Itse mietin koko viime vuoden oman Moltenin hankintaa, mutta päätin että parempi treenata Wilsonilla niin kauan kuin 100% sarjapeleistä kuitenkin pelataan sillä.

Jet Evolution puolestaan on sellainen liimapallo ettei sitä tarvitse edes tuoda tähän vertailuun.

Pistehai sanoi:
Paras pallo
Wilson%20solution.jpg
Wilsonin (esim. Solution) on FIBAn hyväksymä pelipallo. Wilson, Spalding, Nike, And1 ja Baden. Siinä parhaat pallot... 8)

And1 ja toi kalliimpi spalding ihan kelpopalloja.Toi 40e on minusta aivan karmean tuntunen käsissä ;s And1 itse tykkään,Spaldingit muutenkaan ole mun lempipallomerkkien listassa,mutta kyllä tuo kalliimpi spalding on ihan muukiinmenevä,moni Korisliiga jengikin sillä tahkoaa kuten myös Suomen Korismaajoukkue.

Juha sanoi:
Spaldingin ZK Pro on varmasti paras noista. Laadukkaampi se on kuin AND1. Tai hanki sitten Wilsonin Solution tai Molten. Thats it! :)

Mut oisko toi And1 pallo hinta-laatu suhteeltaan hyvä koska onhan 70e paljon rahaa :(. Tietäiskö joku et missä kaupassa Stadin lähellä myytäis hyviä palloja et pääsis ite kokeilee?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.